見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFAJANUARY 14, 2023HAVE NO FEAR AT ALL 恐れを抱くことはない


(Isaiah 41:10) “Fear thou not; for I am with thee: be not dismayed; for I am thy God: I will strengthen thee; yea, I will help thee; yea, I will uphold thee with the right hand of my righteousness.” (イザヤ41:10)「恐れるな、わたしはあなたとともにいる。私はあなたの神である。私はあなたを強くし、あなたを助け、私の正義の右の手であなたを支える。

Are you facing difficulties? Is life throwing extreme hardships your way?  
あなたは困難に直面していますか?人生において、非常に困難な状況に置かれていませんか?

Is the devil, his demons, and wicked people working against you? 
悪魔とその悪霊、そして邪悪な人々があなたに対して働いていませんか?

Is your promotion in this life threatening many people? 
あなたの昇進が多くの人を脅かしていませんか?

Have no fear at all, for these things will always be there; but your God is also alive. No wonder Scripture says, “Fear not, for I am with you; Be not dismayed, for I am your God. 
しかし、あなたがたの神は生きておられるのです。わたしはあなたがたの神である。

I will strengthen you, Yes, I will help you, I will uphold you with My righteous right hand.” Can it get better than this?  
わたしはあなたがたを強くし、助け、わたしの正しい右の手で、あなたがたを支える。これ以上のものがあるだろうか?

See how this Scripture was rendered in the Amplified Classic Version of the Bible. It says, “Fear not [there is nothing to fear], for I am with you; do not look around you in terror and be dismayed, for I am your God. 
この聖句は、Amplified Classic Version of Bibleでどのように表現されているか見てみましょう。私はあなたとともにいるので、恐れるな。

I will strengthen and harden you to difficulties, yes, I will help you; yes, I will hold you up and retain you with My [victorious] right hand of rightness and justice.” 
私はあなたを強くし、困難にも耐え、そう、あなたを助け、そう、私の(勝利の)正義の右手をもってあなたを支え、保持する。

Stay in prayer and declare that you have lost all your fears, for the LORD GOD ALMIGHTY is your help. Hallelujah! 
" 祈りにとどまり、すべての恐れを失ったと宣言しなさい、全能なる主なる神があなたの助けであるからです。ハレルヤ!

Confession: I refuse to fear for the LORD GOD ALMIGHTY is with me. He is my God. He has strengthened me to difficulties, so I do not look around in terror or fear. He is my help. He has held me up and retained me with His victorious right hand. Hallelujah! 
告白します。全能の主が私と共におられるので、私は恐れを抱くことを拒否します。彼は私の神です。主は私を困難にも強くしてくださったので、私は恐怖や恐れの中で周りを見ることはありません。主は私の助けです。主は私を支え、その勝利の右腕で私を保持されるのです。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
もし、あなたがまだ一度も生まれ変わったことがないのなら、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死者の中からよみがえらせたことを信じると宣言します。

Congratulations 
おめでとうございます

あなたは今日から、神の善を自分の人生に引き寄せることができるのです。You can begin to attract God’s goodness into your life from today.

Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?