12月22日 #毎日Duolingoぱぐ兄

毎日コツコツをDuolingoで英語学習をしています
個人的に出題された文章で気になるものや間違えた文章を覚え書き程度に載せてますので良かったら参考にしてください ^^

もし気になったら無料なので一緒にやりませんか?

Duolingoの説明やリンクはこちらになります

https://pugnii.net/duolingo/


小学校で何を習いましたか?

What did you learn in elementary school?


彼らはサイトにアクセスしましたか?

Did you go to their wevsite?


彼の新しい本の表紙を見ましたか?

Have you seen the cover of his new book?


もっと軽いタンスを買った方がいいです

You should buy a dressr that's less heavy.


娘は去年小学校に入学しました

My daughter started elementary school last year.


スキャナーを持っていないので代わりに写真を撮りました。

I don't have a scanner, so I took a photo intead.


アナタが私を案内してくれるんですよね?

You'll show me around, right?


うまく行きませんでした。

It didn't go well.


彼はよく戦争について書いていますよね?

He often writes about war, doesn't he?


面接はどうでしたか?

How did the interview go?


昨日の面接はどうでしたか?

How did your interview go yesterday?


どうしてスキャナーの電源を切らなければならいないのですか?

Why do I have to turn off the scaner?


往復切符を2枚買いました

I bought two round-trip tickets.


どうしてその変なサイトにアクセスしたのですか?

Why did you go to that strange website?


あなたたち2人だけですか?

Is it only the two of you.


あの、どうしたのですか?

Um, what's the matter?


彼らは自分たちで新しい家を建てました

They built a new house by themselves.


彼女はアレルギーがありますか?

Does she have any allergies?


小学校の良い思い出がありますか?

Do you have good memories of elementary school?


昨日ここに寄りました

I stopped here yesterday.





この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?