見出し画像

トランプの8月12日の声明

もし2020年の大統領選挙が不正に行われていなかったら、そしてもし私が今の大統領だったら、世界は私たちのアフガニスタンからの撤退が条件付きの撤退であることに気づくでしょう。私は個人的にタリバンのトップリーダーと話し合い、彼らが今やっていることは受け入れられないだろうと理解しました。彼らは、今やっていることは受け入れられないだろうと理解していました。それは、はるかに異なる、はるかに成功した撤退だったでしょう。今行われていることは受け入れられません。もっとうまくやるべきだったのです。

Had our 2020 Presidential Election not been rigged, and if I were now President, the world would find that our withdrawal from Afghanistan would be a conditions-based withdrawal. I personally had discussions with top Taliban leaders whereby they understood what they are doing now would not have been acceptable. It would have been a much different and much more successful withdrawal, and the Taliban understood that better than anyone. What is going on now is not acceptable. It should have been done much better.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?