見出し画像

トランプの9月12日のインタビュー

トランプ One-On-One
by full measure staff Sunday, September 12th 2021

インタビューを快諾していただき、ありがとうございます。私たちは、ニュージャージー州ベッドミンスターにあるトランプ・ナショナル・ゴルフ・クラブにいます。

シャリル:バイデン政権は、メキシコ残留プログラムを再導入しなければなりません。どう考えても、私が取材で現地に行ったときには、国境の交通に大きな影響を与えているように思えました。反対派は、この政策は非人道的であり、危険であると言っています。このプログラムを再開することは、国境危機の解決に役立つと思いますか、それとも事態を悪化させると思いますか?

ドナルド・トランプ :私たちが行った「メキシコ残留」は、非常に強力なものでした。第一に、あなたがおっしゃったように、多くの人々が上がってこなくなりました。2つ目は、基本的に合法的な権利を持っていないと入国できないようにしたことです。これは私たちが望んでいることです。私たちは人々を必要としていますが、彼らは合法的に入ってこなければなりません。劇的な出来事でした。劇的で、信じられないほどの効果がありました。裁判官の判決や、彼らが行ったこと、そして実際に肯定されたことで、テキサス州と私たちの国に起こった最高の出来事になったと思います。そして率直に言って、バイデン政権にとってもそうかもしれません。史上最強の国境があったのに、今では史上最弱の国境になってしまいました。ですから、メキシコ残留はとても大きな意味を持っています。

シャリル:現在、記録的なレベルの不法越境が発生しています。バイデン政権は、不法移民を支援するプログラムを解体し、不法移民の出身国を支援する資金を削減したことなどで、あなたを大きく非難していますが、バイデン政権はその資金の多くを復活させています。それについてはどう思われますか?

トランプ:では、そのことについてお話ししましょう。まず第一に、私たちは国のために最も安全な国境、最高の国境を作りました。そして、人が入ってくるようにしたが、彼らは強く審査されていた。今、彼らは中東から入ってきています。今では中東からも、世界中からやってくるようになりました。私たちは、誰もが不可能だと思っていたことを国境で実現したのです。他の国への送金に関しては、彼らの言うとおりだと思います。何千人も何万人もの人々を送り込んでいたので、私はそれを断ち切りました。私たちは彼らに年間5億ドルを提供していました。私は「君たちがやめないなら、やめてやる」と言ったんだ。彼らはやめなかった。我々はそれを断ち切った。切り離した途端、彼らは私のやりたいことを何でもするようになりました。(06:49) さて、バイデンさん、彼らは同じ国に何十億ドルものお金を与えたいと思っています。そして、それは人身売買業者に行くことになります。そしてそれは、人身売買をする人たちや、人身売買をするべきではない多くの人たちに渡ることになります。これは恥ずべきことです。この状況をさらに悪化させることになります。

シャレル:アフガニスタンについて・・・。ところで、あなたはまだインテルのブリーフィングを受けているの?

トランプ:I get if I want. 欲しいものは手に入れる。何が起こっているのかを聞いている。ところで、インテル・ブリーフィングは必要ないよ。ニュースを読んだり、テレビをつけたりするだけでいいんだ。歴史上、最も無能な撤退の仕方だ。こんなことは初めてです。850億ドル相当の新品の美しい装備を与えたのですから。最も重要なことは、我々は13人の兵士を失い、多くの負傷者を出したことです。また、200人以上が死亡しました。しかし、私たちはこの13人の信じられないような魂、信じられないような戦士たちを失いました、そしておそらくもっと多くの、非常に重傷を負った兵士たちも。これは最も無能な出来事です。私たちはあれほどうまくコントロールしていたのに。彼らは何もしなかったでしょう。

シャリル:あなたが言っていることを考慮すると、アフガニスタン戦争は終わったと思いますか?

トランプ:私にはわからない。なぜならば、今、世界中で人々が活動し、世界中で投下されているが、彼らが一体誰なのか誰も知らないからだ、シャリル。彼らは私たちが連れて行った通訳ではありません。彼らは飛行機に駆けつけた人たちで、「彼らは良い仕事をしている」と思わせることにとても興味を持っていました。この人たち、この人たちの多くがテロリストになるんだよ。いいですか?彼らはテロリストになるんだ。彼らはとてもパワフルでした。彼らはとてもパワフルで、飛行機に乗り込むのにとても精力的でした。

シャリル:バイオメトリクスや書類で非常に慎重に審査しているとのことですが。

トランプさん:彼らはそんなことはしていないし、あの国には書類がないから無理だよ。事実上、文書はない。彼らは彼らを審査していない。彼らは彼らを審査しようともしなかった。今になって調べようとしていますが、ちょっと遅すぎます。彼らは世界中に彼らを派遣しています。そして、そのほとんどがアメリカにやってくるでしょう。その中には多くのテロリストが含まれているでしょう。我々は彼らの仕事をやり遂げた。一番大変だったのは、国外に出ることで、テロリストのために入ってくることだった。私たちはテロリストを国内に呼び込んでしまいましたが、彼らはとても来ています。つまり、彼らは空輸されるだけでなく、南の国境を通ってやってくるのです。不名誉なことですね。

