04月10日 #毎日Duolingoぱぐ兄

毎日コツコツをDuolingoで英語学習をしています
出題された問題を記載してますので良かったら参考にしてください ^^
もし気になったら無料なので一緒にやりませんか?

Duolingoの説明やリンクはこちらになります

https://pugnii.net/duolingo/


いつも、この戸棚に頭をぶつけてしまいます

I always hit my head on this cabinet.


昨日ドアに頭をぶつけてしまいました。

I hit may head on the door.


料理をしていたとき、冷蔵庫に手をぶつけてしまいました。

I hit my hand on the fridge when I was cooking.


母は昨夜割れたカップで手を切ってしまいました。

My mom cut her hand on a broken cup last night.


昨日テーブルに手をぶつけてしまいました。

I hit my hand on the table yesterday.


私たちは映画のことで喧嘩して、それから彼はドアを閉めました。

We argued about he movies and then he shout the door.


夫はいつも窓を閉めるのを忘れてしまいます!

My hasband always forgets to shout the windows!


トムさん、どうして冷蔵庫に私のノートパソコンを入れているのですか?

Tom, why are you putting my laptop in the friger?


午後にコーヒーを飲むと眠れません。

I can't sleep if I driink coffee in the afternoon.


あいにく彼らは汚いビニール袋をくれました。

Unfortunately they gave me a dirty plastic bag.


彼が良い髪形にしてくれるとは思いません

I don't think that he can give a good haircut.


誰にこの古い電話をもらったのですか?

Who give you this old phone?


この汚い椅子に座ったのは誰ですか?

Who sat on this dirty chair?


幸い私の犬は大丈夫です

Luckily, my dog in OK.


何も壊さないで!

Don't break anything!


夜フクロウは何をしますか?

What do owls do at night?


彼はお皿を洗うとき大抵皿を割ってしまいます。

He usually breaks a plate when he does the dishes.







この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?