見出し画像

無理だって!絶対!

中学校3年生だった私には、深い悩みがありました。それは…

幼い頃からボールに親しんでいた私は、野球、バレーボール、ドッチボールなど球技が得意でした。🤩

中学校に上がると、バスケ部に所属し、1年生からレギュラーを任されるほどに。😻

体育の成績は常に満点でした。😉

ところが、私には決定的に不得意な競技があったのです。それは…

鉄棒競技。

体育の授業で、「蹴上がり」という鉄棒競技をやることになったのです。

これができないと体育の成績で満点を逃してしまいます。😨

(他の科目はともかく、私の体育に対するこだわり激しいものがありました😁。)

「蹴上がり」とは、鉄棒にぶら下がってスイングしてから一気に鉄棒の上に上がる技のこと。

(体操選手が鉄棒にぶら下がって最初にやるあの技ですよ!)

何をどうやっていいのか皆目見当もつきません。😨

昼休み、放課後と血豆を作りながら練習。

「上がれた!」🎉

鉄棒の高い位置から見えたグランドの景色は忘れられるものではありません。🥺

後輩のK君(42)は、体操のスポーツ推薦で大学に入ったほどのスポーツマン。

そのK君に、私の「蹴上がり」のエピソードを話したところ驚きのコメントが!

「それって、私がバスケの3ポイントシュートを10回連続で決めるくらい難しいことですよ!」と。😱

おぉぉぉ!これが私の数少ない自慢の一つなのです。🤩

『幾(いく)たびか見上(みあ)ぐる空(そら)や舞(ま)ふ初蝶(はつてふ)』ぜん 於町田東京 20230428■

『幾(いく)たびか見上(みあ)ぐる空(そら)や舞(ま)ふ初蝶(はつてふ)』ぜん 於町田東京 20230428■インスタグラムでもっと見る→

[Photo Haiku] Impossible! absolutely!

When I was in the third year of junior high school, I had a deep problem. that is…

I have been familiar with balls since I was a child, and I was good at ball games such as baseball, volleyball, and dodgeball.

When I entered junior high school, I belonged to basketball and was assigned to be a regular player even though I was a freshman.

My grades in physical education were always perfect. However, there was one sport that I was definitely not good at. that is…

Iron bar competition.

In the physical education class of the third year of junior high school, we decided to do a horizontal bar competition called "Kicking Up".

If I can't do this, I will miss the perfect score in physical education.

(Putting aside other subjects, my obsession with physical education was intense.)

“Kicking Up” is a technique in which a swing is performed while hanging from the horizontal bar, and then rising onto the horizontal bar at once.

(It's the first move gymnasts do when hanging from a horizontal bar!)

I didn't have the confidence to do this trick.

I practiced during my lunch break and after school while making blood buds.

"I could!"

I will never forget the view of the ground from the height of the horizontal bar.

"The sky I've looked up to many times. Dancing First Butterfly." Zen at Machida Tokyo 20230428■

#猫日記#写真俳句 #絵手紙#俳句好きな人と繋がりたい
#NaturalPhoto
#nftworlds
#opensea
#lovecatsdaily

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?