シャリル:今回の撤退は順番が逆だったと感じているような、両サイドの人々の間では、多くの同意を得ていますね。しかし、バイデン大統領は、アフガニスタンの混乱についてあなたを大きく非難しています。彼が就任したときにはタリバンが2001年以来の強い状態になっていて、あなたの交渉に行き詰っていて、いいプランがないと言っています。

トランプ:私は誰よりも強く、"出て行け "と言った。でも、名誉と尊厳を持って、でも出て行け。出ていかなければならない。そうすべきではなかったが、出て行くんだ。

トランプさん:振り返ってみると、私はいつもこう言っていました。「アフガニスタン人は、我々が撤退すると発表した途端、戦いを放棄するだろう」と。彼らは高給取りの兵士でした。彼らが戦ったのは、たくさんのお金を稼いだからです。彼らは国のために戦ったのではない。大金を稼ぐために戦っていたのです。恥ずべきことです。そして出発してすぐに、数年前に私が言ったことがすべて真実であることがわかりました。あの13人に加えて200人を救うべきだったし、機材も何もかも持ち出すべきだった。そして私は言いました、「すべてのボルトが欲しい。ねじを全部くれ。釘も全部欲しい。すべてが欲しい。あのタンクもだ。全部欲しい」と言いました。

トランプさん:非常にシンプルで、彼らは無能だったと思っている。彼らはわざとやったわけではない。ただ、彼らは逃げただけだと思うんだ。我が国の歴史の中で最も恥ずかしい出来事だと思うよ。ナイフを持った男たちから逃げたのです。優れた戦闘機であっても、ナイフを持った連中からは逃げたのです。F-35やF-18があったのに、彼らはナイフを持っていたのです。それによって、私たちの軍の印象はとても悪くなりましたし、トップやテレビの将軍たちの意思決定にも問題がありました。

シャレル:コロナウイルスについて。あなたもコロナウイルスに感染したことがありますよね。ワクチンも打っていますよね。ブースターが利用可能になったら、それを受けることをお勧めしますか?

トランプ:私はそうは思いません。というか、そうは思いません。それに関しては、本当に自分はかなり良い状態だと感じているが、どうなるか見てみよう。それがいいと思えば、必要だと思えば、私はそれを手に入れるでしょう。ワクチンについては、自分たちがやったことをとても誇りに思っています。私は9ヶ月という短期間でワクチンを完成させましたが、周りの人たちは5年はかかると言っていましたし、絶対に実現しないと思っていました。そして私は、これまでにないレベルでFDAを追い込んだのです。彼らは私のことをあまり好きではないでしょうが、私は気にしません、官僚ですから。彼らは何かを成し遂げるのにとても時間がかかっていました。私はそれを9カ月足らずでやり遂げ、世界中の何百万人もの人々を救ったのです。

シャリル:当時、あなたはすぐに病気になって、すぐに治っていたようですね。最悪の日には、「私はもう助からないかもしれない」と思った瞬間はありましたか?

トランプ:なぜなら、私はこの国に対して、無事に生還する義務があると思っていたからです。それは素晴らしいことではなかっただろうと思います。私はこの国のチアリーダーであり、この国を愛しています。私は誰にもそのようなことが起こってほしくありませんが、この国の第一代表であり、大統領にもそのようなことが起こってほしくありません。そうなって欲しくないのです。私はいつも気分が良かったと思います。私が読んだ話では、「ああ、私はもう限界だった、ただ...」というものがありました。そうではありません。そうではありません。今のように完璧ではありませんでしたが、何かが間違っていると感じていました。そして非常に早い段階で、治療薬を服用したところ、すぐに良くなりました。ワクチンだけでなく、私たちが持っている治療薬は素晴らしいものです。そして、なぜかバイデン政権は治療薬について語ろうとせず、リジェネロンについても語ろうとしません。トランプ政権下で開発されたリジェネロンやその他のものについて話していません。

シャリル:それはなぜだと思いますか?

トランプ:私にはわからない。わからないんだ。

シャレル:あなたの4年間を振り返って、もし当時、今知っていることを知っていたら、政策の面でも、信頼していた人の面でも、今ではすべきではないと感じている、違ったことをしていたかもしれないことは何かありますか?

