見出し画像

どうしよう!間に合わないかも…

5月☓☓日、午後。横浜。


私は車を運転しながら焦っていました😱。


歯科の治療時間に間に合わないかもしれないからでした。


なぜ時間がなくなったのか。その理由とはいったい!


息子が居候している彼女のマンションで長居をしてしまったからなのでした。


その日は、息子と彼女の新居への引越しの日。


私とカミさんと娘で、お昼ごはんを差し入れに行きました。


5人でお弁当を食べながら楽しい話に花を咲かせました😀。


二人の楽しそうな生活を垣間見ることができて、安心したのでした🤩。


「あれ?今日は何しに来たんだっけ?」


そうです。引越しで忙しいはずなのに長居してしまったのです。


「じゃあ、またね!」


こう言って、我々は彼らのマンションを後にし、焦りながら歯医者に向かいました。


ギリギリ間に合った大嫌いな歯医者ですが、歯の痛みを忘れるほど、私は幸せを感じていたのでした🤩。


『引越(ひっこ)しや弁当(べんとう)届(とど)けし親燕(おやつばめ)』於御殿場静岡 20230509■


『引越(ひっこ)しや弁当(べんとう)届(とど)けし親燕(おやつばめ)』於御殿場静岡 20230509■インスタグラムでもっと見る→

[Photo Haiku] What should I do? I might not be in time for ●●...


May ☓☓, afternoon.at Yokohama.


I was panicking while driving.


It was because I thought I might not be in time for the dental treatment.


Why did you run out of time? What is the reason?


It was because I ended up living in her apartment with my son.


That day was the day my son and his girlfriend moved.


My wife, my daughter and I went to deliver lunch to them.


The five of us had a pleasant conversation while eating lunch.


I was relieved to catch a glimpse of their happy life.


"What? What did we come here for ?"


That's right. 


We were supposed to be busy with moving, but we ended up staying in their apartment for a long time.


"See you again!"


With that said, we left their apartment and rushed to the dentist.


I made it to the dentist I hate.


But I was so happy that I forgot about my toothache.


"Moving day. The parents of the swallows who delivered the bento

" Zen at Gotemba Shizuoka 20230509■


#猫日記 #写真俳句 #絵手紙 #俳句好きな人と繋がりたい 

#NaturalPhoto

#nftworlds

#opensea

#lovecatsdaily

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?