CNP Ownersが祝1周年🎉(9/26)
TSUTAYAとの展開
バーチャルの中だでけの展開でなく、リアルのビジネスに出てくると反響が大きい。
全国のブースでやっている点でも非常に大きい。
このツイートをしっかりと伸ばしたいのでぜひRTの協力を。
コミュニティの中で展開していくところから、違うステージで戦う状況になってきている。
TSUTAYAの最近のツイート
他のIPと比べてCNPはどうか?という比較対象となっていく。
(今インプレッション10.1万)
✅「生徒会にも穴はある」はインプレッションが7万。
✅「お笑いのジョイマン」はインプレッション19万
✅マクロス:インプレッション11万
少しずつコミュニティで育てていきつつうまく活用させていきたい。
広いエリアでの知名度が大事。
CryptoNinja自体も広いエリアでの知名度獲得を目指している。
たくさんの人が知っているところまで進めていきたい。
CryptoNinja・咲耶・CNPなどさまざまなところで広げていきたい。
カルラと青グミリーリー
市況
オーナー数:5430名
フロア:0.395ETH
リスト:210体
コレクションオファーでの売買:8件
新規購入:4件
やるべきことは変わっていない。
草コインなどとの考え方が全く違う。
いまの価格に見合うNFTの価値にしなければと考えている。
その取り組みを進めている。
一時期に副次的な効果(AL獲得・投機)も入っていたが、いまは落ち着いている。
価格に見合う価値がどういうものなのか?
「CNP道」:プロジェクトとして価格に見合う価値は大事だと感じている。
その価格に見合う価値が提供できているのか?というのが大事。
市況(需要と供給のみ)に身を任せてしまうのは非常に不安定。
真ん中にある価値をしっかりと提供していきたいと考えている。
トレジャースタンプ
NFTが価値となっているわかりやすいもの。
プレゼントとしても使いやすい。
5月にはリーリーのスタンプを発売し、結果として今回のルナに繋がった。
ここからルナで成果を出せれば次につながっていく。
ひとつずつ次につながる形に繋げていきたい。
9/30 12時に発売 1点1,800円で4,440点発売される。
LINE NFTだけで使えるところから他のところにも使えるようになる。
今後CNPフレンズに接続して使えるようになっていく(予定)
広い活用方法ができるようになるのでキャラクターの会員証と思って是非購入してほしい。
CNPフレンズポイント
OpenSeaのアイコン用に使用する。
明日9/27の18:10に募集開始する。
CNPポイント1,000ポイント消費で応募できる。
CNPフレンズキャンペーンページから応募できる。
前回は応募だけしてから個別で連絡をとってやっていた。
今回からキャンペーン応募すると、入力欄を入れる必要がある。
✅アイコンに表示したいCNPのID(#5桁の数字)
✅画像が確認できるOpenSeaのリンク
事前にメモして入力を済ませないと先着順から漏れる可能性がある。
申し込み順となる入り口で分かるか、申請完了の段階で分かるのかどちらか不明のため、できるだけ事前にチェックしておいてほしい。
今回の入力欄がうまくいけばLINE NFTを送ることもできる。
(想定していないが)カレンダーの発送先もここで済むかもしれない。
CNPフレンズキャンペーン活用
キャンペーンをうまく使って欲しい。
ポイントを消費してもらい、使ってくれたポイントの20%が企画してくれた人に付与できる。
<別のアイディア・懸賞>
NFTを抽選1名にプレゼント
商品提供者:Aさん
応募に100ポイント必要
当選者にはNFTが送られ、応募総数分の消費ポイントから20%がAさんに渡る仕組み。
ポイントもさまざまなルールがある。
バケット社が発行して、バケット社内で消費させる設定になっている。
直接送ったりはできない。
ALの配布などにも使えそうだが、手をかけられてない状況。
ポイントが貯まったら何ができるかも合わせて用意していきたい。
CNPオーナーズ
公開から1周年。
最初の構想段階からうまく形になっている。
現在国内外170店舗で活用できる。
CNP持っていたら運営から何かもらえるというわけではない。
CNPのプロジェクトにいろんな参加の仕方がある。
みんなで価値を上げていくことができる。
飲食を中心に店舗運営している人が提供することで価値を上げていける。
大事なこと
オーナー自体がやりたいと手を挙げてくれている。
◯エリアに行ったら◯◯のお店へ行こうといった流れが少しずつ生まれていている。
ホルダーとオーナーとの繋がりや、オーナー同士のつながりが生まれてきている。
ここまではうまく行っている。
今後の展望
2周年目としてはここから発展させていきたい。
CNPオーナーズに参加してくれているお店側に参加して良かったと思える
メリットをより打ち出していきたい。
【送客効果】
CNPホルダーだけでは足りない。
CNPオーナーはウォレットベースで5430名しかいない。
✅CNPホルダーにはA特典
✅LINE CNPホルダーにはB特典
と言った形でやっていけばお店に送客できる数が一気に増える。
ただ、まだLINEのアカウント連携までできていない。
【CNPホルダー化】
CNPオーナーズのお店でCNPを持っていない方もいる。
従業員が持っていないところもある。
CNPを入手できるようなイベントも考えている。
プライベートセールみたいなことも計画して安く入手してもらいたい。
