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恐怖や惧れ、心配、不安の人心支配は、ディープ・ステートの情報戦 その5

今、米国政府関係者は、サプライチェーンの悪夢が潜在的に "数年 "続く可能性があると語っています。
2021年10月16日(土) by:ニュース編集部 

(Natural News) 真実が明らかになりつつあり、多くの人がそれを好まないだろう。 サプライチェーンの問題や品不足が始まったとき、政府関係者は何度も「一時的なものだ」と断言し、私たちの多くはそれを信じていました。 しかし、今ではそれが一時的なものではないことが明らかになっています。 実際、Bloomberg社とのインタビューの中で、米国運輸長官のPete Buttigieg氏は、現在直面しているサプライチェーンの問題のいくつかは、「何年も何年も」続く可能性があることを認めています。 あなたがどう思うかはわかりませんが、私にとっては「何年も何年も」というのは本当に長い時間のように思えます。

(マイケル・スナイダーの記事はTheEconomicCollapseBlog.comから転載しています。)

もちろん、Buttigieg氏がこのような主張をしたのは今回だけではありません。 最近の別のインタビューでは、私たちが直面していることを説明するのに「長期的」という言葉を使っています...。

バッティジエッグは最近のインタビューで、「信じられないほど複雑な状況だ」と述べているが、政府は港湾事業者、労働組合、民間企業と仮想の「円卓会議」を開いている。とはいえ、先週木曜日にMSNBCで語ったところによると、「今後1、2年だけでなく、長期的に見ても」「課題」は続くという。

私たちの経済の未来に対する見通しが、わずか数ヶ月の間にこれほど劇的に変化したことは驚くべきことではありませんか?

今年の初めには、私たちは間もなく新たな繁栄の黄金時代を迎えると言われていました。

しかし、今ではインフレや物資不足で、どこもかしこも混乱しています。

今日、私はDaily Mailの記事を目にしましたが、そこには「アメリカ中の店の棚が空になった」と大胆に書かれていました。

コストコやウォルマートなどの小売店ではトイレットペーパーの量を制限するなど、インフレを長引かせ、年明けまで続く可能性のある一連のサプライチェーンの問題のおかげで、アメリカ中の店が空の棚を抱えている。

60隻以上の貨物船が、数十万個のコンテナを積んでカリフォルニアで接岸を待っており、中国やアジアから到着した後、数ヶ月間渋滞に巻き込まれる可能性があります。中国の倉庫には、何百万ドルものアメリカ製品が出荷を待っている状態です。

主要な港で目の当たりにしている前例のない積み残しに加えて、太平洋を越えて製品を送るのははるかに高価になっています。

この数字を見てみましょう。

ワシントン・ポスト紙によると、中国から米国西海岸への標準的なコンテナの輸送コストの中央値は、過去最高の20,586ドルに達しました。これは、Freightos社の指標によると、7月にかかった費用の約2倍、1月にかかった費用の2倍です。

ポスト紙は、「消費者は、ホリデーショッピングシーズンが迫る中、車や子どもの靴、運動器具などの価格上昇と品不足に直面している」と伝えている。

それはおかしい。

そして今、世界的なエネルギー危機の到来により、地球上で物を移動させるためのコストがさらに上昇しています。 月曜日、アメリカのガソリン価格は7年ぶりの高値を記録した...。

AAAによると、米国のガソリン平均価格は月曜日に1ガロン3.27ドルと7年ぶりの高値を記録し、先週だけで7セント上昇しました。2020年4月に1.77ドルで底を打って以来、ガソリン価格は約2倍になりました。

ガソリン価格の高騰は、上昇したインフレをさらに悪化させ、アメリカの家庭の予算を圧迫し、ジョー・バイデン大統領の政治的な運勢を悪くするだけです。

さらに、米国の暖房用オイルの備蓄量が20年ぶりの低水準になったことも判明しました。

米国では、急増する需要に対応するための暖房用石油の備蓄量が、過去20年以上にわたって最も少ない状態で冬を迎えることになるかもしれません。

エネルギー情報局によると、輸送用ディーゼル燃料と暖房用燃料の両方に使用される留出油の在庫は、需要の31.2日分に相当する。これは、2000年以降のこの時期としては、最もタイトな状態です。

