見出し画像

I join "NATIONAL HATE CRIME AWARENESS WEEK",UK.

Nice to meet you.
My name is Norifumi Otani.
I live in Miyazaki,Japan.

I am a former elementary school teacher.
I am currently conducting social activities and educational activities through the Internet.
I am a YouTuber.

I took up the issue of the EU's copyright directive on YouTube.
We are also working on eliminating videos that contain hate speeches.
          
The problem of hate speech is serious in Japan.

Since May 2018, we have been working to eliminate videos containing hate speech posted on YouTube.
Over 600,000 videos have been deleted from YouTube in Japan.

This activity has spread to Twitter, and tweets including hate speech have been deleted.

However, in the real world, there are still many demonstrations based on hate speech,
and it is also true that many people are hurting their hearts.

In Japan, I think that efforts like "NATIONAL HATE CRIME AWARENESS WEEK" in the UK are necessary.

Fortunately, during this year's "NATIONAL HATE CRIME AWARENESS WEEK"  I am in London.

I will attend training on YouTube in London.

The training is from October 16th to the morning of 18th, 2019.

I will extend my stay in London for a day and join "NATIONAL HATE CRIME AWARENESS WEEK".

I would like to introduce "NATIONAL HATE CRIME AWARENESS WEEK" in the UK to everyone in Japan.

On October 18th, is there any event of "NATIONAL HATE CRIME AWARENESS WEEK"?

Is there anyone who can accept my interview?


I am not good at English. This sentence is also written by Google translation.
Now there is a smartphone application. There are various ways.

I respect the British people who fight against hate crimes.
We Japanese people have to learn from UK.

We look forward to hearing from UK.

Thank you very much.

--------------------------------

皆さんはじめまして。
私は大谷憲史と申します。
日本の宮崎に住んでいます。

私は元小学校の教員です。
今はインターネットを通じて、社会活動、教育活動を行っています。
YouTuberでもあります。

私はYouTubeでEUの著作権指令の問題を取り上げました。
また、ヘイトスピーチを含む動画をなくす活動も行っています。

日本でもヘイトスピーチの問題は深刻です。

2018年5月から、私たちはYouTubeに投稿されているヘイトスピーチを含む動画をなくす活動を展開しています。
日本のYouTubeから60万本を超える動画が削除されました。

この活動はTwitterにも広がり、ヘイトスピーチを含むツイートが削除されています。

しかし、リアルの世界では、いまだにヘイトスピーチのよるデモが多く、心を痛めている人が多いのも事実です。

日本でもイギリスの"NATIONAL HATE CRIME AWARENESS WEEK"のような取り組みが必要ではないかと考えます。

幸いにも、今年の"NATIONAL HATE CRIME AWARENESS WEEK"の期間中に、私はロンドンにいます。

私は、ロンドンのYouTubeで研修に参加します。

その研修は、2019年10月16日から18日の朝までです。

私はロンドンでの滞在を1日伸ばして、"NATIONAL HATE CRIME AWARENESS WEEK"に参加します。

私は日本の皆さんに、イギリスの"NATIONAL HATE CRIME AWARENESS WEEK"を紹介したいと思います。

10月18日は、"NATIONAL HATE CRIME AWARENESS WEEK"のイベントは何かありますか?

私の取材を受けても良い、という人はいませんか?

私は英語はうまくありません。この文章もグーグル翻訳で書いています。
今は、スマートフォンのアプリケーションがあります。いろいろな方法があります。

私はヘイト犯罪に対抗するイギリスの皆さんを尊敬しています。
私たち日本人は、イギリスに学ばなければなりません。

イギリスの皆さんからのお返事をお待ちしております。

ありがとうございます。
--------------------------------
ということで、なんと、偶然なんですよね。タイミングが良かったというか。

この"NATIONAL HATE CRIME AWARENESS WEEK"は、2019年10月12日から19日まで行われる予定です。

ホームページを見ると、過去には様々なイベントが行われたようです。

日本ではあまり紹介されてはいませんが、来年に東京オリンピック&パラリンピックを控えて、イギリスの取り組みが参考になるかもしれません。

いろいろと仕掛けてみたいと思います。

まずは、この動画と同じメッセージを"NATIONAL HATE CRIME AWARENESS WEEK"のホームページとページへ送りました。

反応があるといいな。


これからもYouTubeに関する様々な情報を発信していきたいと思います。サポートをどうぞよろしくお願いいたします。