見出し画像

そ、そんな恰好で…

昨日は仕事で、千葉県の木更津に行って来ました。

浜辺には「汐干狩り」の文字が躍っています。

「汐干狩り」といえば、私には驚愕の思い出があるのです。それは…

娘が小学生の頃所属していたサッカークラブで「汐干狩り」に行くことになりました。

横浜の八景島シーパラダイスの近くに良い"狩場"があるというのです。

私たちのサッカークラブでは女の子たちを楽しませる行事が盛りだくさんでした。

なんなら肝心のサッカー練習より、遊びがメインのようでした。😁

(ところが、このチームの先輩が何人もW杯優勝時に活躍したんですよ!)🎉 

「海パン忘れないでくださいね❤」

先輩コーチがにこやかに私に言いました。😋

汐干狩りに海パンなんて気合入りすぎー、と笑っていました。🤭

ところが、それが当日思いもよらぬ展開になるのです。それは…

「さあ、行こか」

先輩の格好を見て驚きました😱。というのは…

彼は、海パンを履き、頭には水中眼鏡、右手には何やら長い棒を、左手にはペットボトルを細工したものを持っているではありませんか!😱

「ど、どこ行くんすか!?」

にやにやしている彼の後を追って海に入りました。

ずんずん進み、腰まで水が浸かるところまで来ました。

「砂地なんかじゃ取れないのよ」

彼はこう言って、肩まで水に浸かりながら貝を“刈る”のです。

もちろん私も参加。これがもう面白いほど取れるのです。🎉

浜辺で待っていた女の子たちも大喜び。🤩

「汐干狩り」は浅瀬ではなく、沖に出てやるものだったとは…。

これから「汐干狩り」シーズンですよね!

予定されている方は是非、上記の格好をして参戦してくださいね!🤩

『大漁(たいりょう)や沖(おき)で手(て)を振(ふ)る汐干狩(しおひが)り』ぜん 於明石町東京 20230421■


『大漁(たいりょう)や沖(おき)で手(て)を振(ふ)る汐干狩(しおひが)り』ぜん 於明石町東京 20230421■インスタグラムでもっと見る→

[Photo Haiku] That's how it looks...

Yesterday I went to Kisarazu in Chiba Prefecture for work.

On the beach, the words "Shiohi-gari"(clam diggingiare dancing.

Speaking of "Shiohi-gari", I have amazing memories. that is…

When my daughter was in elementary school, the soccer club she belonged to went on a clam digging trip.

It is said that there is a good place near Hakkeijima Sea Paradise in Yokohama.

Our soccer club had a lot of events to entertain the girls.

Play seemed to be the main thing rather than the essential soccer practice.

(However, many seniors on this team played an active part in winning the World Cup!) 

"Don't forget the beach pants❤"

A senior coach said to me with a smile.

However, it will be an unexpected development on the day. that is…

"Alright, let's go"

I was surprised to see the appearance of him. I mean…

He's wearing beach pants, swimming goggles on his head, a long stick in his right hand, and a plastic bottle in his left hand!

"Where are we going!?"

I entered the sea following him who was grinning.

We got to the point where the water was up to our waists.

"You can't catch shellfish in shallow water."

As he says, he “mows” the clams in water up to his shoulders.

Of course I also participated. This is so interesting that I can get shellfish.

The girls waiting on the beach were delighted with caught clams.

I didn't realize that 'clam digging' was not about shallow water, but offshore.

From now on, it's the "clam digging" season!

If you are planning to participate, please come dressed as above!

"A big catch.A wave offshore.A shiohigari(Clam digging)" Zen  at Akashicho Tokyo 20230421■

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?