【Brad Cox】2022.06.12 NisekoClassic2022 150km RoadRace 10位(Age of 35 to 39)
**翻訳版は下部にあります
I've waited nearly two years to ride the Niseko Classic. I heard of this event when I first moved to Japan in 2020. As we know, the event was canceled due to the Covid Pandemic, but this year it was all systems go! The race did not disappoint. The organization was excellent, the course was challenging, and the scenery was beautiful!
I felt I had trained well leading into the race and had good confidence. That confidence was taken down a notch when I arrived and drove my car around the course. It seemed the entire course was uphill and the finally appeared especially challenging.
The race started with a neutral rollout but quickly ramped up in intensity when the flag dropped. The opening segments were chaotic with tight roads, fast down hills, and a large group of riders.
Early on, I had no problems staying towards, the front of the group until I was hit hard from behind in a downhill corner. It was a low-speed crash but I fell hard on my left hip and my handlebars were knocked crooked. By the time I was up and set the bars straight, the group was about 200 yards in front of me so I had to do a bit of chasing.
On the big climb of the course, I worked my way back up to the front only to be involved in another incident just before the KOM finish. I was on the edge of the road when a rider who was trying to get to the front tried to cut in front of me and hit my handlebars, sending me off the road. I did not “crash” here but had to step off the bike to avoid hitting the ground. This was all a bit of bad luck but also part of racing!
In the lead-up to the final, it was great to see my teammates attacking the group! Myself and another RX teammate patrolled the front of the peloton in an attempt to give the breakaway group a better shot at staying away. Although it was not to be, it was good to see RX pushing the group!
As we hit the first of the final climbs, I knew I was in trouble. I immediately started losing places on the climb and was just holding on to the back at the top. When we hit the second, steeper final climb, I lost contact. I tried to hold a steady pace to the finish but there was not much power left in the legs at that point. Upon finishing, I learned my RX teammates had placed well and so congrats to them!
The lessons I have learned from this event are that I need to focus on saving more energy until the final. There is not much reason to do any unnecessary work until the race truly begins in the last 35km. At 68kg, I could still lose a bit of weight and this would also improve my chances. At the end of the day, I had a lot of fun and am looking forward to giving it another go next year!
DeepL翻訳版(多少改変 Junro Nagahsima)
ニセコ・クラシックを走るために、2年近く待っていた。
この大会を知ったのは、2020年に日本に引っ越してきたばかりの頃だった。これまでCovid-19の影響で開催がキャンセルされていたが、今年は無事開催されることとなった!
レースは期待を裏切らないものでした。大会の運営は素晴らしく、コースはチャレンジングで、景色も美しかった。
このレースに向けてしっかりトレーニングしてきたと思ったし、自信もあった。その自信は、到着して車でコースを回ったときに、一気に失われました。コース全体が上り坂で、特に最後の坂がチャレンジングだった。
レースはニュートラルスタートで始まったが、スタートフラッグが落ちると一気に激しさを増した。
序盤は狭い道、速い下り坂、そして大勢のライダーで混沌としていた。序盤、私は集団の先頭を走っていたが、下り坂のコーナーで後ろから激しく追突された。低速のクラッシュだったが、左の腰を強く打ち、ハンドルバーが曲がってしまった。立ち上がってハンドルバーをまっすぐにした時には、集団は私の200ヤードほど前にいたので、少し追いかけなければならなかった。
コースの大きな上り坂(パノラマライン)で、前に戻ることができたが、KOMフィニッシュの直前で、またしてもアクシデントに巻き込まれた。
道路の端にいたところ、前に出ようとしていたライダーが前に割り込んできてハンドルバーにぶつかり、私は道路外に投げ出されてしまった。
ここで「クラッシュ」したわけではなく、地面にぶつからないようにバイクから降りなければならなかったのだ。これは不運としか言いようがないが、これもレースの一部なのだ。
チームメイトが集団にアタックしているのを見るのは素晴らしいことだった。私ともう一人のRXのチームメイトは、逃げグループに有利になるようにペロトンのコントロールをした。
逃げは吸収されてしまったが、RXがグループをプッシュしているのを見るのは良いことだった。
最後の登り坂(新見)に差し掛かったとき、自分は厳しい状況にあるのだと思った。登り坂ですぐに順位を落とし、頂上では後ろにつくのが精一杯だった。2つ目の急な上り坂に差し掛かったとき、私はそのグループからも離れてしまった。
フィニッシュまで安定したペースを保とうとしたが、その時点では脚にあまり力が残っていなかった。
ゴール後、RXのチームメイトが入賞したことを知り、本当におめでとうと言いたいです。
この大会から得た教訓は、勝負所までもっとエネルギーを蓄えることに集中しなければならないということだった。ラスト35kmでレースが始まるまでは、無駄なことをする必要はあまりなかった。
68kgという体重は、まだ少し減らすことができ、そうすることでチャンスも広がると思う。
最後に、とても楽しかったので、来年もまた挑戦したいと思っています。
www.DeepL.com/Translator(無料版)で翻訳しました。
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