(和訳)バナナラマ 第一級恋愛罪 Bananarama - Love In The First Degree 天てれ"恋のギルティー"原曲

(訳注) 不倫の歌です。主人公は「愛」というオリに囚われています。
guilty→罪の自覚がある、やましいところのある

Last night I was dreaming
I was locked in a prison cell
ゆうべ 夢のなかで
監獄に 入れられてしまった

When I woke up I was screaming
Calling out your name (whoa)
目覚めたとき 私は叫んでいた
あなたの名を 呼びながら (おやおや!)

And the judge and the jury
They all put the blame on me
そして 裁判官と陪審員は
みんなで 私に罪を着せた

They wouldn't go for my story
They wouldn't hear my plea
だれも私の話に とりあわず
訴えを 聴こうとしなかった

Only you can set me free
'Cause I'm guilty
Guilty as a girl can be
私を解放できるのは あなただけ
それは私に 罪の意識があるから
女の子も 過ちを犯すことがある

Come on baby, can't you see
I stand accused of love in the first degree
いいかげん わからないかな
愛ゆえに 私が 重大な責めを負うことを

Guilty
Of love in the first degree
やってしまった
第一級の 愛の罪を

Someday I believe it
You will come to my rescue
私は 信じてる
いつかあなたは 私を救ってくれる

Unchain my heart you're keeping
And let me start anew, ooh
あなたの束縛から 私の心を解放して
新たなスタートを 切らせてくれるって

The hours pass so slowly
Since they've thrown away the key
時の流れが あまりにも遅すぎる
鍵はもう 捨てられてしまったから

Can't you see that I'm lonely
Won't you help me please
私の心細さに 気がついて
どうか 私をたすけてほしい

Only you can set me free
'Cause I'm guilty
Guilty as a girl can be
私を解放できるのは あなただけ
それは私に 罪の意識があるから
女の子も 過ちを犯すことがある

Come on baby, can't you see
I stand accused of love in the first degree
いいかげん わからないかな
愛ゆえに 私が 重大な責めを負うことを

Guilty
Of love in the first degree
やってしまった
第一級の 愛の罪を

Guilty of love, guilty of love in
Guilty of love, guilty of love in
身に覚えのある
愛の罪

Guilty,
Of love in the first degree
「第一級恋愛罪」を犯してしまった

And the judge and the jury
They all put the blame on me
そして 裁判官と陪審員は
みんなで 私に罪を着せた

They wouldn't go for my story
They wouldn't hear my plea
だれも私の話に とりあわず
訴えを 聴こうとしなかった

Only you can set me free
'Cause I'm guilty
Guilty as a girl can be
私を解放できるのは あなただけ
それは私に 罪の意識があるから
女の子も 過ちを犯すことがある

Come on baby, can't you see
I stand accused of love in the first degree
いいかげん わからないかな
愛ゆえに 私が 重大な責めを負うことを

Only you can set me free
'Cause I'm guilty
Guilty as a girl can be
私を解放できるのは あなただけ
それは私に 罪の意識があるから
女の子も 過ちを犯すことがある

Come on baby, can't you see
I stand accused of love in the first degree
いいかげん わからないかな
私の愛が 重い罪に問われていることを

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?