見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFANOVEMBER 22, 2022TAME ‘SPIRITUAL WICKEDNESS IN THE HEAVENLIES’ 天界の霊的な「悪」を飼いならす

(Ephesian 6:12-13) For we wrestle not against flesh and blood, but against principalities, powers, rulers of the darkness of this world, spiritual wickedness in high places. Wherefore take unto you the whole armour of God that ye may be able to withstand in the evil day, and having done all, stand. (エペソ6:12-13) 私たちは、血肉に対してではなく、主権者、権力者、この世の闇の支配者、高い所にいる霊的な邪悪な者たちと戦っているのです。ですから、あなたがたは、悪い日に立ち向かうことができるように、神の武具をすべて身につけ、すべてを成し遂げて、立ち上がることができるのです。

God does not want us to be ignorant about how the Devil operates. 
神は、悪魔がどのように活動するかについて、私たちが無知であることを望んでおられません。

In the kingdom of the Devil, there are different classes of evil spirits. 
悪魔の王国には、さまざまなクラスの悪霊がいます。

The Ones with the most authority is what the Bible calls “spiritual wickedness in high places” (Ephesians 6:12). 
最も権威があるのは、聖書が「高い所にある霊的な悪」(エペソ6:12)と呼ぶ者たちです。

They are very wicked. If they ever live in a man, such a person can only think and do evil. 
彼らは非常に邪悪です。もし彼らが人の中に住むことがあれば、その人は悪を考え、悪を行うことしかできなくなります。

Through my experiences with the Holy Ghost, I have noticed that almost all the time, there seems to be angelic assistance on the side of God’s children when dealing with these kinds of evil spirits. 
私は聖霊の体験を通して、この種の悪霊に対処するとき、ほとんどの場合、神の子どもたちの側に天使の助けがあることに気づきました。

A typical example is what happened with Daniel where at some point Angel Michael had to come down and assist with the spiritual battle (Daniel 10:13.. lo, Michael, one of the chief princes, came to help me). 
その典型的な例がダニエルで、ある時点で天使ミカエルが降りてきて、霊的な戦いを助けなければなりませんでした(ダニエル10:13...見よ、族長のひとりであるミカエルが私を助けるために来た)

In our day, we have the full power of the Holy Ghost, the name of Jesus, plus what Daniel had in his day which was angelic ministration. 
私たちの時代には、聖霊の力、イエスの御名、そしてダニエルの時代にあった天使の働きがすべて備わっています。

Make use of the name of Jesus, the power of the Holy Ghost, and angels in prayer today as you deal with evil spirits classified as spiritual wickedness in high places in your life. 
今日、あなたの人生の高いところにいる霊的な悪と分類される悪霊に対処するために、イエスの御名と聖霊の力、そして天使たちを用いて祈りましょう。

I sense that this class of demons want to cause a lot of evil in our world now. Stop them in prayer. Halleluyah! 
このクラスの悪霊は、今、私たちの世界に多くの悪を引き起こしたいと思っているように感じます。祈りの中で彼らを止めてください。ハレルヤ!

Confession: I am a demon chaser. I look like Jesus. No demon can stand before me. I command the activities of evil spirits termed “spiritual wickedness in high places” to stop now! I dominate wherever I go by the power of the Holy Ghost. Halleluyah! 
告白します。私は悪魔を追いかける者です。私はイエスのように見えます。どんな悪魔も私の前には立ち向かえない。私は、「高い所にいる霊的な邪悪さ」と呼ばれる悪霊の活動を今すぐ止めるように命じます!私は、聖霊の力によって行く先々を支配します。私は聖霊の力によって、行く先々で支配します。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
もし、あなたがまだ一度も生まれ変わったことがないのなら、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死者の中からよみがえらせたことを信じると宣言します。

Congratulations 
おめでとうございます

You can begin to attract God’s goodness into your life from today. 

あなたは今日から、神の善を自分の人生に引き寄せることができるのです。

Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?