見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFAMARCH 06, 2023 DIVINE LIBERTY 神聖な自由


(Galatians 5:13) “For, brethren, ye have been called unto liberty;…………”
(ガラテヤ5:13)"兄弟たち、あなたがたは自由に召されたのですから、........."

Before the coming of our Lord Jesus Christ on the earth, it was prophesied concerning Him that “The Spirit of the Lord God is upon Me because the Lord has anointed Me To preach good tidings to the poor; He has sent Me to heal the broken-hearted, To proclaim liberty to the captives, And the opening of the prison to those who are bound; To proclaim the acceptable year of the Lord, And the day of vengeance of our God; To comfort all who mourn, console those who mourn in Zion, To give them beauty for ashes, The oil of joy for mourning, The garment of praise for the spirit of heaviness; That they may be called trees of righteousness, The planting of the Lord, that He may be glorified.” (Isaiah 61:1-3). 
私たちの主イエス・キリストが地上に来られる前に、主イエス・キリストについて次のように預言されました。「主なる神の霊が私の上にあるのは、主が私に油を注いで、貧しい人々に良い知らせを告げ知らせ、心傷ついた人々を癒し、捕われ人に解放を告げ、縛られている人々に牢を開くために私を遣わされた。主が受け入れられる年と、私たちの神の復讐の日とを告げ知らせるためであり、悲しむすべての人を慰め、シオンで悲しむ人を慰め、灰の代わりに美を与え、喪のために喜びの油を与え、重い霊のために賛美の衣を与え、彼らが正義の木、主の植樹と呼ばれて、主の栄光を受けるようにするためです。 " (イザヤ61:1-3)。

When He came to the earth, died and resurrected, the Apostles could confidently preach about the liberty that we have attained in Christ as seen in our theme Scripture. 
キリストが地上に来られ、死なれ、復活されたとき、使徒たちは、テーマ聖句にあるように、私たちがキリストにあって得た自由を確信をもって宣べ伝えることができました。

The word “liberty” in our theme Scripture can also be translated as freedom. Jesus has given you divine liberty so this must be experienced in every facet of your life. 
テーマ聖句の「自由」という言葉は、自由と訳すこともできます。
イエス様はあなたに神の自由を与えてくださったのですから、これはあなたの人生のあらゆる場面で体験されなければなりません。

Are you facing some kind of restrictions in certain areas of your life? 
あなたは、人生のある領域で何らかの制限に直面していますか?

Begin to pray and declare that Jesus gave you divine liberty so you are experiencing that from today forward. Hallelujah! 
イエス様があなたに神の自由を与えてくださったので、今日からそれを経験するのだと祈り、宣言してください。ハレルヤ!

Confession: I am free to be the servant of the Lord Jesus Christ. My liberty in Christ cannot be hindered for the Holy Ghost who is the Spirit of liberty dwells in me. I am freed from all kinds of restrictions in life. Happy independence day to me for it is my set time of liberation. Hallelujah! 
告白します。私は、主イエス・キリストの僕として自由になりました。自由の霊である聖霊が私の中に宿っているので、キリストにおける私の自由は妨げられることはありません。私は人生におけるあらゆる制限から解放されました。独立記念日、おめでとうございます!この日は私の解放の日です。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
もし、あなたがまだ一度も生まれ変わったことがないのなら、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死者の中からよみがえらせたことを信じると宣言します。

Congratulations 
おめでとうございます。

You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたも今日から、神様の善意を引き寄せられるようになりましょう。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?