Sci-Fi Panel / Corridor - Procedural Modeling Houdini
Hiroto nakayama 中山ひろと
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はじめに
この作品は、Rebelway 'introduction to Houdini FX' で提出した Assignment を基に作りました。
レンダリング Rendering
全体 Overview
各部
プロシージャル モデリング (サイドパネル)procedural modeling (side panel)
Seed 値 (入力)を変更して、異なるパネルが得られる様子 The input seed value change the output panel.
モデリングの流れ Overflow of modeling
Grid に対して、ランダムなカーブを二本作る create two random curves match the input grid.
2. Grid を三分割する divide into three sections by the curves
3. 3つのパネル、カーブ、それぞれに対してモデリングをする create each sections
4, 全体
自作 HDA (5つ) I built five HDAs for this modeling
1.Vent generator
入力の Grid に対して、通気口の隙間を作る
2. Geometry slicer
入力の Geometry を、分割する
3. Panel corner hole cut
入力の surface geometry に対して、角に穴を空ける
4. Find a nice pt inside polygon
入力の surface geometry に対して、(およそ)最大半径の内接円の中心点を出力する
かつ、attribute として
- f@dist = 内接円の直径
- v@dir = 接点における tangent
- v@up = cross(v@dir, v@N)
を渡す. (v@N は、入力の geometry の持つ法線)
find a center point of the circle which has max radius inside the input polygon
And the output point will have some attributes:
- f@dist = radius of the circle
- v@dir = tangent vector of the contact point with the circle and the polygon
- v@up = cross(v@dir, normal of the polygon)
5. Tile hexagon
六角形を並べる
以上です。
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