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ディープ・ステートが健康被害、経済・環境破壊、気候変動の元凶 その28

部品不足が農家を直撃!2022年まで続くと予想されるサプライチェーンの危機
水曜日, 10月 20日, 2021 by: Arsenio Toledo 

(Natural News) 部品不足など、農家に影響を与えるサプライチェーンの危機は、2022年まで続くと予想されており、現在、アメリカの農業に大きな打撃を与えています。

農機具メーカー最大手のCNHインダストリアルは先日、2020年初頭から世界を悩ませている半導体不足の影響で、ヨーロッパでの生産を休止すると発表しました。

さらに、米国に出荷されている肥料の量は多くの農家が予想していた量よりも大幅に少なく、来春の植え付けに間に合わないのではないかと懸念されています。

その他にも、港湾の大規模な混雑や、トラック・配送業界の人手不足など、サプライチェーンの危機に関連する多くの問題が、アメリカの農業従事者を不安にさせています。(関連記事 サプライチェーンの危機で機械や部品が大幅に不足し、農家は大打撃を受けています)

全国の多くの農家では、地元のディーラーが農機具に必要な部品を不足させており、絶望的な状況に陥っています。

カンザス州バトラー郡にあるStands Farms社のオーナー、ゴードン・スタンズ氏は、少なくともこの半年間は部品不足が続いており、さらに悪化していると指摘する。重要な部品はなかなか手に入らず、すぐに購入できるものは価格が上がっています。

先週もターボエンジンを探していたというスタンズは、「投入コストの上昇や、作物を作るために必要なものが手に入るかどうかを心配しています」と話す。

先週、ターボエンジンを探すのに苦労したというスタンズは、部品不足の影響は部品単体だけではないと説明する。

「いくつかの販売店では、コンバインやスプレーヤーに割り当てがあると聞いています。「だから、もしあなたがコンバインを欲しがっていて、現金で購入しようとしていたとしても、もう1年は注文できない可能性が高いのです」。

スタンズさんによると、この状況に絶望した多くの農家が、代わりに中古機を探しているとのことです。「今、中古機を手に入れるのは本当に難しいです。プレミアム価格で売られています」。

ターボエンジンを手に入れるためには、北へ350マイル以上離れたサウスダコタ州まで行かなければならない。「普通はそこまで行かないのだが、そこにあったのだ。だから、そこに行ったんだ」。

政府の介入は農業の状況を悪化させるかもしれない

農務省のチーフエコノミストであるセス・メイヤー氏は、ホワイトハウスはサプライチェーンの危機が農業にどのような影響を与えているかを非常に懸念しており、農業の抱える様々な問題を解決する方法を考えていると主張しています。

「私たちはサプライチェーンの問題に多くの時間を費やしています-間違いなく多くです」とマイヤーは言います。「私たちは、サプライチェーンの問題に多くの時間を費やしています。

農業の専門家たちは、政府の規制を強化することで状況が悪化する可能性があると考えています。

テキサスA&M大学の農業経済学者であり、Agricultural & Food Policy Centerの共同ディレクターであるジョー・アウトロー氏は、もし政府が介入しなければならないのであれば、その行為は小規模なものでなければならないと考えています。

「私たちは経済学者であり、市場が機能する必要があると考えています。私たちは経済学者ですから、市場が機能する必要があると言います。政府があちこちで後押しするのは構いません。「しかし、基本的には市場が資源を配分するものです。しかし、基本的には市場が資源を配分するものです。私の考えでは、それが本当に必要なことだと思います」。

ミズーリ大学の農業経済学者であるスコット・ブラウンは、政府は国内の港での自由な移動を妨げるいくつかの障壁を取り除くことができると考えています。

「ブラウンは、「港での自由な移動を妨げるいくつかの障害を政府が取り除くことができると考えています。「政権の力を借りることは有益です。ただ、一朝一夕に解決できるとは言い切れません。多くの供給ボトルネックを解決するには時間がかかるでしょう。率直に言って、これから何ヶ月も供給のボトルネックに悩まされることになると思います」。

ウォール・ストリート・ジャーナル紙はエコノミストを対象に調査を行い、サプライチェーンの混乱が大きく後退する時期を尋ねました。回答者の33%は、それが2022年の第2四半期中に起こると考えています。27%近くが第3四半期までに終わると考え、18%が第4四半期までに終わると考え、15%が危機が解消されるのは2023年以降になると考えています。

