GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA JUNE 26, 2023A DAY OF RECKONING 清算の日

(Psalms 17:2) “Let my vindication come from Your presence; Let Your eyes look on the things that are upright.” 
(詩篇17:2) "私のあがないをあなたの御前から来させ、あなたの目をまっすぐなものに向けさせなさい。"

A day of reckoning according to the Oxford Dictionary is the time when past mistakes or misdeeds must be punished or paid for; a testing time when the degree of one's success or failure will be revealed.
オックスフォード辞典によれば、「清算の日」とは、過去の過ちや悪行が罰せられ、償わなければならない時、成功や失敗の度合いが明らかになる試練の時である。

A day of reckoning speaks of “a judgment day, a day of final accounting, and a day of retribution. Today is such a day for it is time for God to judge and this judgment is one that would be in your favor. Psalms 17:2-5 records that “Let my vindication come from Your presence; Let Your eyes look on the things that are upright. 
清算の日とは、「裁きの日、最終的な清算の日、報いの日」を意味する。今日はそのような日であり、神が裁かれる時であり、この裁きはあなたに有利なものである。詩篇17:2-5にはこう記されている。「私のあがないをあなたの御前から来させ、あなたの目をまっすぐなものに向けさせます。

You have tested my heart; You have visited me in the night; You have tried me and have found nothing; I have purposed that my mouth shall not transgress. Concerning the works of men, By the word of Your lips, I have kept away from the paths of the destroyer. 
あなたはわたしの心を試され、夜のうちにわたしを訪れ、わたしを試みて、何も見出されなかった。人のわざについて、あなたのくちびるのことばによって、わたしは滅ぼす者の道から遠ざかりました。

Uphold my steps in Your paths, That my footsteps may not slip. Beautiful! There are three points of focus for us in these Scriptures. First, is the calling of vindication from His presence. Second, is the trying of our hearts by God. Third, is the fact that we need God to uphold our steps so that our footstep would not slip. 
わたしの足跡がすべらないように、あなたの道でわたしの歩みを支えてください。美しい!この聖句には、私たちが注目すべき3つのポイントがある。第一に、主の御前からのあがないの呼びかけである。第二に、神による私たちの心の試みである。第三に、私たちの足元が滑らないように、神が私たちの歩みを支えてくださる必要があるという事実である。

These happen on any day of reckoning. In relation to the points made from the Scriptural readings, pray for God’s vindication today. Second, determine in your heart to stay away from sin. Third, ask God to make your feet as sure as the deer”. Halleluyah! 
これらはどのような審判の日にも起こることである。聖書の朗読から得られたポイントに関連して、今日、神のあがないのために祈りなさい。第二に、罪から遠ざかることを心に決めなさい。第三に、あなたの足が鹿のように確かなものとなるように神に願いなさい」。ハレルヤ!

Confession: On this day of reckoning, God grants me total vindication over my enemies. I declare that Satan has nothing in me and my foot is made sure like the deer as such I shall not slip by the power of the Holy Ghost. Halleluyah! 
告白する: この清算の日に、神は私に敵に対する完全なあがないを与えてくださいます。私の足は鹿のように確かなものとなり、聖霊の力によって滑ることはない。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
まだ一度も生まれ変わったことがないなら、こう言いなさい。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神がイエス・キリストを死者の中からよみがえらせたことを信じます。

Congratulations
おめでとうございます
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたは今日から、神のいつくしみを人生に引き寄せることができます。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Instagram: Bernard Bahaah Akwasi Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?