見出し画像

Count down 55:What am I going for?

I've been thinking about it lately."What am I going for?""Why do I want to go to NY"What do I want to in NY?"”What do you want to learn?""What  do I want to get ??"
I got those answers this morning.Because I want to  touch NY's life(idea , culture , NY's "air"...
I come  to Tokyo 2 years ago,I could do something what I couldn't do in Kagoshima.Emigration to Tokyo changed my mind.I think I'm glad I came to Tokyo and it is the correct answer for me. Going to NY is the same.
Nominally, I will go to a design school, but what I want to learn includes things other than design.
<こんなことを書いたよ>何のために行くのか?
最近これらのことを考えていた。「私は何のために行くのか?」「なぜNYに行きたいのか?」「NYで何をしたいのか?」「私は何を学びたいのか?」「何を得たいのか?」
今朝それらの答えがわかった。私はNYの生活に触れたいのだ(考え、文化、NYの”空気”)。
私は2年前に上京した。鹿児島にいる時にはできなかったことができた。東京への移住は私のマインドを変えた。私は東京に来てよかったし私にとっては正解だったと思っている。NYに行くことも同じことだ。
名目上はデザインのスクールに通う予定だ。しかし、私が学びたいことは、デザインだけではないのだ。

 

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?