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CNP サンリオに学ぼう回(7/12)

目次


ミームフィケーション

ミームとは元々遺伝子=行動様式が伝播していく形
マーケティングや製品作りに活かしていくとSNS時代の今面白いものになっていきそう
XANAのRioさんが似たような話をしていた
ミーム的なお祭りとしてみんなが参加し大きな力を産んでいく
そんな話をしようと考えてVoicyプレミアムの録音をしていたがうまくいかずボツにした
そのためVoicyプレミアムは明日配信する

CNPオーナーズ

お城イベント情報

市況

フロア:0.235ETH
リスト数:173体
オーナー数:5413名

サンリオ

業績好調
コロナが明けて人の流れが回復し、国内から海外の伸び率が高い
自社キャラクターを使ったビジネスが特に好調
好調な理由→利益率が高い
物販売上は全体の50%
ライセンス事業は90%が利益になる
ライセンス事業だけやっていくとは考えていない
物販やテーマパークが必要
消費者との直接的な接点を設けることが重要
たくさんの人に物販やテーマパークを通じてキャラクターを知ってもらう必要がある
キャラクターとの接点を設けてビジネス化していきたい
ライセンスビジネスとして立ち上がっていけばと考えている
サンリオは3年で2倍以上に成長している
社数が増えているのではなく、1社あたりの売り上げが増加している
いろんなキャラクターをキャラクターMIXという形で特定の企業に特別なプランで提供している
国内は物販が中心→3年で100億を投下してマーケティングする
海外でも常に人気がある状態にしていく
CNPの場合は大きな予算を使っていくのは難しい
みんなで使っていくことで人気がある状態を作っていきたい
イメージできるものとしてはゲームやトレカがある

デジタルマーケティングに注力

  1. YouTubeチャンネル

  2. ロブロックス

海外の認知度向上に寄与している
海外売り上げに占めるハローキティー
10年前までは9割
2020年は5割に落として他のキャラクターで確保できている
ハローキティー一辺倒にしないように他のキャラクター認知を高めていった

多角化


グッズ中心から脱却していく
国内外でのIP強化
デジタルマーケティングが好調
→YouTubeチャンネルをそれぞれのキャラクターがコンテンツを配信している
CNPで言うとトワ/セツナのアカウントを運用している
ロブロックスのゲーム配信も好調
デジタル分野で調子が良い
キャラクターIPはゲーム・漫画などで完結せず消費者とシームレスな顧客接点があることが強み

顧客接点をたくさん設ける

サンリオは100億円を投下するがCNPならどうやっていくか?
デジタルの中で顧客接点をまず作っていき、物販やテーマパークはもう少し踏み込んだ形として用意する
常に人気のある状態にしておき、いろんなキャラクターが常に人気の状態にしていきたい
すぐ真似できるところはデジタルマーケティング
新しい接点を作っていくことをどのようにしていくかを考えていきたい


In English Ver.

CNP Let's learn from Sanrio (7/12)

Memefication


Meme is originally a form of gene = behavior style propagation
Utilizing memes in marketing and product creation will be interesting in this era of social networking.
Rio from XANA talked about something similar
It's a meme-like festival where everyone participates and it generates a lot of power.
I was going to record Voicy Premium with this idea in mind, but it didn't work out so well and I had to drop it.
So Voicy Premium will be available tomorrow.

CNP Owners

Castle Event Information

Market conditions


Floor: 0.235 ETH
Number of listings: 173
Number of owners: 5413

Sanrio

Strong performance
People flow has recovered after Corona dawned, and the growth rate from domestic to overseas is high
Business with own characters is doing particularly well
Reason for strong performance → high profit margin
Sales of merchandise sales account for 50% of total sales
Licensing business is 90% profitable
We do not believe that we will only do the licensing business
Need to have merchandise sales and theme parks
It is important to establish direct contact with consumers
It is necessary to let many people get to know the characters through merchandise sales and theme parks.
We would like to establish contact with the characters and turn it into a business
We hope to start up as a licensing business
Sanrio has more than doubled in size in three years
It is not that the number of companies is increasing, but the sales per company is increasing.
Various characters are being offered to specific companies as a special plan in the form of character mix
Domestic sales are mainly product sales -> 10 billion dollars will be invested in marketing in 3 years
Make the characters always popular overseas as well
For CNP, it is difficult to spend a large budget
We want to create a state of popularity by using everyone's money
Examples of such products are games and treasures.

Focus on digital marketing

  1. YouTube channel

  2. Loblox

Contributing to overseas recognition
Hello Kitty as a percentage of overseas sales
90% until 10 years ago
In 2020, the figure will be reduced to 50%, which is secured by other characters.
Increased recognition of other characters so that Hello Kitty would not be the sole focus

Diversification

Moving away from merchandise focus
Strengthen IP domestically and internationally
Digital marketing is going well
→Each character has its own YouTube channel to distribute its contents.
CNP is operating accounts for Toi/Setsuna
Roblox game distribution is also doing well
Digital marketing is doing well
Strength of character IPs is that they have seamless customer contact with consumers, not just games, cartoons, etc.

Establish many customer contact points

Sanrio will invest 10 billion yen, how would CNP do it?
First, create customer contact points in the digital world, and then provide more in-depth merchandising and theme parks.
We want to keep the characters in a state where they are always popular and various characters are always popular.
Digital marketing is where we can imitate immediately
We would like to think about how to create new contact points


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