BIG BANG BOY 和訳

英語力も日本語力もそこそこな愛の想いオタクによる"7人がこう思ってくれていたらいいな"という理想をたっぷり入れて訳したものなので、こんな考えもあるかなと、あたたかい目で見ていただけたら幸いです。


 The skies are glowing See them sparkle and shine
大空は燃えるように鮮やかで、彼らにはとてもとても光って見えた。(遠い存在だった) 

 Sending you sign Don’t make a sound
"音を立てるな"と合図を送っていたんだ。

 I gotta tell you a secret, girl Wanna get closer
さぁ、君に秘密を教えてあげるよ。もっと近くにおいでよ。

 The stars are moving Cause it’s time to get down
星たちが動いているのは、いつかそこから消えてしまうときが来るからなんだ。
(僕らはダンスをするためだけに生きているんだ)

 We breaking the ground The constellations got me spinning
そして、僕らは大切な人たちと一緒に新しいものを創りながら生きて、道を切り拓いていくんだ。

 I’ve never seen a view so fine
これ以上最高な景色はもういらないよ

 Deep in your eyesI can see what’s insideWhat you wanna do?
僕には君が本当はどう思っているかが分かるよ。君は本当は何がしたいの?

 I can make it true babe
ねぇ、僕がそれを叶えてあげるよ。

 Any fear that you holdStarting now, let it go
どんな不安も抱きしめて。さぁ、今からはじめよう。

 Don’t try to fight it
そんな不安と戦おうとしなくたっていいから。

 This is your chance to explode
これは君が感情を爆発させるチャンスだ。
(思いっ切り楽しんでいってよ)

 Big Bang to the top Let me show ya
僕らがトップになる快進撃をみせてあげるよ。
  
 Hear me roar now
さぁ僕らに大きな歓声を聞かせてよ。

 Get your engine fired up
あなたの熱い応援を受けて

 Feel the power all around
その力を世界中から感じて
 I’m the BIG BANG BOY
僕は快進撃を起こすんだ。

 Gonna be the BIG BANG BOY
起こしていけるようになるんだ

 Like a tiger in the wild Thunder striking in the night
雷が轟く夜の荒野に生きるトラのように

 I’m the BIG BANG BOY
僕"ら"は快進撃を起こすんだ

 Gonna be the BIG BANG BOY
起こしていくんだ。

 So dangerous Give you a ALL sensation that you’ve never known
とてもアブナイけど、君が今までに感じたことないような感覚にさせてあげる。

 I’m by your side Now let me ALL open up your heart
僕らはいつでも君のそばにいて、君の心を開いてあげるよ。

 Going higher than the clouds
雲よりももっともっと上へ行っても

 Wanna hear you scream and shout
君の声は近くにあるんだ。

 I’m the BIG BANG BOY
僕らは快進撃を起こすんだ

 gonna be the BIG BANG BOY
起こしていくんだ

 When all your troubles make you tumble and fall
君を落ち込ませるどんなトラブルのときも

 Never let go
あなたの手を放すことは絶対にないよ。

 Step into the light Let ‘em know we ain’t gonna stop
光の中へ歩いていく僕らは止まることを知らない。

 We only get better
僕らはただただもっともっと上へ行くんだ。

 Unshakable, that’ right No playing around
僕らのその気持ちは揺るがないし、大切に慎重に、持ち続けていくんだ。

 We’re stealing that crown
僕らがその王冠を戴くんだ

 Get on the rocket Are you ready?
ロケットに乗る準備はいい?

 We’re blazing through the atmosphere
大気圏を突き抜けるくらい僕らはまばゆく光るんだ

 Nowhere to hide 
どこにも隠れ場所はない。

 I don’t need no disguise
僕らは自分を偽る必要はないんだ。

 I’m the living proof
僕が生きている証を証明するんだ。

 Anything can happen babe
何が起きたって

 Take you through the highs and lows 
君をどこまでも連れて行くよ。

 Let our story unfold
さぁ、僕らのストーリーをはじめよう。

 Here in the darkness I can still hear the encore
どんな暗闇でも、僕らにはまだ君の声が聞こえるんだ。

 Big Bang to the floor Let me show ya
全速力の快進撃をみせてあげるよ。

 Hear me roar now
もっともっと大きな歓声を聞かせてよ。

 Get your engine fired up Feel the power all around
 I’m the BIG BANG BOY
 Gonna be the BIG BANG BOY
 Like a tiger in the wild Thunder striking in the night
 I’m the BIG BANG BOY
 Gonna be the BIG BANG BOY

 Hey,So good, so bad
ねぇ、最高で最悪だ

 Big Bang, that’s how we ride
僕らが今から起こす快進撃は

 See now you gotta believe it
だけどね、信じていてよ。

 If you wanna go up up up
君も、もっともっと素敵な景色が見たいなら。

 We gonna break down, shake down Move it up
僕らは踊り続けていくよ

 Like a big Big big Bang
大きな大きなビックバンのように

 Let’s make it loud
大きな歓声を巻き起こすんだ。

  Across the world Gonna make it come alive Just believe in your soul
君が信じてくれているから、世界中どこにだって飛んでいける気がするんだ。

 BIG BANG BOY YEAH
さぁ、快進撃をはじめよう。


 Get your engine fired up
 Feel the power all around
 I’m the BIG BANG BOY
 Gonna be the BIG BANG BOY
 BIG BANG BOY
  Like a tiger in the wild Thunder striking in the night
 I’m the BIG BANG BOY
 gonna be the BIG BANG BOY

 Get your engine fired up
 Feel the power all around
 I’m the BIG BANG BOY
 Gonna be the BIG BANG BOY
 Like a tiger in the wild Thunder striking in the night
 I’m the BIG BANG BOY
 Gonna be the BIG BANG BOY

 So dangerous Give you asensation that you’ve never known
 I’m by your side Now let me ALL open up your heart
 Going higher than the clouds
 Wanna hear you scream and shout
 I’m the BIG BANG BOY
 Gonna be the BIG BANG BOY

 
 So good, do bad
最高で最悪だ。
(まだまだこれからだ)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?