CNPトレカの配布方法が変更になります(3/23)
目次
市況
1件新規取引
リスト:153体
フロア:0.4ETH
ガス代が落ち着いてきた点
ETH価格が少しだけ落ち着いた
αU関連の1周年記念のリアルイベントが銀座456にて開催されている
来場記念としてCNPトレカが無料配布されている
KDDIが企画し、本日初日を迎えた
結果として非常に盛り上がった
当日の流れ
8時40分頃にスタッフから解散命令
9時30分くらいに戻ると周囲にはかなりの人
子供を優先するという提案に周囲も拍手で賛同するという素敵な対応
一部の転売ヤーを除いてほとんどの方が行儀よかった
イベントをやるとなると一定の集客効果はある
会場の中に入ってイベントを楽しんでもらえたと考えられる
CNPトレカが欲しい人はたくさんいる
コミュニティの力と品位があることを示せた
CNPってすごいよねと言った形を示せたのが一定の成果
配布方法の変更
オンライン抽選に変更となる
XのフォローとRPが対象となり当選者は現地で引き換える
PARDYincのフォロー
ツイートのいいねとRP
→24日の10時ごろ抽選となる
当選した人は11時〜18時に受け取りとなる
引き換えできる人のみ応募参加してほしい
1日目でCNPで人が呼べることは示せた
明日以降は安全性を最優先に切り替えてくれた
注意事項
当選しても1アカウント1パックのみ
トレーディングカードの企画自体がKDDIの企画
CNPとしては乗っかった形でイラストの提供やキャラクターの設定などだけ
わかりやすいところで言うと、集客・反響がつかめた
メルカリでの転売(17万)
トレーディングカードとしての魅力
投機対象
ポケモンカードと同じようなポテンシャルを持っていることの事実を示していける
今後の商品化としての可能性も広がっていく
KDDIは今後ローソンを買収して、その流通の上に乗っけていける可能性もある
運営がやらない意味
規模が小さくなってしまう
将来的に大きな可能性が出てくるスタートを切れなくなる
大手の流通の上に載せていくナショナルプロダクトになることが必要
ネットだけだとうまくいかない
誰もが知っている状態を作っていくのが大事
ファンコミュニティとパートナーコミュニティ
CNPトレカの技名などはパートナーコミュニティとして名付けてもらった
作られたものが欲しいと持ってくれる人が広げていけるだけ広げて欲しい人を増やしていくことが重要
パートナーコミュニティは日本語を中心とした日本語コミュニティになってしまう
ただ全世界の人に楽しんでもらいたい
今のベストシナリオ
ナショナル商品として育って欲しい
たくさんの人が知っている商品としてメジャー流通の上に載せていく
トレカの第一弾となることを夢見ながらやっていく
規模を大きくやっていく必要がある
企画を持ち込んでくれることが優先となる
KDDIがやろうという話を持ち込んでくれたのでKDDIが優先となる
ソフトバンクやドコモから話が来てもKDDIとやっていくことが重要
トレカの企画としてはKDDIとやっていく
ダメになった場合は運営が巻き取って次の企業に持ち込むことも重要
DAISOで発売しているトレカが流行っている
いろんな業界がトレカに注目して参入している
手垢がついておらず、コミュニティがあることから、CNPはトレカ用のIPとして非常にいい位置にいると感じている
入稿までが10日くらいしかなかった
設定
1日2日くらいで全体設計から進めていった
キャラクター設定
必殺技設定
技に合わせたテキストやパラメーター設定などつけていった
イラストはコメスケさんやRii2さんにお願いした
本当はもう少しNinja DAOのクリエイターにお願いしたかったが、今回は二人にお願いした
全体のディレクションはBOXさん
技についてはdiscordコミュニティでアイディアをもらいながらお寿司職人さんにアドバイスをもらいながら進めた
テキストは子供に手伝ってもらった
ポケモンに寄せたカードが出来上がった
キバタンナルカミの技として「あおり」がついた
技の名前などまで楽しんでほしい
ウナギオロチは当初サファイアオロチになっていたが、コメスケさんのアイディアでウナギオロチに変更となった
コモンの中にノーマルキャラクター設置
レア・スーパーレア:変化したキャラクターを設置
この設計も上手くできたと感じている
In English Ver.
