見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA SEPTEMBER 17, 2023 OH GOD MAKE A WAY 神よ、道を開いてください

(Isaiah 43:19) Behold, I will do a new thing, Now it shall spring forth; Shall you not know it? I will even make a road in the wilderness And rivers in the desert.
(イザヤ43:19)見よ、わたしは新しいことを行う。わたしは荒野に道を造り、砂漠に川を造る。

According to the New International Reader's Version of the Bible, Isaiah 43:19 is rendered as “I am about to do something new. It is beginning to happen even now. Don't you see it coming? I am going to make a way for you to go through the desert. I will make streams of water in the dry and empty land.” So, God is saying, He is making a way for us in the desert. The question is in the desert everywhere can be turned into a road so what road or way is God talking about? This way or road refers to the course of life God has prepared for us. It's talking about that holy path of success, peace, and promotion God has prepared for us. This is what David called “paths of righteousness” (Psalm 23:3). Remember that these paths were made available through the name of the Lord (Psalm 23:3). And that special name of the Lord is JESUS CHRIST. 
新国際読本によると、イザヤ書43章19節は「わたしは新しいことをしようとしている。それは今も始まっている。あなたには見えないのか。わたしは、あなたが砂漠を行く道を造る。わたしは乾いて何もない土地に水の流れを造る。" つまり、神は私たちのために砂漠に道を開いてくださると言っているのだ。問題は、砂漠ではどこでも道に変えることができるということだ。この道とは、神が私たちのために用意してくださった人生の道のことである。神が私たちのために用意してくださった、成功、平安、昇進の聖なる道のことだ。これはダビデが「義の道」(詩篇23:3)と呼んだものだ。これらの道は主の御名によって開かれたことを思い出してほしい(詩篇23:3)。そして、その主の特別な御名とは、イエス・キリストである。

No wonder Jesus said, “I am the way, the truth, and the life” (John 14:6). If Jesus is your way in this life you have it made. His Word to us today is He being the way is creating a way for us in the desert (chaotic situation). Beyond this, He is releasing rivers in our desert. The word river in our theme Scripture can also be translated as “prosperity”. In prayer, declare that a way that leads to peace, prosperity, and promotion is made for you in that difficult situation. Halleluyah! 
イエスが「わたしが道であり、真理であり、いのちである」(ヨハネ14:6)と言われたのも頷ける。もしイエスがこの人生においてあなたの道であるなら、あなたはその道を歩むことができる。今日、イエスが私たちに語っておられることは、イエスが道であり、砂漠(混沌とした状況)に私たちのために道を開いてくださるということだ。さらに、私たちの砂漠に川を流してくださる。私たちのテーマ聖句に出てくる川という言葉は、「繁栄」とも訳せます。祈りの中で、その困難な状況の中で、平和、繁栄、昇進につながる道があなたのために造られることを宣言してください。ハレルヤ!

Confession: A way that leads to peace, prosperity, and promotion is created for me today by the power of the Holy Ghost and in the name of Jesus. Never will I find myself in chaotic situations for my God has created a way of success for me. I am jumping levels to the glory of God. Halleluyah! 
告白しなさい: 平和、繁栄、昇進につながる道が、聖霊の力とイエスの御名によって、今日、私のために造られます。私の神が私のために成功の道を創造してくださったからです。神の栄光のために、私は飛び跳ねる。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
まだ一度も生まれ変わったことがない人は、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神がイエス・キリストを死者の中からよみがえらせたことを信じます。

Congratulations 
おめでとうございます
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたは今日から、神のいつくしみを人生に引き寄せることができます。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Instagram: Bernard Bahaah Akwasi Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?