見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA NOVEMBER 22, 2023LET NOT THEIR REPROACHES FALL ON ME 彼らの非難が私に降りかからないように

6555555ttyu6(Psalm 69:9) “Because the zeal for Your house has eaten me up, And the reproaches of those who reproach You have fallen on me.” 
(詩篇69:9)"あなたの家に対する熱心が私を食い尽くし、あなたをののしる者の非難が私の上に落ちたからです"。

As you walk with Jesus, there comes a time when men begin to hate you for no wrong of yours but just because of your association with the Lord. That's what the Psalmist meant when he said, "And the reproaches of those who reproach You have fallen on me". Never let such things deter you. Be bold for the Lord for if you are bold for Jesus, He will also be bold for you. At such times, you can pray using Psalm 69. Let’s check the prayer David prayed in Psalm 69:1-5; 8-10, 14, and 24-25. He said, “Save me, O God! For the waters have come up to my neck. I sink in deep mire, Where there is no standing; I have come into deep waters, Where the floods overflow me. I am weary with my crying; My throat is dry. 
イエスとともに歩んでいると、何の罪もないのに、ただ主との結びつきのゆえに、人から憎まれるようになる時が来る。詩篇の作者が「あなたをののしる者たちの非難が私の上に落ちた」と言ったのは、そういう意味なのだ。そのようなことに決して惑わされてはならない。あなたがイエスのために大胆になるなら、主もまたあなたのために大胆になるからだ。そんな時、詩篇69篇を使って祈ることができる。詩篇69:1-5、8-10、14、24-25でダビデが祈った祈りを見てみよう。神よ、私をお救いください!神よ、私をお救いください。私は深い泥の中に沈み、立つこともできない。わたしは泣き疲れ、のどはからからに乾いている。

My eyes fail while I wait for my God. Those who hate me without a cause are more than the hairs of my head; They are mighty who would destroy me, Being my enemies wrongfully; Though I have stolen nothing, I still must restore it. I have become a stranger to my brothers, And an alien to my mother’s children; Because the zeal for Your house has eaten me up, And the reproaches of those who reproach You have fallen on me. Deliver me out of the mire, And let me not sink; Let me be delivered from those who hate me, And out of the deep waters. Pour out Your indignation upon them, And let Your wrathful anger take hold of them. Let their dwelling place be desolate; Let no one live in their tents.” So, in such an instance, don’t stop or relent in the things you do for the Lord, but ensure you pray prayers like what David prayed in Psalm 69 so that God can step into your situation and deal with your adversaries. Hallelujah! 
わたしの神を待ち望む間、わたしの目は衰える。理由もなくわたしを憎む者は、わたしの頭の毛よりも多い。彼らはわたしを滅ぼそうとする強者で、不当にわたしの敵となる。あなたの家に対する熱心がわたしを食い尽くし、あなたをののしる者たちの非難がわたしに降りかかったからです。わたしを泥の中から救い出し、沈まないようにしてください。わたしを憎む者たちから救い出し、深い水の中から救い出してください。あなたの憤りを彼らに注ぎ、あなたの怒りに満ちた怒りを彼らを捕えなさい。彼らの住まいを荒れ果てさせ、彼らの天幕にはだれも住まわせないでください。"。だから、そのような場合には、主のためにすることを止めたり、緩めたりしないで、ダビデが詩篇69篇で祈ったような祈りを必ずして、神があなたの状況に踏み込んで、あなたの敵対者に対処できるようにしてください。ハレルヤ!

Confession: The zeal of the Lord has eaten me up so it doesn’t matter the number of enemies I get, I will still stand for the Lord. And I am certain that as I do this, He will come through for me today and always. My promotion from the Lord cannot be hindered. Hallelujah! 
告白する: 主の熱意が私を蝕んでいるので、敵が何人いようとも、私は主のために立ち上がる。そうすることで、主は今日も、そしていつも私のために力を尽くしてくださると確信している。主からの私の昇進を妨げることはできない。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
もしあなたがまだ一度も生まれ変わっていないなら、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死者の中からよみがえらせたことを信じます。

Congratulations 
おめでとうございます
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたは今日から、神のいつくしみを人生に引き寄せることができます。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Instagram: Bernard Bahaah Akwasi Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?