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スペインの司教: アジェンダ2030の背後には、文明を変えようとする試み、人々の信じるものを変える新しい世界秩序がある

スペインの司教: アジェンダ2030の背後には、文明を変えようとする試み、人々の信じるものを変える新しい世界秩序がある
2023年4月22日、Rhoda Wilson

スペイン・サンタンデールのマヌエル・サンチェス・モンへ司教は、4月15日にEl diario Montañésに掲載された論説の中で、国連の「持続可能な開発目標(SDGs)」によって成文化された「持続可能な開発」とその目的を批判しています。

「アジェンダ2030の背後には、文明を変えようとする試み、個人の信念を変えるような新しい世界秩序があります。それは、選挙で選ばれない非民主的な世界政府を樹立することを目的としたグローバリズムのシステム[ ]です」と書いています。


以下は、LifeSiteNewsが翻訳したサンチェス・モンへ司教の論説である。

2030アジェンダと新世界秩序

マヌエル・サンチェス・モンゲ司教による

CEUカルデナル・エレラ大学の哲学的人間学教授である哲学者イギニオ・マリンは、グローバリズムのエリートが推進するアジェンダの本質を浮き彫りにしました。それは、統計主義と相対主義的性格を顕著に持つものでした。

持続可能な開発目標(「持続可能」は今やあらゆるものに使われる魔法の言葉)は、自然保護、世界の貧困と飢餓の撲滅、すべての人に水を提供するなど、ほとんどの場合賞賛に値するものであり、すべての人に受け入れられるものである。自然保護、世界の貧困と飢餓の撲滅、すべての人が利用できる水などである。これらはすべて、最も多様な解釈が可能なように、十分に曖昧な言葉で表現されている。しかし、アジェンダ2030の背後には、文明を変えようとする試み、個人の信念を変えるような新しい世界秩序があります。それは、選挙で選ばれたわけでもない、民主的でもない世界政府を設立することを目的としたグローバリズムシステム(グローバリゼーションとは全く関係ない)である。この文書には、国連とアジェンダ2030にすべての権力を委ねれば、すべてがうまくいくと人々に信じさせるための見事な一般論が含まれています。しかし、そうではなく、2030アジェンダは罠なのです。

家族を差別と不平等を助長する環境とみなしているのです。2030年アジェンダでは、家族と宗教は対立する要素として提示されています。宗教と家族は問題であり、解決策ではありません。例えば、子供を持つこと、配偶者の責任、結婚における寛大さなどは、この新しい常識の一部ではありません。また、彼ら(SDGsの推進者)は、教育が親のものであることも認めていません。

そして、カトリックの教義から見て、明らかに受け入れられない問題があります。性と生殖に関する健康を例にとってみましょう。中絶や避妊具の大量使用は奨励されています。もう一つ、非常に深刻な側面として、いわゆる男女平等があります。アジェンダ2030は、ジェンダー・イデオロギーと現代の世俗主義・国家主義のポリティカル・コレクトネスという用語を使用しています。その意図は、多くの機関、特にキリスト教を基盤とする機関を排除した新しい世界秩序を確立することです。生き方を決定するのは国家であり、その結果、寛容を道徳的価値とする相対主義が生まれるのです。私たちは、悪に対しても寛容であるべきなのでしょうか?SDGsは自由を奪うものであり、相対主義を生み出すものです。SDGsは、あらゆるものが選択可能であり、選択しなければならないと仮定しています。

2030アジェンダを受け入れているキリスト教の機関があります。彼らは、公的な議論から排除されるのを避けるため、あるいは自己疎外を避けるためにそうしていると主張する。2030アジェンダを考慮しなければ拒否されるような援助を受けたいのだ。しかし、クリスチャンと呼ばれることは、逃れることのできない要求を伴うものなのです。

今日の私たちの社会は、取り返しのつかないほど二極化しています。西洋には2つのバージョンがあり、ますます拮抗しています。私たちは、異なる世界観に共通するものがほとんどなく、共通の言語を話すのがやっとという状態になりつつあります。

