見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFAJANUARY 26, 2023WORK SHOULD NOT BE YOUR GOD 仕事はあなたの神であってはならない


(Hosea 14:3) …..Nor will we say any more to the work of our hands, ‘You are our gods.’ (ホセア14:3)......私たちはもう、私たちの手の仕事に対して、『あなたは私たちの神です』と言うことはないだろう」

In Hosea Chapter 14, the Prophet Hosea gives prophetic words to the children of Israel through which they can be saved. 
ホセア書14章では、預言者ホセアがイスラエルの子供たちに、彼らが救われるための預言的な言葉を与えています。

He showed them that they should take words with them, and return to the Lord. He said, “say to Him, “Take away all iniquity; Receive us graciously, For we will offer the sacrifices of our lips” (Hosea 14:2). 
彼は、彼らが言葉を携えて、主のもとに帰るべきことを示しました。そして、「主に向かって言いなさい、『すべての咎を取り除き、私たちを寛大に受け入れてください、私たちは唇のいけにえをささげますから』」(ホセア14:2)

Suddenly, he begins to talk about those who have made work their God (Hosea 14:3). 
突然、彼は仕事を神とした人々について話し始めた(ホセア14:3)。

He teaches that those people must renounce and refuse to see work as their god. As a Christian, the Father of our Lord Jesus is your God. 
そのような人々は、仕事を神と見なすことを放棄し、拒否しなければならないと教えています。クリスチャンであれば、私たちの主イエスの父はあなたの神です。

Apart from Him, nothing in this world qualifies to be your god. As a Christian, you have one Lord and His name is the Lord Jesus Christ. 
この方なしには、この世の何物もあなたの神となる資格はありません。クリスチャンとして、あなたには唯一の主がおり、その名は主イエス・キリストです。

Apart from Him, nothing qualifies to be your Lord. When you make work your god, you automatically become subject to work. 
彼なしには、あなたの主となる資格のあるものは何もありません。あなたが仕事を神とすると、あなたは自動的に仕事に従うようになります。

But you are bigger than work so never make work your god. 
しかし、あなたは仕事よりも大きな存在なので、決して仕事を神にしてはいけません。

The Bible encourages us to work hard but that does not mean make work your God. 
聖書は私たちが一生懸命働くことを勧めていますが、それは仕事を神とすることではありません。

Make time for fellowship with your God. Rest when you have to. 
あなたの神と交わる時間を作りましょう。休まなければならないときは、休みましょう。

Make time for your family too. Live a balanced life where work is not your god. 
家族のための時間も作りましょう。仕事があなたの神ではない、バランスの取れた人生を送りましょう。

Stay in prayer today and declare that the work you do will never be a god to you. Halleluyah! 
今日も祈りの中にいて、仕事があなたの神となることがないように宣言してください。ハレルヤ!

Confession: I have One God and He is the Father of my Lord Jesus Christ. I have One Lord and His name is the Lord Jesus Christ. I have One Holy Spirit who is the Spirit of Jesus. I have given my God the place due Him in my life so the work I do cannot lord it over me. I am blessed and I am moving forward every day. Halleluyah! 
告白します。私には唯一の神がおられ、その方は私の主イエス・キリストの父です。私には唯一の主がおり、その名は主イエス・キリストです。私には、イエスの霊である唯一の聖霊がいます。私は自分の人生にふさわしい場所を神に与えましたので、私が行う仕事が私を支配することはできません。私は祝福され、毎日前進しています。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
もし、あなたがまだ一度も生まれ変わったことがないのなら、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死からよみがえらせたことを信じると宣言します。

Congratulations 
おめでとうございます
あなたは今日から、神の善を自分の人生に引き寄せることができるのです。You can begin to attract God’s goodness into your life from today.

Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?