CNP:Oto「ノットリーパー」発売記念対談(8/29)
CNPM:Mt.Blueさんとの対談。
4/22ローンチだったのでその前の対談。
CNPMがスタートしてCryptoNinja Recordsの方で動いている。
ミュージシャンズDAOで活動している。
音楽が好きであれば誰でも参加できる。
ミュージシャンズDAO
CNPMローンチのため対談を進めていた。
音楽のジャンルジェネラティブを発売した。
4/22
市況が大きく悪化
ガス代暴騰のタイミング
CNPMがベースとなったディスコードがミュージシャンズDAO。
CNPMローンチ後をローンチしてから何をしていくかが大事。
ローンチ直前に、イケハヤさんとの対談から
アーティストを生み出していってはどうか?
というアドバイス。
CryptoNinjaそのものをアーティストとしてデビューさせていく。
顔出しなしで進めていく世の中との流れともマッチ。
CNRはレコードレーベルとしてミュージシャンズDAOから発売される。
所属アーティストとしてOtoが出てくる。
Otoを選んだ理由
イケハヤさんとの対談からアドバイスをもらった。
人気もあり、「Oto」と言う発音。
イメージカラーやキャラクター性もマッチしていることから。
ミュージシャンズDAOの「音楽を諦めない」
どんな状況を作りたいのか?
Web3からビックアーティストを生み出す。
Web3から生み出すメリット
現状の音楽の流れ
Web2からのチャレンジは非常にハードルが高い。
Web3を絡めることでクリアできると考えている。
Web2の音楽世界の現状
YouTubeでバズるのかどうか?がメイン。
様々なSNSからもYouTubeでの再生回数に連動している。
ビックプラットフォームに大きく偏っている現状。
無名アーティストが立ち向かうのはハードルが高い。
すでにヒットしている・資本がある人が圧倒的に有利な現状。
アルゴリズムに対応していく必要がある。
コントロールできるところではない。
Spotifyのみ拡散できる機能があるが、日本では流行ってない。
インディーズだからクオリティで負けているわけではない。
ほとんどの作品はアテンション不足。
インディーズ作品でもある程度再生されているものもある。
音楽を聴く領域になるには1,000万回再生がボーダーライン。
運よくバズるしかなくなってしまう。
どれだけ打席に立ち続けられるか?
クオリティ高い曲をどれだけ生み出し続けられるかが大事。
戦えるだけの体力・センスが必要。
スタートラインに立つまでの道のりが非常に遠い。
そこからジャケットデザインやMVなどのパッケージングが必要。
→
現状は強者が勝つ市場が整っている。
無名が成り上がる可能性としてはゼロではないがかなりの運要素。
運要素を上げるには打席に立ち続ける必要がある。
打席に立ち続けられてもプロモーションなど売り出すのは体力(資本)が必要。
既存の体制に穴あけするには無名から突き抜けられる存在が必要。
NFTを定期的に販売することで音楽家活動の継続支援ができる。
既存コミュニティとの違い
今までのWeb3のコミュニティと少し違う性質。
RTしたり応援していこうというコミュニティタイプが多い。
ミュージシャンDAOはミュージシャンが安心して進めるようなバックアップをするコミュニティとなっている。
NFT=9/2 ノットリーパーが発売。
Spotifyなど各種プラットフォームに配信開始される。
✅9/2 19時〜 YouTube MVが配信。
✅9/2 メタバライブでデビューライブ
Otoの出番(おそらく20時すぎ)に音楽NFT発売アナウンス。
音楽NFTはハイレゾ音源にジャケットイラスト(おかゆさん作成)
✅0.008ETH×500枚限定(ETH)
✅500点の発行枚数
Otoちゃんが次の打席に立つための活動費にもなる。
購入者特典
次回作のMVのクレジットにも乗る予定。
追加コンテンツが見れるようになる。
ファングッズ的な意味合いが出る。
この手法がうまくいけば次回の活動がまかなえるようになる。
NFT発売→売り上げが次回作リリースの活動資金となる流れ。
ノットリーパーでいきなりはバズるとは考えていない。
どこかでバズったときに今までの曲が報われてくる。
そもそもノットリーパーとは
リーパー=タイムリープ。
タイムリープできない人という意味合い。
今の知識能力持ったままあの頃に戻りたいと思うことがある。
戻りたいけど戻れない=人そのもの。
CNR限定チャンネル=CNR(CNPM10点以上保有者)で歌詞が見れる。
ターゲットは?
ターゲット層はアーティストが顔出しなしでアニメーションなどでMV出している人が好きな人。
ボカロ文化が好きな人な若い人たちをターゲットとしている。
理想の突き抜け方は?
