見出し画像

CNP ラフォーレ原宿お疲れ様でした(6/22)

NFTの啓蒙活動も必要だが、NFTの特性に着目をして外から参入してこようとしている企業も出てきた。
バーニンウォーズの定例ミーティングをしてきた。
プロジェクトとしては終了、ゲームとしては開発完了した。
あとはリリースの話を7/10に向けて進めていく。
予約ダウンロード:Androidは時間ピッタリに反映されるものではない様子。
あとは審査を再度通すだけなっている。

ソシャゲは事前登録に応じて宝石など特典付与ができる。
ゲームの中のパラメーターを増やすことに繋げなくていいかと閃いた。
CNPフレンズのポイントを増やすのはできそう。
ただ、CNPオーナーのみになってしまうので悩ましいところ。
土曜日はもうひとつリリースをBGM版で出す。
NFT界隈にいない人にどうやって届けるか。
ベタなやり方としてはAmazonギフト券配布も考えられる。
ゲームのいいところ。
ゲームをプレイすることでCNPを宣伝できる。
ゲームを知ってもらうための広告費を捻出してもいい。
CNPの認知が増えていく施策をしてみたい。
国内にとどまらなくてもいい。
国によって広告費用も変わってくる。
フランスで遊べないかもしれない懸念が出てきた。
輸出コンプライアンス問題で回避できなそう。

市況

オーナー数:5514名
日本のPFPコレクション内で最も多いのはプペル5900程度。
プペルも少しずつオーナー数が減ってきている。
ムラカミフラワーが5516名。
大口の方が整理しており、新しい人が購入している様子。
CNPプロジェクトはオーナー数が拡大していく配り方。
海外のブルーチッププロジェクトはうまくいっていない。
Azukiなどは逆に引き締めるような形。
オーナー数は最初から減ってきている。
拡大していく方向も、プロジェクトを信じてくれるビリーバーを集めていく方向か、トレーダーを集めていく方向に分けられる。
CNPは長い時間かけながら広がっていき、プペルはオーナー数が逆に減少していっている。
どのタイミングで交わっていくのか気にしている。
フロア:0.589ETH
リスト:212体
トータルオファーボリューム:14.7WETH
オファーがあるとなんとなく安心している。

バーチャル東京ドーム

Ninja DAOのプロジェクトがバーチャル東京ドームをジャックしている。
各看板を背景にスクショしてツイート、リアルの割引が受けられる。
東京ドームでもCNPの動画が流れている。
Ninja DAOのコラボがうまくいけば次の試作へ発展していく。
Ninja DAOの力で実績が積み重ねられる。
Ninja DAOのような目的を持った集団を取り込むやり方はいいやり方になっていくと考えている。

CNP Summer Store

ラフォーレ原宿のショップが終了した。
少し時間をかけて振り返り、次の形に活かしていきたい。
CNPのキャラクターがもっと有名になり規模の拡大ができていければ低単価や他方展開もできてくる。
集客面では3,000人前後。(来店記念NFTから)
ショーケース的な側面。
CNPがフィジカルな形でどう展開できるのか、ポテンシャルがあるのか?
今回のラフォーレ原宿のイベントがイメージにつながっていく。
IPとしてのポテンシャルを見せていく機能を果たしてくれた。
グッズ展開:スケジュールが3ヶ月で制作も全て完了した。
グッズ企画・制作・販売まで行った。
残ったグッズを活かして次の展開や動きがしやすい。
売り上げ分析から次のグッズ展開への指針となっていく。
来店記念NFTはCNP Toysの中に入っている。

プロパティのバックグラウンドを「Summer」にすると一覧が出てくる。
ユーティリティを持たせるものではなくデジタルコレクティブルとしてトレードを楽しんでほしい。

In English Ver.

Thanks for CNP Laforet Harajuku (6/22)

While NFT awareness-raising activities are necessary, some companies are now trying to enter the market from the outside by focusing on the characteristics of NFT.
We have had regular meetings on Burnin' Wars.
The project is finished and the development of the game is complete.
Now we will talk about the release of the game for 7/10.
Reservation downloads: Android does not seem to reflect the timeliness of the downloads.
The only thing left to do is to go through the review process again.

The shadow game can grant gems and other rewards depending on the pre-registration.
It was inspired by the idea of not having to connect to increase the parameters in the game.
It would be possible to increase the points for CNP Friends.
However, it would be only for CNP owners, which is troubling.
On Saturday, I will put out another release with a BGM version.
How do we get it to people who are not in the NFT community?
A sticky way would be to distribute Amazon gift certificates.
The good thing about the game.
We can promote CNP by playing the game.
We can generate advertising costs to make people aware of the game.
We would like to take measures to increase awareness of CNP.
It does not have to be limited to the domestic market.
Advertising costs will vary depending on the country.
Concerns have been raised that we may not be able to play in France.
It seems that this cannot be avoided due to export compliance issues.

market conditions


Number of owners: 5514
The largest number within the Japanese PFP collection is about 5900 Pupel.
The number of Pupel owners is gradually decreasing.
Murakami Flower has 5516 owners.
The large owners are liquidating and new people are buying.
CNP project is distributing the number of owners expanding.
Blue chip projects abroad are not doing well.
Azuki and others are tightening up in the opposite direction.
The number of owners has been decreasing from the beginning.
The direction of expansion can be divided into two: attracting believers who believe in the project and attracting traders.
CNP has been expanding over a long period of time, while the number of owners of Pupel has been decreasing in the opposite direction.
I am wondering at what point they will intersect.
Floor: 0.589 ETH
Listings: 212 units
Total offer volume: 14.7 WETH
I feel somewhat relieved when there are offers.

Virtual Tokyo Dome


Ninja DAO's project is jacking up the virtual Tokyo Dome.
Scrutinize each billboard in the background, tweet, and get a real discount.
CNP videos are also playing in the Tokyo Dome.
If the Ninja DAO collaboration is successful, it will develop into the next prototype.
With the help of Ninja DAO, achievements can be accumulated.
I believe that bringing in a group with a purpose like Ninja DAO will be a good way to do things.

CNP Summer Store


The Laforet Harajuku store is now closed.
We would like to take some time to look back and make use of it in the next form.
If the CNP character becomes more well-known and we can expand the scale of our business, we will be able to offer low-priced items and expand in other areas.
The number of visitors is around 3,000. (From the NFT commemorating the visit to the store)
Showcase aspect.
How can CNP be developed in physical form and what is its potential?
This Laforet Harajuku event will lead to an image.
It served the function of showing its potential as an IP.
Merchandise development: The schedule was 3 months and all production was completed.
We planned, produced, and sold the merchandise.
It is easy to make use of the remaining goods for the next development and movement.
The sales analysis will serve as a guideline for the next merchandise development.
The commemorative NFT for the visit is included in CNP Toys.

The list appears when the property background is set to "Summer".
We hope you enjoy the trade as a digital collectible rather than something that has utility.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?