見出し画像

な、何なんだ!あの邪悪な…!?

高校生だった私は、薄暗がりの中、奇妙な物体は見つめていたのでした。

それは髪の毛が逆立ち、舌をぺろぺろしています。

「爬虫類か…?」

爬虫類と人間の間のような感じ。

照明が灯り、その物体の姿が露わになりました。それは…

”KISS”

この米国のロックバンドをご存知でしょうか?

(1973年1月にアメリカで結成されたロックバンド。

白塗りの化粧(フェイスペイント)と火を吹くパフォーマンスや奇抜な衣装でストレートなロックンロール、ハードロックを演奏。)

当時、中学生だった私は”KISS”に熱狂。

高校時代、文化祭では”KISS”の曲をベースを弾きながら歌いました。(体育館は満員となるほどの人気に!)

その憧れの”KISS”が初来日した武道館でのコンサート。

初めて見た動く本物の”KISS”に、私は度肝を抜かれたのでした。

その当時、10代だった私が還暦を迎えているのですから、彼らとて、もう老境に入っているはず…

調べてみると…

全員、70代と!

彼らはいまだに現役だそうです!

「ロックンロール・オールナイト」(NBAの試合中も流れる彼らの名曲)を、80代になっても演奏してほしいですね!

『春(はる)の夢(ゆめ)歌舞伎(かぶき)舞台(ぶたい)に火(ひ)を灯(とも)し』ぜん 於銀座東京 20230426■

(昨日、銀座の歌舞伎座に行きましたので、歌舞伎のメイクに影響を受けたという”KISS”を思い出し、俳句を詠みました)

『春(はる)の夢(ゆめ)歌舞伎(かぶき)舞台(ぶたい)に火(ひ)を灯(とも)し』ぜん 於銀座東京 20230426■インスタグラムでもっと見る→

[Photo Haiku] Hey, what is that?!

When I was in high school, I was staring at a strange object in the dark.

It has bristled hair and a tongue sticking out.

“Is that a reptile…?”

It made me feel like something between a reptilian and a human.

The lights came on, revealing the shape of the object. that is…

“KISS”

Do you know this American rock band?

(A rock band formed in the United States in January 1973.

Performing straight rock'n'roll and hard rock with white makeup (face paint), fire-breathing performances, and eccentric costumes.)

At that time, I was a junior high school student and was enthusiastic about “KISS”.

When I was in high school, I sang the song "KISS" while playing the bass at the school festival. (The gym is so popular that it's full!)

At the concert at the Budokan where the longed-for “KISS” came to Japan for the first time.

I was shocked when I saw a real moving "KISS" for the first time.

I was a teenager at the time, and I'm approaching my 60th birthday, so they must have already reached old age...

When I looked them up...

They were all in their 70's!

They are still active!

I want them to play "Rock'n'Roll All Night" (their famous song that is played during NBA games) even in their 80s!

"Dream of spring. Lighting the Kabuki Stage." Zen at Ginza, Tokyo, 20230426

(Yesterday, I went to Kabukiza in Ginza. I remembered "KISS", which was influenced by Kabuki make-up, and wrote a haiku.)

#猫日記#写真俳句 #絵手紙#俳句好きな人と繋がりたい
#NaturalPhoto
#nftworlds
#opensea
#lovecatsdaily
#kiss army

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?