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ディープ・ステートが健康被害、経済・環境破壊、気候変動の元凶 その9

世界的なサプライチェーンの混乱を警告しましたが、今、それがやってきました。物事を動かしている労働者たちは今、「システム崩壊」が近づきすぎていると警鐘を鳴らしている
2021年10月04日(月) 記入者:JD Heyes 

(ナチュラル・ニュース)過去数ヶ月間、私たちはCOVID-19パンデミックによる経済全体の閉鎖によってもたらされた、世界のサプライチェーンが着実に崩壊していることを報告してきました。

2020年の春にパンデミックが宣言されてから数ヶ月の間に起こったことは前例がなく、そのため、最も無名の専門家以外は、その影響を予測することができませんでした。世界の供給システムは崩壊し始め、今ではほぼ崩壊しています。

その理由は以下の通りです。中国から始まったこのウイルスは、今、再び中国を最も苦しめています。現在、消費財や工業製品の大半が中国で生産されているため、中国がダメならサプライチェーンもダメになるのは当然のことです。

中国の経済規模は米国ほどではありませんが、米国とは異なり、中国は電力を大量に消費する工場に大きく依存しています(彼らはすべての商品を作っているのです)。パンデミックによる停滞や停止を経て再スタートを切った中国では、工場の電力需要が送電網の生産能力を上回ったため、再び工場の停止が発生している(この状況が続けば、共産党政権が最も望まない中国国内の不安を引き起こすことにもなるだろうが、それはまた別の機会に)。

「中国東北部の遼寧省の省都・瀋陽では、突然の停電に見舞われた。一方、全国の何十もの省でも、石炭の供給が十分であるにもかかわらず、政府の二酸化炭素排出量削減の追求のために、電力供給の停止に直面している」と、北京ソースのアカウントからツイートされている。

中国の発電量不足の原因は何でしょうか?中国の送電網のほとんどは、建設・運用コストが最も安い石炭火力発電所でまかなわれていますが、石炭価格の高騰により供給不足に陥っています。

なぜ石炭が不足しているのか?パンデミック(世界的大流行)による操業停止のためです。

これがどうしたことか?1つの不足が次の不足を呼び、さらに次の不足を呼び、世界のサプライチェーンを混乱させます。そして、ある時点で完全に崩壊してしまうのです。

供給問題の一部は政府の政策に起因している。習近平国家主席は来年の冬季オリンピックで国内に青空を見たいと考えているが、石炭火力発電所がフル稼働していたら青空は見られないだろう。

さて、(少なくとも中国の住民にとっては)本当に悪いニュースがある。BBCの報道によると、停電は工場から家庭へと広がり、終息の目処は立っていないという。

中国の電力は石炭に大きく依存しています。

ある電力会社は、停電は来年の春まで続くと予想しており、予期せぬ停電は「新しい常態」になるだろうと述べています。しかし、その投稿は後に削除されました。

エネルギー不足は、まず国内の製造業に影響を与え、ここ数週間で多くの製造業が生産の抑制や停止を余儀なくされています。

その結果、米国でもサプライチェーンの危機が発生し、週を追うごとに悪化の一途をたどっています。

CNN Businessは今週、「船員、トラック運転手、航空会社の従業員は、パンデミックの間、伸びきったサプライチェーンを動かすために、検疫、旅行制限、複雑なCovid-19ワクチン接種と検査に耐えてきた」と報じた。「しかし、多くの労働者が今、限界に達しつつあり、世界中に商品を運ぶ港、コンテナ船、トラック会社の複雑に絡み合ったネットワークに新たな脅威をもたらしています」。

国際海運会議所(ICS)をはじめとする業界団体は、水曜日に国連総会に出席している各国首脳に宛てた公開書簡の中で、各国政府が輸送労働者の移動の自由を回復し、世界保健機関(WHO)が認めたワクチンを優先的に受けられるようにしなければ、「世界的な輸送システムの崩壊」が起こると警告しました。