残念ながら、世界のエネルギー供給は今後さらに逼迫し、価格はさらに上昇することが予想されます。

言うまでもなく、大企業はコスト上昇分を消費者に転嫁せざるを得なくなります。 実際、クラフトハインツ社の社長は、自社がすでにこれを行っていると語っています。

ミゲル・パトリシオ氏によれば、トマトソースやベイクドビーンズを製造する国際的な食品大手である同社は、いくつかの国で価格を引き上げているという。

これまでとは異なり、インフレは「全体的」に進行しているという。

国連食糧農業機関によると、穀物や油などの原材料費が世界の食品価格を10年ぶりの高値に押し上げているという。

もしあなたがこの記事を読んで、これは完璧に私が著書で説明してきた多くのシナリオの舞台を整えていると考えているのであれば、それは100パーセント正しいでしょう。

私たちは、ほとんどの人が絶対的なショックを受けるであろうインフレの時代に突入しています。

実際、国連の発表によると、世界の食料価格はこの1年間ですでに32%以上上昇しています...。

国連食糧農業機関(FAO)が発表した9月の食料価格指数(世界の食料価格の月次推移を示す指標)は130ポイントに達し、2011年以来の水準となりました。

2020年9月から32.8%上昇したことになります。

この記事では、多くの情報を非常に早く皆さんに投げかけてしまったことを自覚しています。

現在、事態はかなり急速に動き始めており、今後数ヶ月の間に状況が悪化し続けることが警告されています。

状況が悪化すれば、米国民はますます不安を募らせることになるでしょう。 すでに世論調査では、アメリカ人は現状にかなり不満を持っていることがわかっています。 その一例をご紹介しましょう...。

景気が「とても良い」「まあ良い」と答えた人は37%で、3月以来の低水準となり、2ヵ月連続で半数以上が「悪い」と感じています。そして、ほとんどのアメリカ人は、バイデン政権の国内政策が経済を改善するとは確信していません。

昨日お話ししたように、私たちの経済は非常に基本的なレベルで崩壊し始めています。

私たちは、効率的な商品やサービスの流れに依存してきましたが、最近ではシステムのいたるところで故障が発生しています。

すぐに良くなると言いたいところですが、そうもいきません。

これからもサプライチェーンの問題は続き、中には例外的に痛い目に遭うものもあるでしょう。

続きはこちらでご覧ください。TheEconomicCollapseBlog.com

原文:
Now a U.S. government official is telling us that the supply chain nightmares could potentially last for “years”
Saturday, October 16, 2021 by: News Editors 

(Natural News) The truth is starting to come out, and a lot of people aren’t going to like it.  When the supply chain problems and the shortages began, government officials repeatedly assured us that they would just be temporary, and most of us believed them.  But now it has become clear that they aren’t going to be temporary at all.  In fact, during a recent interview with Bloomberg, U.S. Transportation Secretary Pete Buttigieg admitted that some of the supply chain problems that we are currently facing could last for “years and years”.  I don’t know about you, but to me “years and years” sounds like a really long time.

(Article by Michael Snyder republished from TheEconomicCollapseBlog.com)

Of course that is not the only time that Buttigieg has made such a claim.  During another recent interview, he used the words “long term” to describe what we are facing…

Buttigieg has said in recent interviews that “it’s an incredibly complicated situation,” but the government is holding virtual “roundtables” with port operators, labor unions and private companies. Nevertheless, he told MSNBC last Thursday, the “challenges” will continue, not only “going into the next year or two, but going into the long term.”

Isn’t it remarkable how the outlook for our economic future has changed so dramatically in just a matter of a few months?