トランプ:確かに、何人かの人を選んだが、結果的には良くなかった。それはいつものことだ。でも、素晴らしい人たちを選んだ。私たちは軍を再建しました。私たちが何をしたか考えてみてください。史上最大の減税を行い、史上最大の規制緩和を行い、医療行為の権利を認め、7年間承認されないものでも末期の病気であれば使用できるようにしました。軍隊を再建するなど、さまざまなことを行いました。振り返ってみれば、選ばなかったかもしれない人もいましたが、それはいつものことです。いつもそうなのです。

シャリル:あなたが当選する前に、もしあなたが当選したら、誰かにツイートを確認してもらったり、手伝ってもらったりするのか、それとも自分でやるのか、と聞いたことがあります。その時、あなたは「誰かが手伝ってくれるだろうし、見直すかもしれない」と言っていましたね。その結果はどうでしたか?実際のところ、ツイッターの使用が許可されていた頃は、自分で入力していたのですか?

トランプ:時々、あるいは誰かに口述して、それを誰かが入力することもありました。でも、それは私の考えです。賛否両論ありますよね。ツイッターをしなければいいのに」と思う人もいれば、「ツイッターをしなければ、私は当選しなかったかもしれない」と思う人もたくさんいます。私はそうなっていたと思います。しかし、多くの人が、それは私にとって悪いことだと考えていました。今、私は基本的にリリースを行っています。Save America』というタイトルでね。そして、それらは何百万、何千万、何億という単位で取り上げられます。

シャリル(カメラの前):私たちはジョー・バイデンに1年以上インタビューを求め続けてきましたが、これからもお願いします。

原文:
Trump: One-On-One
BY FULL MEASURE STAFF SUNDAY, SEPTEMBER 12TH 2021

Thank you for agreeing to do an interview. We are at Trump National Golf Club in Bedminster, New Jersey.

Sharyl: The Biden administration has to re-institute the Remain in Mexico program, which, by all accounts, when I've been down there on my reporting, seems to have made a big impact on the border traffic. Opponents say that policy is inhumane and that it's dangerous. Do you think starting up the program again will help the border crisis, help solve it, or perhaps make things worse?

Donald Trump: It was a very powerful thing that we did, Remain in Mexico. Number one, as you said, it stopped a lot of people from coming up. And number two, people could not come into our country unless they had essentially legal rights to come in, which is what we want. We want people, but they have to come in legally. It was dramatic. It was incredible how good it was. And by the judge's ruling and by what they did and the affirmation and it was, indeed, an affirmation, I think it's probably the best thing that happened to Texas and to our country. And frankly, maybe to the Biden administration. We had the strongest border in history and now we have the weakest border in history. So Remain in Mexico is a very big thing.

Sharyl: We are seeing record levels of illegal border crossings right now. The Biden administration largely blames you, among other things, for dismantling programs to help illegal immigrants and also cutting the funding to help countries where they're coming from, which the Biden administration is reinstituting a lot of that funding. What do you say about that?

Trump: So I'll tell you about that. First of all, we created the safest border, the best border, for our country. And we had people come in, but they were strongly vetted. Now they're coming in from the Middle East. They're coming in from all over. And we did something on the border that nobody thought was possible. And as far as the money going to other countries, they're right. I cut it off because they were sending thousands and thousands and thousands of people up. And we were giving them $500 million a year. I said, "If you people don't stop, we're going to stop it." They didn't stop. We cut it off. As soon as I cut it off, they would do whatever I wanted to do. (06:49) Now, Biden, they want to give billions of dollars to these same countries. And that's going to go to the traffickers. That's going to go to a lot of people that shouldn't be getting it. It is a disgrace. It's going to make the situation much worse.

Sharyl: On Afghanistan... By the way, do you still get intel briefings?

Trump: I get if I want. I get what I want. I hear what's going on. By the way, you don't need intel briefings. All you have to do is read the news or turn on the television. It's the most incompetently handled withdrawal in history. There's never been anything like this, where we gave them $85 billion worth of brand new, beautiful equipment. Most importantly, we lost 13, and many wounded, of our soldiers. And over 200 people were killed. But we lost these 13 incredible souls, these incredible warriors, and probably more to follow; some very, very badly wounded soldiers. It's the most incompetently handled thing. We had that in such good control. They wouldn’t have done a thing.

Sharyl: Considering what you're saying, do you think the Afghanistan war is over?

Trump: I don't know because you have people going all over the world and being dropped all over the world right now, and nobody knows who the hell they are, Sharyl. These aren't the interpreters that we took. These were people that rushed into the planes, and they were so interested in trying to make it sound like "Oh, they're doing a good job." These people, many of these people are going to be terrorists. Okay? They're going to be terrorists. They were very powerful. They were very energetic in getting onto the aircraft.

Sharyl: They say they're vetting them very carefully with biometrics and documents.