プロフェッショナルサービスネットワーク企業KPMGのチーフエコノミストであるコンスタンス・ハンターは、「来年は多くの点で不可解な年になるだろう」と指摘します。

ハンター氏は、来年の成長率は約4%と非常に高い水準になると考えています。「しかし、企業や消費者にとって、この物価上昇の時期を乗り切るのは大変なことです。それは不愉快で困難なことです」と述べています。

ソースは以下の通りです。

AgWeb.com

KSN.com

WSJ.com
*** 無料版のDeepL翻訳(www.DeepL.com/Translator)で翻訳しました。 ***

原文:
Parts shortage hitting farmers hard as supply chain crisis expected to persist well into 2022
Wednesday, October 20, 2021 by: Arsenio Toledo 

(Natural News) The supply chain crisis is currently hitting America’s agriculture industry hard as parts shortages and other problems affecting farmers are expected to persist well into 2022.

CNH Industrial, one of the largest manufacturers of agricultural equipment, recently announced that it is idling production in Europe due to the semiconductor shortage that has plagued the world since early 2020.

Furthermore, the amount of fertilizer being shipped into the United States is significantly less than what many farmers expected, and many are now concerned there won’t be enough in time for planting next spring.

Many other issues connected to the supply chain crisis are making America’s agricultural workers concerned, including the massive congestion at the ports and the labor shortage affecting the trucking and delivery industries. (Related: Farmers hit hard as supply chain crisis causes massive shortage in machinery and parts.)

Many farmers all over the country are now desperate, as local dealerships run short on necessary parts for their farm equipment.

Gordon Stands, the owner of Stands Farms in Butler County, Kansas, points out that the shortage has lasted at least the past six months and has only gotten worse. Essential pieces are difficult to find and prices for those that can be purchased immediately have gone up.

“They’re really concerned about the input cost rising and even being able to get what you need to put a crop in,” says Stands, who spent the last week searching for another turbo engine.

Stands explains that the shortage is impacting more than just individual parts.

“I’ve heard in several of the dealerships have allocations on combines on sprayers,” he says. “So, if you wanted one and you were a cash buyer just wanting to go purchase one, there’s a pretty good chance you wouldn’t even be able to get one to order for another year.”

Stands says that the situation has made many farmers like himself desperate, and they are now looking for used equipment instead. “It’s really difficult to find right now getting used equipment. It’s selling at a premium.”

To get his hands on the turbo engine he needed, he has to travel more than 350 miles north to South Dakota. “We normally wouldn’t go that far, but that’s where it was. So, that’s where we went.”

Government intervention might make situation for agriculture industry worse

Seth Meyer, chief economist of the Department of Agriculture, claims that the White House is very concerned with how the supply chain crisis is affecting the agriculture industry and is working on figuring out how to solve the industry’s many problems.

“We are spending a lot of time on supply chain issues – most definitely a lot,” says Meyer. “We’re spending a lot of time saying, ‘Hey, what are the levers out there that government can help you with?'”

Agricultural experts believe more government regulations might make the situation worse.

Joe Outlaw, an agricultural economist for Texas A&M University and co-director of the Agricultural & Food Policy Center, believes that if the government has to intervene, any action they take has to be minor.

“We’re economists, and we would say that the markets need to work. If the government can give a nudge here and there, that’s fine,” says Outlaw. “But basically, the markets are going to allocate the resources out there. And from my view, that’s really what I would think needs to happen.”

University of Missouri agricultural economist Scott Brown believes the government can remove some barriers preventing free movement at the country’s ports.

“We need to do everything possible to clear those ports out,” says Brown. “Getting help from the administration there can be beneficial. Let’s not just overstate that we’re going to fix this overnight. It’s going to take time to work through many of the supply bottlenecks. And frankly, I think we will live with those supply bottlenecks for many months ahead.”

The Wall Street Journal has surveyed economists and asked when they believe the supply chain disruptions will largely recede. Thirty-three percent of the respondents believe it will happen sometime during the second quarter of 2022. Nearly 27 percent believe it will end by quarter three, 18 percent believe it will end by quarter four and 15 percent believe the crisis will only be resolved in 2023 or later.

“Next year is going to be a perplexing year in many regards,” notes Constance Hunter, chief economist at professional services network firm KPMG.

She believes growth will be very strong at around four percent. “But it is going to be hard for businesses and consumers to manage through this period of higher prices. It’s unpleasant and challenging.”

Sources include:

AgWeb.com

KSN.com

WSJ.com

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