少し目を上げれば、私たちはリバイバルを経験していることもわかります。フランスやスペインのある場所で見られるように、クリスチャン・ファミリーが復活しています。3人以上の子供を持つ夫婦の姿は、喜びと愛に満ちた人生像を示しています。ここにこそ再生がある。寛大に生きる若者のキリスト教的結婚は、人生におけるキリスト教的喜びの最も直接的な現代的形態である。喜びは、良いものを所有していることの社会的なしるしです。そして、現代の常識では考えられないほど多くの子供を抱えて街に出ていく親たちは、計り知れない変革の力を持っています。

原文:
Spanish Bishop: Behind Agenda 2030 lies an attempt to change civilisation, a new world order that will change people’s beliefs
BY RHODA WILSON ON APRIL 22, 2023

In an op-ed published by El diario Montañés on 15 April, Bishop Manuel Sánchez Monge of Santander, Spain, criticised “sustainable development” and its aims as codified by the United Nations Sustainable Development Goals (“SDGs”).

“Behind Agenda 2030 lies an attempt to change civilisation, a new world order that will change the beliefs of individuals. It is a globalist system [ ] aimed at establishing an unelected and undemocratic world government,” he wrote.

The following is Bishop Sánchez Monge’s op-ed as translated by LifeSiteNews.

The 2030 Agenda and the New World Order

by Bishop Manuel Sánchez Monge

The philosopher Higinio Marín, professor of philosophical anthropology at CEU Cardenal Herrera University, has highlighted the true nature of an agenda promoted by globalist elites that has a marked statist and relativistic character.

The Sustainable Development Goals (“sustainable” is now a magic word that is used for everything) are for the most part laudable and acceptable to all: protection of nature, eradication of poverty and hunger in the world, water available to all, etc. All are formulated in a language that is sufficiently ambiguous to lend itself to the most diverse interpretations. But behind the Agenda 2030 lies an attempt to change civilization, a new world order that will change the beliefs of individuals. It is a globalist system – which has nothing to do with globalisation – aimed at establishing an unelected and undemocratic world government. The document contains brilliant generalities to make people believe that if all power is given to the United Nations and Agenda 2030, everything will be fine. But no, the 2030 Agenda is a trap.

It sees the family as an environment conducive to discrimination and inequality. In the 2030 Agenda, family and religion are presented as elements of conflict. Religion and family are problems, not solutions. For example, having children, spousal responsibility or generosity in marriage are not part of this new common sense. Nor do they [the promoters of the SDGs] accept that education belongs to parents.

Then there are issues that are clearly unacceptable from the perspective of Catholic doctrine. Take the example of sexual and reproductive health. Abortion and the massive use of contraceptives are encouraged. There is another very serious aspect: so-called gender equality. Agenda 2030 uses the terminology of gender ideology and contemporary secularist and statist political correctness. The intention is to establish a new world order that excludes many institutions, especially those with a Christian foundation. It is the state that determines the way of life, thus generating a relativism that makes tolerance the moral value par excellence. Should we also be tolerant of evil? They [the SDGs] are freedom-killers and generate relativism. They assume that everything can and must be chosen; even gender is a matter of feeling.

There are Christian institutions that accept the 2030 Agenda. They claim that they do so to avoid being excluded from the public debate, or to avoid self-marginalisation. They want to obtain aid that would be denied them if they did not take it into account. But being called Christian carries with it demands that cannot be evaded.

Our societies today are polarised beyond return. There are two versions of the West that are increasingly antagonistic. We are reaching a point where the different worldviews have so little in common that we can barely speak common languages.

If we lift up our eyes a little, we can also see that we are experiencing a revival. There is a resurgence of Christian families, as we can see in some places in France and Spain. The image of a married couple with three or more children offers a joyful and loving vision of life. This is where the renewal lies. The Christian marriage of young people who live generously is the most directly visible contemporary form of Christian joy in life. Joy is the social sign of possessing something good. And those parents who go out into the street with more children than modern common sense would dictate have immense transformative power.

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