見出し画像

ロシアでは19名に対して、ベーシックインカム給付が行われた!民間団体が国立大学や国立経済アカデミーとともに影響を調査している。

In Russia:
ロシアでのベーシックインカムパイロットケースについて
The starting (pilot) project in Russia began in April 2019.
2019年の4月にロシアでのベーシックインカム立証実験が始まりました。
In total, to 8 people were paid in Russia: 3 people the Republic of Buryatia (mothers with many children: 3, 6, 10 children), 5 people - Moscow and the Moscow region (3 pensioners, 1 father with many children - 4 children, 1 person without children). 1 person refused to participate in the project. Payments of the basic income ranged from 5,000 to 6,500 rubles per month per person for three months.
ロシアではトータルで、8名の人が給付を受けました。ブリヤート(サハ州)で3人、3人、6人、10人の子供たちがいる5名の人々に給付をしました。
モスクワやモスクワ州で3人、4人の子供を抱えるシングルファザーと、子供のいない人に配りました。
5000~6500ルーブル、(日本円で7万5千円~9万円を、3か月払いました。)

Due to the large number of applicants and the limited budget, the selection of participants continues today more carefully.
多数の応募者と限られた予算のため、参加者の選択は今日より慎重に続けられています。

Questioning was carried out at the beginning and at the end of the project. Questionnaire processing is carried out by the Russian Academy of Sciences.
支給者に対しては最初と最後に、アンケートが集められました。
質問は、プロジェクトの最初と最後に実施されました。アンケートの処理は、ロシア科学アカデミーによって実施されます。

ウクライナのケース
In Ukraine:
The starting (pilot) project in Ukraine began in June 2019.

ウクライナのベーシックインカム立証実験は、2019年の7月より行われました
In total, 10 people were paid.
トータルで10名の方が、給付を受けました。

At the beginning of the project,
プロジェクトの最初に、10名の方に給付が始まり、終わりには8名に給付されました。(二人が途中でやめた)
during several months 10 people were paid, at the end, 8 people were paid. At the end of the project,

Questioning was carried out at the beginning and at the end of the project.

At the beginning, 10 questionnaires were received; at the end of the project, 8 questionnaires were received.

Questionnaire processing should be carried out by NTU “Dnipro Polytechnik”.
アンケートが最初と最後に、行われました。ウクライナの国立大学ドミプロ ポリテチェニク大学が監修をしました。

In Georgia:
There have been no payments yet. There is a preparation. Project conditions are being specified.
ジョージアでは給付はまだ始まっていません。
現在準備中です。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?