見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA DECEMBER 09, 2023JESUS CHRIST THE GOOD SHEPHERD 良い羊飼いであるイエス・キリスト

Psalm 23:1. The LORD is my shepherd; I shall not want. 
詩篇23:1 主は私の羊飼い。

How comforting it is to know that the LORD himself is your shepherd. The word translated shepherd means “to feed, guide and shield you”. By extension, it gives an idea of One who sticks with you in every situation no matter what. 
主ご自身があなたの羊飼いであることを知れば、どんなに慰められることだろう。羊飼いと訳されている言葉は、「養い、導き、盾となる」という意味だ。ひいては、どんな状況でもあなたに寄り添ってくださるお方という意味になる。

Jesus said, “I am with you always, even unto the end of the age” (Matt. 28:20). In the days of Jesus he said “I am the good shepherd” (John 10:11) Wow!!! So by comparison of Scriptures, it is correct to say that Jesus Christ is our LORD and at the same time our Shepherd. He is our good Shepherd. Halleluyah. 
イエスは「わたしは世の終わりまで、いつもあなたがたと共にいる」(マタイ28:20)と言われた。イエスの時代には、「わたしは良い羊飼いである」(ヨハネ10:11)と言われた!ですから、聖書を比較すると、イエス・キリストは私たちの主であり、同時に私たちの羊飼いであるというのが正しいのです。彼は私たちの良き羊飼いなのだ。ハレルヤ。

It doesn’t matter what you are going through just know that Jesus is your shepherd. You can trust him for help today. With Him as your Shepherd, your wants would be supplied. 
イエスがあなたの羊飼いであることを知っていれば、あなたがどんな状況にあっても問題ない。あなたは今日、彼を信頼して助けを求めることができる。彼があなたの羊飼いであれば、あなたの望みは満たされる。

God shall supply all your need according to His riches in glory by Christ Jesus as you stay in prayer today. Halleluyah. 
今日、あなたが祈り続けるとき、神はキリスト・イエスによって、栄光の富にしたがって、あなたの必要をすべて満たしてくださる。ハレルヤ。

Confession: The Lord is my Shepherd, so all my needs and wants are met by the power of the Holy Ghost. I refuse to lack and I refuse to be poor for the good Shepherd is my Shepherd. Hallelujah! 
告白する: 主は私の羊飼いですから、私のすべての必要や望みは聖霊の力によって満たされます。良い羊飼いが私の羊飼いなので、私は欠けることを拒み、貧しくなることを拒みます。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
まだ一度も生まれ変わったことがない人は、こう言いなさい。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神がイエス・キリストを死者の中からよみがえらせたことを信じます。

Congratulations 
おめでとうございます
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたは今日から、神のいつくしみを自分の人生に引き寄せることができます。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Instagram: Bernard Bahaah Akwasi Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?