02月06日 #毎日Duolingoぱぐ兄

毎日コツコツをDuolingoで英語学習をしています
個人的に出題された文章で気になるものや間違えた文章を覚え書き程度に載せてますので良かったら参考にしてください ^^

もし気になったら無料なので一緒にやりませんか?

Duolingoの説明やリンクはこちらになります

https://pugnii.net/duolingo/


おそらく、私たちはその建設作業員に聞いた方がいいです

Perhaps we should ask that constracion worker.


すみません、電話を貸して貰えませんか?

Excuse me, I was wondering if I could borrow your phone?


駅までの道を教えてもらいませんか?

I was wondering if you could tell me way to station?


道順を教えてもらえませんか.

I was wondering if you could give me direction.


その建設作業員が何と言っているか教えて

Let me know what that constrauction worker says.


彼が私たちに教えてくれた道順を思い出せません

I can't remember the directions he gave us.


それをもう一度行ってもらえますか?

Could you repeat that, please?


彼女は私に道を教えてくれました

She gave me directions.


その地図を見に行って

Go and look at that map.


よし、その高いタワーのほうへ歩きましょう。

OK, let's walk towads that tall tower.


その女性は私たちは正しい道を行っていないと思っています。

That lady doesn't think we are going the right way.


幸い、その親切な女性が私たちを助けてくれました。

Thankfully that kind lady helped us.


駅はココから2マイル以内だと思います

I think the station in within 2 miles of here.


彼女に助けを求めに行きます

I'll go and ask her for help.


彼女は私たちは駅から遠くないと思っています

She doesn't think we are far away from the staion.


まず、それらの高いビルの方へ歩いて。

First, walk towards those tall buidings.






















この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?