Trump: They're not doing that and you can't because there is no documentation in that country. There's virtually no documentation. They didn't vet them. They didn't even try to vet them. They're trying to vet them now, but it's a little bit late. They're dropping them all over the world. And most of them will be coming to the United States. And in that group will be many terrorists, many, many terrorists. We've done their job. The hardest thing was getting out of the country, coming in for terrorists. We've brought terrorists into our country, and they coming very much so, I mean, they're going to be flown in, but they're also coming through our Southern border. It's a disgrace.

Sharyl: You have a lot of agreement among people on both sides of the aisle that seem to feel as though this withdrawal was done in backwards order. But President Biden has largely blamed you for the chaos in Afghanistan. He says that when he came into office the Taliban was in its strongest position since 2001, and he said he was stuck with your negotiations and that you didn't have a good plan.

Trump: I was stronger than anybody, "Get out." But get out with honor and dignity, but get out. We have to get out. Should have never been, but get out.

Trump: If you look back, I always said that, "The Afghans, as soon as we announced we're leaving, they'll give up the fight." They were highly paid soldiers. They fought because they made a lot of money. They didn't fight for their country. They fought because they made a lot of money, and it's a disgrace. And as soon as we left, everything I said from years ago, turned out to be true. We should have saved those 13 people plus 200 people, and we should have taken out all our equipment, everything. And I said, "I want every bolt. I want every screw. I want every nail. I want everything. I want those tanks. I want all.”

Trump: It's very simple, I believe they were incompetent. They didn't do it on purpose. I just think they just ran. I think it's the most embarrassing event in the history of our country. We ran from guys with knives. Good fighters, but guys with knives, we ran. We had the F-35s and the F-18s and they had knives, and it made our military look so bad and it was decision making at the top and with some of our television generals.

Sharyl: On coronavirus. You've had coronavirus. You've also had the vaccines. Do you anticipate getting the booster if that becomes available and recommend?

Trump: I don't think so. I mean, I don't think so. I really feel I'm in pretty good shape with respect to that, but let's see what happens. If I feel it's good, if I feel it's necessary, I would get it. I'm very proud of what we did on the vaccines. I did the vaccines in a short period of time, less than nine months, and people were saying it was going to take five years and probably never, never going to happen. And I pushed the FDA at a level that they have never, never been pushed. And they probably don't like me much, but I don't care, bureaucrats. It took them so long to get anything done. I got it done in less than nine months and I saved millions and millions of people around the world.

Sharyl: At the time you seem to get sick very fast and then you seemed to get well very fast. On your worst day, did you have moments where you thought I might not come out of this?

Trump: Well, I didn't want to allow that to happen because I felt I had an obligation to this country to come out okay. I think it would have not been great. I'm a cheerleader for our country, I love our country, and I don't want that to be happening to anybody, but I don't want it to be happening to its number one representative and to its President. I don't want that to be happening. I think that I always felt pretty good. I know I've read stories that, "Oh, I was just about over, it was just..." Not so. I was pretty good. I didn't feel like I do now, I didn't feel perfect, but I felt there was something wrong. And very early, early on, I took therapeutics and I got better very quickly. And I think I showed things to the country, but not only the vaccines, the therapeutics that we have are incredible. And for some reason, the Biden administration is not talking about therapeutics, they're not talking about Regeneron- ... the administration is not talking about therapeutics. They're not talking about Regeneron and other things that we have, and that we've developed under the Trump administration.

Sharyl: Why do you think that is?

Trump: I don't know. I don't know.

Sharyl: Looking back at your four years, if you knew then what you know now, what are some of the things you might've done differently in terms of either policies, or people you trusted that you feel you shouldn't have now?

Trump: Sure. I picked some people that turned out not to be good. That always happens. Picked some people that were fantastic. We rebuilt the military. Think of what we've done. They've got the biggest tax cuts in history, biggest regulation cuts in history, right to try medically, where people can use stuff that's not going to be approved for seven years, but if they're terminally ill. We did so many different things; rebuilt the military. Yeah, I picked some people that in retrospect, I wouldn't have, but that always happens. That always happens.

Sharyl: Before you got elected, I asked you if you got elected, would someone review your tweets or help you go over them, or would you be doing them yourself. And you said at the time you thought somebody would probably help you with that, maybe review them. How did that work out? Do you actually, were you when you were allowed on Twitter, typing these things in yourself?

Trump: Sometimes, and sometimes I'd dictate them out to somebody and they'd put them in. But it was my thoughts. And there's a mixed bag. Some people think, "Oh, I wish he didn't tweet," and a lot of people think that without doing that, maybe I wouldn't have been elected. I think I would have been. But there are a lot of people thought it was actually bad for me. Now I have something, I do basically releases. Save America, it's called Save America. And they get picked up in the millions, and millions, and millions.

Sharyl (on-camera): We’ve been asking Joe Biden for an interview for over a year and will keep trying.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?