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CNP後日発表、次のパートナーがほぼ決まりました(7/22)

市況

オーナー数:5498名
フロア:0.57ETH
リスト数:195体
オファー22件
NFTプロジェクトといっても買おうと思うタイミングが必要。
何かきっかけを作っていく必要はある。
チョコレートの購入は2月が最も高い。
何らかの購入するきっかけが必要。
継続的に用意できているプロジェクトは流動性が高い。
流動性が高いと購入率も高くなる。
流動性を作り、売りやすい環境を作るのが重要。
そのためには何かの仕掛けを入れていく必要があると感じている。
今はちょうどその仕掛けを組んでいく最中。
NFT関係なくCNPを知ってもらう施策と
NFTホルダーが喜ぶ施策両軸で動いている。

CNPOの申し込み

まだ8枠はありそう。
リストから購入した場合は是非申し込みをしてほしい。
クリエイティブを今作り込んでいる段階。
仮想通貨の市況が盛り上がってくると、NFTについても流れてくる可能性もある。
NFTプロジェクトの中でゼロから始めているプロジェクトに注目をしてもらい、投資的な形で入ってくるパターン。
CNPというキャラクター・IP自体が成長したくさんの人に伝わり、プロジェクトに加わりたい人たちが入ってくるパターン。
CryptoNinja・CNPがたくさんの人に知ってもらうことが重要。
「Web3時代のIPを作る」をプロジェクトとしては進めていきたい。
NFTを購入している人が損しないように進めていきたい。

CNP宝島2023

CNPホルダーはCNPチームに入って活動していくこともできる。
優勝者はCNPがもらえる。
トレジャースタンプは来週あたりから告知が入る。
LINE公式スタンプをリリースするには非常に費用がかさむ。
ただ今回はLINE社とタイミングが合い、お声をいただけてリリースできた。
CNPスタンプのユーティリティを育てていきたい。
今テコ入れ策となるシステム的な調整を行なっている。
週明けに発表がある。

CNPラフォーレグッズ

メモの中デザインが何パターンかある。

CNP次のキャラクター

マカミの次のキャラクター・過去にもらったアイディア整理していた。
考え方を整理し・どういう条件で決めていくかはvoicyプレミアムで話している。
次のパートナーは改めて発表(ツイート)する。
エッジを立てるためには多数決で決めないのが重要ではないかと考えている。
アイディアをもらいながら、こねていく必要がある。
多数決ではみんなが欲しいと思うところまで持っていくのが非常に大変。
多数決だと企画が無難なものにどんどんなっていってしまう。
今回は雑賀から新キャラクターが誕生する。
どのキャラクターのどんなパートナーが生まれてくるか?
1ヶ月くらいかけながらデザインを詰めていき、9〜10月に次のバー忍イベントになりそう。

Threadsキャンペーン
完全ランダム抽選で行い、応募条件を満たした方へお渡しとなる。
ここからThreadsがどう動いていくか不明だが、CNPとして活用できるように稼働させていきたい。
Twitterでは届かない人たちにCNPを届けたい。
新しいやり方を試しながら進めていきたい。

音声コンテンツの見直し

しゅうへい氏はTwitterスペースをやってきた。
discordのステージ機能を使ってやってみた。
1:リーチを取る(新規認知獲得)→voicy
NFTジャンルにこだわらず1年後の自分をよくする切り口で発信している。
2:エンゲージメントを高めていく
discordのステージ機能を使うことで音声+チャット機能で提供している。
voicyをフロントに置き、discordをバックで使う形になっている。
Road Showはそうした形にはなっていない。
Ninja DAOラジオ(voicy)とRoad Showは両方ともフロントとなる。
どちらをどう使っていくかの設計が難しそう。
新しい人に届ける形でやっていたものを、変更すると代わりの媒体がなくなってしまう。
仲間になってくれた後、どうしていくのか?の設計にもつながっていく。

In English Ver.

CNP to be announced at a later date, next partner almost set (7/22)

market status

Number of owners: 5498
Floor: 0.57 ETH
Number of listings: 195
22 offers
Even though this is an NFT project, we need to find the right time to buy.
We need to create some kind of trigger.
Chocolate purchases are highest in February.
Need some kind of trigger to buy.
Projects that are continuously prepared have high liquidity.
High liquidity also means high purchase rates.
It is important to create liquidity and an environment conducive to selling.
To achieve this, we feel it is necessary to put some kind of mechanism in place.
We are in the process of putting together just such a mechanism.
Measures to make people aware of CNP regardless of NFT and measures to make NFT holders happy.
We are working on both measures to make NFT holders happy.

CNPO applications

There are still 8 slots available.
If you have purchased from the list, we would like you to apply.
We are in the process of developing the creative.
As the virtual currency market picks up, there is a possibility that the NFT will flow as well.
The pattern is for NFT projects that are starting from scratch to attract attention and come in as an investment.
CNP's character and IP itself will grow and spread to many people, and people who want to join the project will come to the project.
It is important for CryptoNinja and CNP to be known by many people.
We would like to promote "creating IP for the Web3 era" as a project.
We would like to proceed so that those who have purchased NFTs do not lose money.

CNP Treasure Island 2023

CNP holders can join CNP team and work together.
The winner will receive CNP.
Treasure Stamp will be announced in the next week or so.
It is very expensive to release an official LINE stamp.
However, this time the timing was right with LINE and we were able to get the call to release the stamps.
We would like to develop the utility of the CNP stamps.
We are currently making some systemic adjustments to improve the product.
An announcement will be made at the end of the week.

CNP Laforet goods

There are several designs in the memo.

CNP's Next character

We have been working on the next character for Makami and organizing the ideas we have received in the past.
We are organizing the ideas and discussing on voicy premium under what conditions we will decide.
The next partner will be announced (tweeted) again.
We think it is important not to decide by majority vote in order to build an edge.
We need to get ideas and knead them together.
With majority rule, it is very difficult to get to the point where everyone wants it.
If it is a majority vote, the project will become more and more safe.
This time, a new character will be born from Zoka.
What kind of partner for which character will be born?
We will spend about a month while finalizing the design, and it will likely be the next Bar Ninja event in September or October.

Threads Campaign
A completely random drawing will be conducted and will be given to those who meet the entry requirements.
It is unclear how Threads will work from here, but we would like to get it up and running so that it can be utilized as a CNP.
We want to deliver CNP to people who cannot be reached by Twitter.
We would like to proceed while experimenting with new methods.

Review of audio content

Mr. Shuhei has been working on Twitter space.
We tried using discord's stage function.
1: Get reach (gain new awareness) -> voicy
He is sending out messages with a cut-off point that will make him a better person a year from now, regardless of the NFT genre.
2: Increase engagement.
By using the stage function of discord, it is provided with voice + chat function.
It is a form of putting voicy in the front and using discord in the back.
Road Show is not structured that way.
Ninja DAO Radio (voicy) and Road Show are both front and center.
It will be difficult to design how to use either.
If we change what we were doing in a way to reach new people, there will be no alternative medium.
What will we do after they become our friends? This will also lead to the design of

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