CNP Trekker distribution method will be changed (3/23)
market conditions
1 new transaction
List: 153 units
Floor: 0.4 ETH
The point at which gas prices have settled down
ETH price has settled down a bit
Alpha U related 1st anniversary real event is being held at Ginza 456
CNP Trekkers are being distributed free of charge as a commemorative gift for visitors
KDDI organized the event, which opened on the first day today
As a result, it was a very exciting event.
Flow of the day
Around 8:40, the staff gave the order to disperse.
When we returned at around 9:30, there were quite a few people around
The people around me applauded and agreed with my suggestion to give priority to the children, which was a nice response.
Most people were well behaved, except for a few resellers.
When you have an event, you have to attract a certain number of people.
We can assume that people enjoyed the event inside the venue
There are a lot of people who want CNP trekkers
We were able to show that there is power and dignity in the community
We were able to show that CNP is great, which is a certain achievement
Change in distribution method
The lottery will be changed to an online lottery
X followers and RPs will be eligible and winners will redeem on site
Follow PARDYinc
Like tweets and RP
→Drawing will be held on the 24th around 10:00.
Winners will pick up their RPs between 11:00 and 18:00.
Only those who can redeem the tickets should apply for the event.
We've shown on Day 1 that the CNP can attract people.
After tomorrow, they've switched to safety as the top priority.
Notes.
Only one pack per account even if you win
The trading card project itself is a KDDI project.
CNP only provided the illustrations and set up the characters.
In the simplest terms, we were able to attract customers and get a good response.
Resale on Mercari (170,000)
Attractiveness as trading cards
Target for speculation
Can show the fact that it has the same potential as Pokemon cards
Possibilities for future merchandising will also expand
KDDI may be able to acquire Lawson in the future and ride on top of its distribution
Meaning that the management will not do it
The scale will be small
Will not be able to make a start that has great potential in the future
Need to become a national product to be placed on top of major distributors
It won't work if it's just online
It is important to create a situation where everyone knows about it
Fan community and partner community
CNP Trekkers' technique names, etc. were named as a partner community
It is important to increase the number of people who want the product as much as possible by expanding the number of people who want the product
The partner community will be a Japanese language community with a focus on the Japanese language
We just want the whole world to enjoy it
Best case scenario right now
We want it to grow as a national product
Put it on top of major distribution as a product that lots of people know about
We dream of being the first Trekker
We need to do it on a large scale
Priority will be given to those who bring in projects
KDDI has approached us about doing this, so KDDI will be our priority.
Even if SoftBank or Docomo come to us, it is important to work with KDDI.
We will work with KDDI on the trekker project.
If the project fails, it is important for the management to take over the project and bring it to the next company
Trekkies sold at DAISO are becoming popular.
Various industries are paying attention to TORAYCA and entering the market
We feel that CNP is in a very good position as an IP for Trekkies because of its clean hands and community
We only had about 10 days to get the submission in
Setup.
We proceeded from the overall design in about a day or two
Character settings
Special move settings
I added text and parameter settings for each technique.
Illustrations were done by Komeisuke and Rii2.
I wanted to ask a few more Ninja DAO creators for illustrations, but I asked them to do it this time.
The overall direction was done by BOX.
Sushi chef gave me some advice on technique, and I got some ideas from the discord community.
The text was written by a child.
The card was made to look like a Pokémon card.
Kibatan Narukami's technique is "Aori".
I hope you enjoy even the names of the techniques.
Unagi Orochi was originally Sapphire Orochi, but was changed to Unagi Orochi on the idea of Mr. Comeske.
Normal characters have been added to the common.
Rare and Super Rare: Place changed characters
I feel this design was also well done
この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?