YouTubeから直接バズるのが最も良い。
アルゴリズム上かなり難しい。
TikTokで使われてバズり、YouTubeに流れてくるのが現実的。
二人目 カルラ
Oto(ふくのねこみさん)は可憐な女の子イメージ。
カルラはロックテイストで中の人は全く素性不明。
当面は第二弾のカルラまでの予定。
第三弾以降は組織的な体制も考慮していく。
In English Ver.
CNP:Oto "Not Reaper" Launch Conversation (8/29)
CNPM:Conversation with Mt.
4/22 launch, so this was a conversation before that.
CNPM has started and is working with CryptoNinja Records.
He is working with Musicians DAO.
Anyone who likes music can join.
Musicians' DAO
We were working on a dialogue for the launch of CNPM.
The music genre generative was launched.
4/22
Market conditions worsened significantly
Timing of gas price spike
The discord that CNPM was based on was Musicians DAO.
What to do after launch after CNPM launch is important.
Just before the launch, from the conversation with Ikehaya
I suggested to him that we should create artists.
He advised us to create an artist.
CryptoNinja itself will debut as an artist.
This is in line with the trend in the world to proceed without showing one's face.
CNR will be released as a record label by Musicians DAO.
Oto will come out as an affiliated artist.
Reasons for choosing Oto
I got advice from a conversation with Mr. Ikehaya.
It is popular and pronounced "Oto".
Because of its matching image color and characterization.
Musicians DAO's "never give up music."
What kind of situation do you want to create?
Generate big artists from Web3.
Advantages of creating from Web3
Current music flow
Challenges from Web2 are very high hurdles.
We think we can clear it by involving Web3.
Current state of the music world on Web2
Will it get buzz on YouTube or not? is the main issue.
It is linked to the number of views on YouTube from various social networking sites.
The current situation is heavily biased toward big platforms.
It is hard for unknown artists to compete.
Those who have already had a hit and have capital have an overwhelming advantage.
It is necessary to respond to the algorithm.
It is not something that can be controlled.
Only Spotify has a function to spread the music, but it is not popular in Japan.
Indies are not losing in terms of quality.
Most works lack attention.
Some indie works are being played to some extent.
To become an area of music listening, 10 million views is the borderline.
You have to be lucky to get a buzz.
How long can you stay up to bat?
How much you can continue to produce high quality music is important.
You need to have the stamina and sense of style to be able to compete.
The road to the starting line is very long.
From there, packaging such as jacket design and music videos are necessary.
→We need to be able to create a strong market.
Currently, the market is set up for the strong to win.
The possibility for an unknown artist to make it is not zero, but it is a matter of luck.
In order to increase the luck factor, it is necessary to keep standing up at bat.
Even if you can stay in the game, it takes energy (capital) to promote and sell your products.
In order to break into the existing system, it is necessary to break out of obscurity.
Regular sales of NFT can support the continuation of musicians' activities.
Differences from existing communities
The nature of the community is slightly different from the existing Web3 community.
There are many community types that encourage people to RT and support each other.
Musician DAO is a community that backs up musicians so that they can proceed with ease.
NFT=9/2 Notreaper is now available.
It will be available on various platforms including Spotify.
✅9/2 7pm- YouTube MV is available.
✅9/2 Debut live performance at Metaba Live.
Music NFT launch announcement on Oto's cue (probably after 8pm).
Music NFT is a high-resolution soundtrack with a jacket illustration (created by Okayu).
Limited to ✅0.008 ETH x 500 copies (ETH)
✅500 pieces issued
It will also be used to pay for Oto-chan's next at bat.
Benefits for purchasers
Will be on the credits of the next music video.
You will be able to see additional content.
It will have a fan-goods meaning.
If this method works, the next activity will be covered.
NFT release -> sales will be used to fund the next release.
We do not expect that Notreaper will suddenly generate buzz.
When we get a buzz somewhere, our past songs will be rewarded.
What is Not Reaper?
Reaper = time leap.
It means a person who cannot time leap.
Sometimes you want to go back to that time with your current knowledge ability.
Want to go back but can't = person itself.
CNR-only channel = CNR (holders of 10 or more CNPM points) can see the lyrics.
What is the target audience?
The target audience is people who like artists putting out music videos with animation, etc. without showing their faces.
We are targeting young people who like vocaloid culture.
What is your ideal way to break through?
The best way is to get buzz directly from YouTube.
Algorithmically, it is quite difficult.
It would be realistic for the video to be used on TikTok, get buzzed about, and then be distributed on YouTube.
Second, Carla.
Oto (FUKU NO NECOMISAN) has a dainty girl image.
Carla has a rock taste and the identity of the person inside is completely unknown.
For the time being, the plan is to work up to the second Carla.
After the third one, we will consider an organizational structure.
この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?