見出し画像

左派政権が正体を現す その14

バイデン政権、破綻したサプライチェーンの軍事化に州兵の派遣を検討
2021年10月22日(金) by:Ethan Huff 

(Natural News) サプライチェーンを意図的に破壊し続けてきたバイデン政権は、今度はそれを「修正」するために軍隊の派遣を検討している。

ホワイトハウスは、サプライチェーンの「滞留」によって多くの店舗の棚が空っぽになり、価格が高騰している問題を解決するために、全米の港に州兵を派遣するかもしれないと言っています。

このような配備がすぐに行われることはないだろうが、バイデンの手下や彼の「政権」を運営する人物たちは、わが国が現在直面しているサプライチェーンの問題を解決するために、「既成概念にとらわれない」解決策として軍を参加させる準備ができているという。

この議論に関わった人々は、ホワイトハウスがこの問題について「デューデリジェンス」を行い、「バックログに対処するためのあらゆる可能な方法を評価している」と主張しています。これまでのところ、彼らの「最良」のアイデアは、経済を軍事化することです。

「この件に詳しいある人物によると、ホワイトハウスは連邦レベルでの州兵の活動は考えておらず、代わりに州を介して軍人を派遣することができるという。

このような計画に伴う物流上の課題を考えると、サプライチェーンのボトルネックに対処するために州兵を派遣することが、現実的に物事を動かすのに役立つのか疑問に思う人も多いでしょう。

「ホワイトハウス当局は、運転手が不足している中で州兵のメンバーがトラックを運転することができるかどうか、あるいは、港やその他のサプライチェーンの詰まった部分で荷物などを降ろすのに使用することができるかどうかを検討しています」とMSNは、投げかけられているアイデアのひとつについて説明している。

"検討の一環として、ホワイトハウス関係者は、国家警備隊員がどのような種類の運転免許証を所持しているのか、また、国家警備隊に対する既存の責任を果たす能力を損なうことなく、トラック運転手として派遣するのに十分な免許証であるかどうかを調査したという。"

バイデンがコビドワクチンの義務化をやめれば、物事は正常に戻るだろう

チャイナ・ジョーが、アメリカ人に武漢コロナウイルス(Covid-19)の「ワクチン接種」を強制するのをやめれば、サプライチェーンの問題さえ起こらないだろう。ジョーが強制することで、多くの人が辞めたり、ストライキを起こしたり、解雇されたりして、全国的な労働者不足の原因となっている。

バイデン政権は最近、ロサンゼルス港を「24時間、年中無休」で営業する計画を発表したが、関係者によると、これは中国製ウイルスが出現する前からの計画だったという。

しかし、この発表にもかかわらず、ロサンゼルス港もロングビーチ港も、24時間はおろか、通常の時間帯も本来の機能を果たしていない。そのため、大型船は、入出港の目処が立たないまま、沖合を漂うしかありません。

労働省と農務省は、農業分野の輸出を支援するための新しい方法を検討しているという。また、運輸省は、トラック運転手の不足を解消するために、商用車の免許をより多く発行しようとしています。

「多くの工業製品や消費財は、真にグローバルなサプライチェーンに依存しており、米国内で行われる生産や流通には、何千もの民間企業が関わっているという課題があります」と、CAP(Center for American Progress)のインフラ政策担当ディレクターであるケビン・デグッドは述べていますが、CAPは、バイデンの発言や行動を支持することが多いシンクタンクです。

「ピンチポイントはひとつではなく、政府が直接コントロールできないものがたくさんあります」。

運輸省を率いるピート・ブッティジエッグは、数ヶ月前から「夫」との間で育児休暇を取っています。しかし、最近になって、この問題を「解決」する方法について、「あらゆる選択肢を常に再検討するつもりだ」と発言しています。

バイデン氏が仕組んだ「コヴィド」による米国経済の崩壊に関する最新のニュースは、Collapse.newsでご覧いただけます。

この記事の情報源は以下の通りです。

ナチュラルニュース・ドットコム

MSN.com

原文:
Biden regime weighs deploying National Guard to militarize broken supply chain
Friday, October 22, 2021 by: Ethan Huff 

(Natural News) After intentionally keeping the supply chain broken, the Biden regime is now considering sending in the troops to “fix” it.

The White House says it might deploy National Guard troops to the nation’s ports to supposedly help address the supply chain “backlog” that is leaving many store shelves bare and causing prices to skyrocket.

While such a deployment is unlikely to happen immediately, Biden’s handlers and the figureheads who run his “administration” say that they are ready to get the military involved as an “outside-the-box” fix for the supply chain woes that our country currently faces.

Those involved with discussions about this claim that the White House is conducting “due diligence” on the matter and “assessing all potential ways to address the backlog.” Their “best” idea so far is to militarize the economy.

“One person with knowledge of the matter said the White House has not considered activating the National Guard at a federal level but could instead work through states to deploy service members,” reported MSN.

Given the logistical challenges involved with such a plan, many are wondering how deploying National Guard troops to address supply chain bottlenecks would realistically help to get things moving.

“White House officials have weighed whether members of the guard could drive trucks amid a shortage of operators, or if they could be used to help unload packages and other materials at ports or other clogged parts of the supply chain,” MSN explained about one idea that is being thrown around.

“As part of the review, White House officials have studied what kinds of driver’s licenses are held by National Guard members and if they would be sufficient to deploy them as truckers without hurting their ability to fulfill their existing responsibilities to the guard, the people said.”

If Biden would just end the covid vaccine mandates, things could get back to normal

There would not even be a supply chain problem if China Joe would just stop trying to force Americans to get “vaccinated” for the Wuhan coronavirus (Covid-19). Joe’s mandates are causing many to quit, go on strike, or be fired, which is contributing to a nationwide worker shortage.

The Biden regime recently announced plans to keep the Port of Los Angeles open for “24 hours a day, seven days a week,” however insiders say that this was already the case before the Chinese Virus appeared.

Despite this announcement, neither the Port of Los Angeles nor the Port of Long Beach are functioning as they should during normal hours, let alone around the clock. Because of this, large shipping barges are having to just float off the coast with no estimated timeline for docking and unloading.

Both the Labor Department and the Agriculture Department are said to be working on new ways to help the agriculture sector export their goods. The Transportation Department is also attempting to issue more commercial vehicle licenses to help resolve the trucker shortage.

“The challenge is that many industrial and consumer goods rely on truly global supply chains, and the production and distribution that occurs within the United States involves thousands of private firms,” said Kevin DeGood, director of infrastructure policy at the Center for American Progress (CAP), a think tank that more often than not supports whatever Biden is saying or doing.

“There isn’t one pinch point but many that fall mostly outside the direct control of governments.”

Pete Buttigieg, who heads up the Transportation Department, has been on paternity leave with his “husband” for several months now. However, he recently chimed in about how his agency is “constantly going to reevaluate all our options” about how to “fix” the problem.

The latest news about Biden’s engineered collapse of the U.S. economy due to “covid” can be found at Collapse.news.

Sources for this article include:

NaturalNews.com

MSN.com

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?