見出し画像

オーストラリアワーホリ レストランでの接客英語 便利なフレーズ

レジはお客さんと直接お話をする大切なポジションだから、カジュアルな英語ではなく、丁寧で正しい英語で話すことが非常に大切。

以下は、私がレストランでの採用が決まった際に頭に入れておいた英語のフレーズたち。


お待たせした時


I apologize for the wait.
I'm new at this job. Thank you for your patience.
初めの頃はこのフレーズを何度も言っていた…。お客さんが急いでいる時は機嫌の悪さを感じる時もあった。とにかく仕事に慣れるまでは、待ってくれているお客さんに感謝の言葉を伝えるようにすると状況をわかってくれることもある。

苦情があった場合


Cashier: How was your meal today? 
Customer: Well, the food was good as it always is. I was a bit disappointed in the service today.
Cashier: Oh, I'm sorry to hear that. Would you like to fill out a comment card? Or I could get a manager for you.
Customer: That's okay. I know it's a peak time. I usually try to come a little earlier before the rush. 

まずは満足のいかなかった点を伺って、謝る。意外と、初めは文句を言っていたけど、しっかり話を聞いたら満足してお店を出ていかれることもある。

レジでのお支払い時


How will you be paying?
How would you like to pay?

Do you have a points card?

Please swipe your card.
Please insert your card.
Please tap your card.
Please give me your card.

クレジットカードはよく使われる。これらだけ覚えておけば大丈夫だった。

Your total is $32.5. 
$17.5 is your change.
Go ahead, Do you need a receipt? Here is your receipt. 

わからないことがあった時


Let me go check.
Let me call someone to check.

わからない時は潔く他のスタッフに聞く。無駄な時間をかけない。


お別れの時
See you again soon.
オーストラリアの田舎では、お客さんは"Tha(タ)!"って言ってかれることがおおかった。初めは意味が分からずなんのことかと思っていたけど、Thank you の略のようだ。お店柄によると思うけど、私が働いていたところはとてもカジュアルで、フォーマルさよりも親しさを重視して接客が喜ばれた印象がある。

電話でオーダーを取る時

Thank you for calling. This is 〇〇 restaurant.
How may I help you?

I would like to place an order for pick up. 

May I ask your name, phone number, and time for pickup?
名前、電話番号、取りに来る時間は重要な項目。忘れずに聞く。

聞こえなかった時
Sorry, I didn't get that. 
Could you please repeat that?

注文が終わった時
Is that everything?
Let me repeat your orders just in case.

Your order will be ready in 〇〇 mins. 
See you soon.


私は1ヶ月はずっと緊張したままだった。でも、仕事内容に慣れると接客がだんだん楽しくなっていった。お客さんからありがとうと言われると心があたたかくなるし、頑張ろうと思える。どんな仕事も、事前準備が大事だと思うから、いろんな状況を想像して英語のフレーズを用意しておいたことは少しは役に立ったのではないかと思う。



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?