CNPオーナーズ参加へのお礼としてやっていきたい。
カレンダーも是非お店に飾って欲しい。
ステッカー
TSUTAYAの話からブックマークとしおりを配布するために作成した。
しおりを作る過程のデザインの中で、ボツ案でデザインが優れているものがあった。
そのデザインを使ってCNPステッカーを作成した。
そのステッカーも店舗の方には配布して配ってもらえればとも考えている。
ビジネスをしている人にCNPをうまく活用してもらって欲しい。
一方でCNPオーナーとしても使える店舗が増えていくのも大事。
海外展開も大事だが、まずは国内展開を中心に広げていきたい。
できればチェーン店などで展開したい。
もう少し送客ボリュームを出せるようにして行かないとチェーン店は巻き込めない。
規模を大きくしてチェーン店も巻き込んで展開していきたい。
In English Ver.
CNP Owners Celebrates 1st Anniversary🎉 (9/26)
Exhibition with TSUTAYA Development with TSUTAYA
The response has been great, not only in the virtual world, but also in the real world of business.
The fact that we are doing this at booths all over the country is also very significant.
We would like to increase the number of tweets, so please help us with RTs.
We are now in a situation where we are fighting on a different stage from where we are developing in the community.
Recent tweets from TSUTAYA
How does CNP compare to other IPs? This will be the comparison of the two.
(now at 101,000 impressions)
✅"There are holes in the student council" has 70,000 impressions.
✅"Joy Man of Comedy" has 190,000 impressions.
✅Macross: 110,000 impressions.
We would like to make good use of it while gradually growing it in the community.
It is important to be known in a wide area.
CryptoNinja itself is aiming to gain recognition in a wide area.
We would like to advance to the point where many people know about it.
We would like to expand the scope of CryptoNinja, Sakuya, CNP, and various other places.
Carla and Blue Gumily
Market status
Number of owners: 5430
Floor: 0.395 ETH
Listings: 210 units
Sold or bought in collection offers: 8
New purchases: 4
What we have to do has not changed.
The idea with grass coins and other coins is completely different.
We believe that we have to make the value of the NFT commensurate with the current price.
We are working on that initiative.
For a while, there were some secondary effects (AL acquisition and speculation), but things have calmed down now.
What kind of value is worth the price?
CNP Road: As a project, we feel that value for money is important.
Is the value worth the price? Is it worth the price?
It is very unstable to leave things to market conditions (supply and demand only).
We want to make sure that we provide value in the middle.
Treasure Stamp
Easy to understand NFT as a value.