さらに、米国の郵便局による配達時間も長くなっており、サプライチェーンの問題に拍車をかけています。

「COVID-19パンデミックの中、オンラインでの買い物が増えたことで荷物の配達が急増したため、USPSは2020年のホリデーシーズンに大きな運営上の問題に直面しました。同サービスは昨年のホリデーシーズンに11億個以上のパッケージを配達したが、これはフルネットワークパッケージで40%以上の増加である」とNewsmaxは今週報じた。

何か必要なものがあれば-必要なものがあれば-今すぐ余分に注文した方がいい。

ソースは以下の通りです。

ナチュラルニュース・ドットコム

Newsmax.com

CNN.com

原文:
We warned of a global supply chain disruption, and now it’s here: Workers who keep things moving are now sounding the alarm that a “systemic collapse” is too close for comfort
Monday, October 04, 2021 by: JD Heyes 

(Natural News) For the past several months, we have been reporting on the steadily collapsing global supply chain, initially brought about by the shuttering of entire economies due to the COVID-19 pandemic.

What happened over the course of months after the pandemic was declared in the spring of 2020 was unprecedented, which is why no one but the most obscure experts could have foreseen the fallout: The global supply system began crumbling — and now it’s nearly collapsed.

Here’s why: The virus, which started in China, is now hitting China the hardest again. And since a majority of consumer and industrial goods now come from China, it stands to reason that as goes that country, so goes the supply chain.

The Chinese economy is monstrous, though not as large as it is in the United States, but unlike the U.S., China is much more reliant on power-hungry factories (remember, they make all the goods). As the country restarted following pandemic-related slowdowns and shutdowns, factory demand for power surged passed the grid’s ability to produce it — which, in turn, is causing factory shutdowns again (if this situation persists, it will also cause a lot of unrest in China — the last thing the Communist regime wants — but that’s a story for another day).

“Northeast China’s Shenyang, capital of Liaoning Province has been through a sudden and unexpected power curb. Meanwhile, dozens of provinces across the country are also facing power curb due to govt’s pursuit to cut carbon emission even though the supply for coal remain adequate,” said a tweet from the account Source Beijing.

What is driving China’s lack of power generation? A lack of coal; most of China’s grid is lit with coal-fired power plants (which are the cheapest to build and operate) but a steep rise in coal prices has led to availability issues.

Why is coal lacking? Because of pandemic-related shutdowns.

See how this is working? One shortage feeds into another…which feeds into another, which then disrupts the global supply chain. Then you get total collapse at some point.

Part of the supply issue is due to government policy; President Xi Jinping wants to see blue skies in his country during next year’s Winter Olympics, and they won’t be if coal-fired power plants are running at full capacity.

Now for the really bad news (at least for Chinese residents): Power outages have spread from factories to homes, and there is no end in sight, the BBC reports:

The country is highly dependent on coal for power.

One power company said it expected the power cuts to last until spring next year, and that unexpected outages would become “the new normal”. Its post, however, was later deleted.

The energy shortage at first affected manufacturers across the country, many of whom have had to curb or stop production in recent weeks.

All of which brings us to the United States, which is experiencing its own supply chain crisis that is worsening by the week.

“Seafarers, truck drivers and airline workers have endured quarantines, travel restrictions and complex Covid-19 vaccination and testing requirements to keep stretched supply chains moving during the pandemic,” CNN Business reported this week. “But many are now reaching their breaking point, posing yet another threat to the badly tangled network of ports, container vessels and trucking companies that move goods around the world.”

“In an open letter Wednesday to heads of state attending the United Nations General Assembly, the International Chamber of Shipping (ICS) and other industry groups warned of a ‘global transport system collapse’ if governments do not restore freedom of movement to transport workers and give them priority to receive vaccines recognized by the World Health Organization,” the network added.

And to top all of that off, delivery times by the U.S. Postal Service are lengthening as well, adding to the supply chain woes.

“USPS faced significant operational issues during the 2020 holiday season as package deliveries jumped with more shopping being done online amid the COVID-19 pandemic. The service delivered more than 1.1 billion packages during last year’s holiday season, a more than 40% increase in full network packages,” Newsmax reported this week.

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Sources include:

NaturalNews.com

Newsmax.com

CNN.com

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