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CNP NINGDOMいよいよ開幕(2/16)

目次


市況

新規4件/うち1件はbot
フロア:0.361ETH(ETH建で2024年最安値)
何人かの人が争ってフロアの下に並べている
複数体持っているホルダー同士が売り急いでいる状態
値下げ合戦が続いている間はフロア価格が下げられてしまうが保有個体数は減ってきている
オーナー数:5348名
リスト数:242体
MEへの引っ越しがあるのでクリアになる
今はコレクションオファーが狙い目
かなり珍しい個体をコレクションオファーでアクセプトしてくれているオーナーもいる

CNP Toys


LINE NFTを展開する時にずっと考えていた
CNPと同じ感じのものが出てしまうとややこしくなってしまう
CNPはメンバーシップ的な要素もある
デジタルアイテムとしてLINE NFTを位置付け、少し違うアプローチをしたかった
Twitter上でKim氏を見つけてからお声がけした
まだ出ていないキャラクターが3体(マカミ・トワ・セツナ)ある
DOSIでやるのであればできることが増えているのでもう少し手間をかけてやっていきたいと考えている

職場以外でもCNPを広めてみた#8


ひとつの挑戦にも見える
どこから攻めていき理解を広げていくかを試している
CNPメモパッドを4人で使っている
4人で使うことでコミュニケーションの軸が移っていく
フィナンシェも同じ形
イケハヤ氏が中心となって声を上げていたが、一人ひとりと参加者が増えて軸が移っていった

戦う土俵


Pudgy penguinsはIPとしての認知力も強い
ファンコミュニティよりもキャラクターにどれだけ触れてもらえるかに力を入れている
GIFアニメとなるGIPHYは最も活用されている
各NFTプロジェクトの戦いのステージはすでにNFTではない
IPとしての影響力を争っている
CNPは日本語でコミュニケーションをしていき、濃いコミュニケーションから新たなコンテンツを作っていく
生み出されたコンテンツはできれば海外展開させていきたい
CNPができた当時は海外IPに並んでいきたいと考えられなかった
今は普通に考えているようになってきている
こうしたプロジェクトに肩を並べられるように展開していきたい

外に外にNFTを広げていくのはまだ難しい


今年はコンテンツを外に外に広げていく土俵を作っている
各種SNSはどのメディアであれば勝てるのか?
どういったコンテンツなら突き抜けて戦えるのか?
本当はバーニンウォーズが100万DLなどされたらこうしたIPと楽に戦える
IPが作られ、ゲームを通じてキャラクターを知ってもらうのが最も早い
波が来ていないところに攻めていっても難しい
トレンドの歪みを見つけてうまくブレイクしていくようにしていきたい
APPはTikTokが遥かに上にいて戦える
どのジャンルで作っていきどういった形で打ち出していくか
IPとしてのメディア展開を決めていきたい
IPとしてどれだけ認知が取れているのか?その軸で海外と肩を並べていきたい
CNPは自治体連携の数を見ていけば戦える
「このジャンルはCNPだよね」という突き抜けたものを作っていきたい

NINGDOM

CNPフレンズの歩数ポイント消費イベント。
貯めたポイントをBetし、もっとも高いbetはCNPがもらえる
2位以下の人はbetした半分が消費されて返還される
2/16の18時からスタートし、2/18の12時に締め切る
どのタイミングでどれだけの人がbetするのか?
読み合いや駆け引きが始まっている
今回は3つのCNPから選べる形になっている
3つの個体はホルダー投票から選ばれた
受験だからという理由でコテツ氏
2月の誕生石がアメジスト=オロチ
2/29 うるう年29(にく)の日にち=ライオン
レアパーツの運営個体もあるが、今回は上記の3体からとなる
応募コメントにbetする
投票順の下一桁が2の人(2・12・22・32番目・・・)にCNPポイント1000付与する
CNPがもらえるとなると、CNPポイントの重みが変わってくる
このイベント以外にも消費できるイベントも順次用意していく


In English Ver.


CNP NINGDOM Finally Opens (2/16)


Market Status


4 new contracts/one of them is a BOT
Floor: 0.361 ETH (lowest price in 2024 in ETH)
Several people are fighting to get in line under the floor.
Holders with multiple units are rushing to sell to each other
The floor price will be lowered while the price war continues, but the number of holdings is decreasing
Number of owners: 5348
Number of listings: 242 units
There is a move to ME to be cleared.
Collection offers are the way to go now.
Some owners are accepting collection offers for quite rare individuals

CNP Toys

I've been thinking about this for a long time when we were developing LINE NFT.
It would get complicated if we had the same feel as CNP
CNP also has a membership element
We wanted to position LINE NFT as a digital item and take a slightly different approach
We approached Kim after finding him on Twitter.
There are three characters (Makami, Towa, and Setsuna) that have not yet been released.
If we are going to do this with DOSI, we have more things we can do and would like to put a little more effort into it

Trying to spread CNP outside of the workplace #8

Seems like one challenge
Trying to see where to start attacking and expanding understanding
Four people are using CNP memo pads.
The axis of communication shifts when four people use it together.
Financier has the same shape.
Mr. Ikehaya was the main voice, but the axis of communication shifted as the number of participants increased one by one.

Fighting field

Pudgy penguins has strong recognition as an IP
The focus is more on how much people are exposed to the characters than on the fan community
GIPHY, which is a GIF animation, is the most utilized
The battle stage of each NFT project is no longer NFT
They are competing for influence as an IP
CNP will communicate in Japanese and create new contents through intensive communication.
We would like to expand the content that is created overseas if possible.
At the time CNP was established, it was impossible to think that we wanted to compete with foreign IP.
Now we are thinking about it as a normal thing.
We would like to expand so that we can be on par with these projects.

It is still difficult to expand NFT outside of Japan

This year, we are creating the groundwork to expand our content outside of Japan.
What kind of content can win out over the various social networking media?
What kind of content can compete with the best?
The truth is, if Burnin' Wars gets 1 million downloads, etc., we can easily compete with these IPs.
The fastest way is to have IPs created and people get to know the characters through games.
It is difficult to attack where there is no wave
We want to find distortions in the trend and try to make a good breakthrough
TikTok is far ahead of us in APP and we can fight.
What genre should we create and how should we launch it?
We want to decide on media development as an IP.
How well is it recognized as an IP? We want to be on par with foreign countries on this axis.
CNP can compete if we look at the number of cooperation with local governments.
We want to create something that stands out from the crowd, something that says, "This genre is CNP.

NINGDOM


CNP Friends' walk point consumption event.
Bet the accumulated points, and the highest bet gets CNP.
The second highest and lower will have half of their bets consumed and returned.
Starts at 18:00 on 2/16 and closes at 12:00 on 2/18
How many people will bet at what time?
The reading and bargaining has begun.
This time, there are three CNPs to choose from
The three individuals were chosen from the holder ballot
Mr. Kotetsu, because he is taking an exam.
February's birthstone is amethyst = Orochi
2/29 Leap year 29 (niku) day = Lion
There are also some rare parts operation individuals, but this time it will be from the above 3 individuals
BET in the application comments.
The person whose last digit of the voting order is 2 (2, 12, 22, 32nd...) will be awarded 1000 CNP points.
If you get CNP, the weight of CNP points will change
There will be other events that can be consumed in addition to this event in due course

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