Easy to use as a gift.
In May, we launched the Lee Lee stamp, which resulted in the Luna.
If we can produce results with Luna, it will lead to the next step.
We would like to connect one thing at a time to the next.
4,440 stamps will go on sale at 12:00 pm on 9/30 for 1,800 yen per stamp.
It will be available for use in other places from where it can be used only with LINE NFT.
Will be able to connect to CNP Friends in the future (planned).
We hope you will think of it as a character membership card and purchase it, as it will have a wide range of uses.
CNP Friends Points
Used for OpenSea icons.
We will start accepting applications tomorrow, 9/27 at 18:10.
You can apply by spending 1,000 CNP points.
You can apply from the CNP Friends Campaign page.
Last time, I only applied and then contacted them individually to do it.
From this time, when you apply for the campaign, you need to enter the input field.
✅CNP ID (# of 5 digits) that you want to display on the icon
✅OpenSea link where you can see the image
If you do not write down and complete the entry in advance, you may be omitted from the first-come, first-served order.
Since it is unclear whether you will find out at the entrance, which will be in the order of application, or at the stage of application completion, please check as much in advance as possible.
If the input fields are successful this time around, we can send you a line NFT.
(Not assuming) the calendar shipping address could also be done here.
CNP Friends Campaign Use
We want the campaign to work well.
We can ask people to spend their points and give 20% of the points they spend to the person who organized the campaign.
<Another idea/prize>
NFT will be given away to one lucky winner.
Product donor: Mr. A
100 points are required to enter.
The winner will receive NFT, and 20% of the total number of points spent for the total number of entries will be given to Mr. A.
There are various rules for points as well.
They are issued by Bucket and are set to be consumed within Bucket.
They cannot be sent directly.
It could be used for distribution of ALs, but the situation is not yet handled.
We would also like to prepare what can be done with the points once they are accumulated.
CNP Owners
One year has passed since the opening of the site to the public.
The system has taken shape well from the initial conception stage.
Currently, the system can be used at 170 stores in Japan and overseas.
If you have CNP, it does not mean that you will receive something from the management.
There are many ways to participate in CNP projects.
We can all increase the value of the project.
People who operate stores, mainly in the food and beverage industry, can increase the value by offering their services.
What is important.
The owners themselves have raised their hands to do this.
A trend is gradually emerging, such as "Let's go to Fatty's store when we go to Fatty's area.
Connections between holders and owners and between owners are being established.
So far, things are going well.
Future Prospects
In the second year of the project, we would like to continue to develop the project.
We would like to offer more benefits to the stores that participate in CNP Owners so that they will be glad they did.
We would like to offer more benefits to the shops that are participating in CNP Owners.
Effects of sending customers
CNP holders alone are not enough.
There are only 5430 CNP owners on a wallet basis.
✅A benefit for CNP holders
✅B benefit for Line CNP holders
If we do this, the number of customers we can send to the store will increase dramatically.
However, we have not yet been able to link LINE accounts.
CNP Holder
Some CNP Owners stores do not have CNP.
Some employees do not have them.
We are thinking of holding events where people can obtain CNP.
We are also planning a kind of private sale to get them at a lower price.
We would like to do this as a thank you for the participation of CNP Owners.
We would also like the calendar to be displayed in stores.
Sticker
We created bookmarks and bookmarks for distribution based on the TSUTAYA story.
In the design process of making the bookmarks, there was a rejected idea that had an excellent design.
We used that design to create CNP stickers.
We are also hoping to distribute those stickers to stores for them to hand out.
We want people who are doing business to make good use of CNP.
On the other hand, it is also important for CNP owners to increase the number of stores that can use CNP.
Overseas expansion is also important, but we would like to focus on domestic expansion first.
If possible, we would like to expand it to chain stores.
We cannot involve chain stores unless we can increase the volume of customers.
We would like to expand on a larger scale and involve chain stores.
この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?