見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONAL JESUS CHRIST IS GOD Day 9 イエスキリストは神である


John 1:1 In the beginning was the Word, and the Word was with God (the Father), and the Word was God.
初めに言葉がありました。言葉は神と共にありました。言葉は神でした(ヨハネの福音書1:1)

Many believe Jesus was great, which is true but, they don’t want to believe in who He actually is.
多くの人はイエスが偉大だったと信じています。それは本当ですが、彼が実際にどういう人であったのかは信じようとしません。


Jesus Christ is God. In the Amplified version, the scripture above is rendered as, “In the beginning [before all time] was the Word (Jesus Christ), and the Word (Jesus Christ) was with God, and the Word (Jesus Christ) was God Himself.
イエス・キリストは神です。改訂版聖書(米国標準聖書の改訂版)では、『初めに(すべての物が存在する前)言葉がありました。言葉(イエス・キリスト)は神と共にありました。そして言葉(イエス・キリスト)は神ご自身でした』となっています。

The Word, which refers to Jesus is God Himself.
言葉は、すなわちイエスのことですが、神ご自身なのです。

Call on him whenever you find yourself in trouble and for sure, He will show you his might (Romans 10:13 For whosoever shall call upon the name of the Lord shall be saved).
困難にあった時にはいつでもイエスを呼び求めましょう。必ず、イエスはその御力を現して下さいます(ローマ人への手紙10:13 主の御名を呼び求める人は誰でも救われるのです。)

Anytime, I mention the name of Jesus, I see results.
私自身のことを言うと、イエスの御名を口にする時はいつでもその結果を見ています。

I have prayed for the mentally sick and people with different types of sicknesses in the name of Jesus and they got well.
私は精神的に参ってしまっている人々や、あらゆる病気にかかった人々の為にイエスの名において祈ってきましたが、皆さん良くなりました。

If Jesus is not God, what else is He?
イエスが神でなければ、神は一体誰でしょうか?

Meditation: John 1:1 In the beginning was the Word, and the Word was with God (the Father), and the Word was God.
黙想: 初めに言葉がありました。言葉は神と共にありました。言葉は神でした(ヨハネの福音書1:1)

Prepared by Ps. Ben
ベン牧師より
Whatsap us on +233207757131
Whatsapして下さい。番号は+233207757131

mailing for English speaking : bbahaah@gmail.com

日本語はこちらに:doundoun0408@gmail.com



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?