Earlier this year, we were told that we would soon be entering a new golden era of prosperity.

But now inflation and shortages are causing chaos everywhere we look.

Earlier today, I came across a Daily Mail article that boldly declared that “stores across America have empty shelves” right now…

Stores across America have empty shelves thanks to a series in supply chain problems that are prolonging inflation and could stretch into the new year, with some retailers like Costco and Walmart limiting the amount of toilet paper in some stores.

More than 60 cargo ships are waiting to dock in California, carrying hundreds of thousands of containers, and may be stuck for months in a traffic jam after arriving from China and Asia. Millions of dollars of American goods are still sitting in warehouses in China, awaiting shipment.

In addition to the unprecedented backlogs that we are witnessing at our major ports, it has also become far, far more expensive to send products across the Pacific Ocean.

Just check out these numbers…

The Washington Post reported the median cost of shipping a standard container from China to the U.S. West Coast hit a record $20,586. That’s nearly twice what it cost in July, which was twice what it cost in January, according to the Freightos index.

“Consumers are confronting higher prices and shortages of cars, children’s shoes and exercise gear, as the holiday shopping season looms,” the Post said.

That is crazy.

And now the emerging global energy crisis is going to make it even more expensive to move stuff around the planet.  On Monday, the price of gasoline in the United States hit a new seven-year high…

The national average price for gasoline hit a fresh seven-year high of $3.27 a gallon on Monday, up by 7 cents in the past week alone, according to AAA. Gas has nearly doubled since bottoming at $1.77 in April 2020.

High gas prices will only exacerbate elevated inflation, squeeze the budgets of American families and hurt President Joe Biden’s political fortunes.

In addition, we just learned that U.S. stockpiles of heating oil have hit a 20 year low…

The U.S. may be heading into winter with the lowest stockpiles of heating oil to meet surging demand in more than two decades.

Inventories of distillates — used as diesel for both transportation and heating oil — are enough to meet 31.2 days of demand, according to the Energy Information Administration. That’s the tightest it has been for this time of the year since 2000.

Unfortunately, global energy supplies are going to get even tighter and prices are going to go even higher in the months ahead.

Needless to say, the big corporations are going to feel forced to pass on rising costs to consumers.  In fact, the head of Kraft Heinz says that his company is already doing this…

Miguel Patricio said the international food giant, which makes tomato sauce and baked beans, was putting up prices in several countries.

Unlike in previous years, he said, inflation was “across the board”.

The cost of ingredients such as cereals and oils has pushed global food prices to a 10-year high, according to the UN Food and Agriculture Organisation.

If you are reading this article and you are thinking that this is perfectly setting the stage for many of the scenarios that I have described in my books, you would be 100 percent correct.

We are entering a period of inflation that is going to absolutely shock most people.

In fact, the UN says that the global price of food has already risen more than 32 percent over the past year…

The United Nation’s Food and Agriculture Organization (FAO)’s September food price index – a measure of monthly changes in global food prices – reached 130 points, a level not seen since 2011.

It represents a 32.8 percent increase from September 2020.

I realize that I have thrown a lot of information at you very quickly in this article.

Things are starting to move quite rapidly now, and we are being warned that conditions are going to continue to deteriorate in the months ahead.

And as conditions deteriorate, the American people are going to becoming increasingly restless.  Already, polls are showing that Americans are quite dissatisfied with the current state of affairs.  Here is one example…

Just 37% of Americans rate the economy as very or fairly good – the lowest percentage since March, and for the second straight month, more than half feel the economy is in bad shape. And most Americans are not convinced that the Biden administration’s domestic agenda would improve the economy.

As I discussed yesterday, our economy is starting to break down on a very basic level.

We have become so dependent on an efficient flow of goods and services, but these days there are breakdowns all over the system.

I would like to tell you that things will get better soon, but I can’t do that.

More supply chain problems are ahead, and some of them are going to be exceptionally painful.

Read more at: TheEconomicCollapseBlog.com

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