見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONAL Day88 NO NEED TO FEAR 恐れる必要はない

(Psalms 34:4) I sought the LORD, and he heard me, and delivered me from all my fears. わたしが主に求めたとき、主はわたしに答え、すべての恐れからわたしを助け出された。

In the New Testament, God through the Apostle Paul informed us of the kind of spirit we have received. 

新約聖書では、使徒パウロを通して神は私たちが受けた霊の種類を私たちに知らせてくださいました。

He said, “God has not given us the spirit of fear, but of power, love, and sound mind”. 

パウロは、「神は私たちに恐れの精神を与えてくれたのではなく、力、愛、そして健全な精神を与えてくれました」と言いました。

Halleluyah! However, it is possible to face challenges that might try to put you in fear. It is the devil’s strategy to get you to go the wrong way. 

ハレルヤ! しかし、あなたを恐れさせようとするかもしれない挑戦に直面することは可能です。 あなたを間違った方向に向かわせるのは悪魔の戦略です。

But in such a situation, what is required of you is what David did. He sought the LORD. 

しかし、そのような状況では、あなたに必要なのはダビデがしたことです。 彼は主を求めました。

The words “sought the LORD” in our theme scripture means to go before God frequently with the issues bothering you. 

私たちのテーマの聖句にある「主を求めた」という言葉は、あなたを悩ませている問題を頻繁に神の前に行くことを意味します。

At the end of Psalms 39:3, David said, “and God delivered me from all my fears”. 

詩篇39章3節の終わりに、ダビデは「そして神は私のすべての恐れから私を救われた」と言われました。

This happened because he spent quality time before God in prayer. Do same and enjoy same results. Indeed there is no need to fear at all. Praise God!

これは、彼が祈りの中で神の前で充実した時間を過ごしたために起こりました。 同じことをして、同じ結果を楽しんでください。 確実に、恐れる必要はまったくありません。 神を賛美しましょう!


Meditation: (Psalms 34:3) I sought the LORD, and he heard me, and delivered me from all my fears.
Activity: Spend quality time in prayer today and talk to God about the difficult issues bothering you.
Confession: As I talk to the LORD today, I receive answers. God delivers me out of any challenge that can put me in fear always. I refuse to fear. Halleluyah!

If you have never been born again, then make the confession below.
I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead.
Congratulations
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
Prepared by Ps. Bernard and his Team
Whatsap us on +233207757131

mailing for English : bbahaah@gmail.com

日本語のメールはこちら:doundoun0408@gmail.com

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?