CNP ニルバーニンって何ですか?(9/18)
目次
前説
CNPトレカとの打ち合わせ
CNPはストーリーを持たずに生まれてきている
CNPトレカはその隙間をうまく埋めて育ってきている
CryptoNinjaのアニメも同じような感じがする
最低限の設定は生かしながらオリジナルのストーリーを生み出し、自然と受け入れている
このやり方はうまくいくのではないかとも感じる
こむぎさんとの打ち合わせ
世の中のIPのなかでCNPはどういった立ち位置にあるか
これからどう展開していくかなどの整理をしていた
うまくまとまってから話をしていきたい
CNPはまだまだ得体の知れないもの
うまく言語化できるように進めている
CNP絵本
数量限定のクラウドファンディングはすでに完売した
絵本を新規参入することは売り場が埋まっていて難しい
参入障壁が高い
制作費を販売分から長期的に回収していくやり方もあるが、次回作作成までのスパンが長くなってしまう
そのためクラウドファンディングを募り、次回作を並行して制作を進めている
クラウドファンディングで人気をアピールし、次はAmazonの予約発売で人気をアピールしていきたい
来年1月発売予定
限定1,000部にCNPトレカも付いてくる
CNPの企業スポンサー同士が繋がり方が面白い
KDDI・ハゴロモ・モノリス・時事通信出版
スポンサーになる新たなメリットにもなっていきそう
ファンと一緒にロングセラーを目指す
アニメ化などの短期的な時間軸の戦い方もあるが、ファンコミュニティベースの長期的な時間軸の戦い方でできそう
CNPトレカ
トレカパスの追加発売は9/27-28にある
トレカパス保有者はBOXかカートン購入時に15%割引になる
またはCNPトークン保有やCNP保有でも割引になる
カートン買いすると希少性証明トレカが付いてくる
さらにトレカパス保有者には未収録トレカが付いてくる
前回6月に発売したトレカパス保有者も同様の特典が得られる
お城ツアー
全国のお城でこうしたツアーなどのイベントができればと考えている
お城の解説イベントだけだと地味だがトークショーみたいなものができれば面白そう
ふるさと納税でツアーイベントを組み、デジタル城下町ツアーができれば面白いのではないかと考えている
市況
フロア:0.38ETH
リスト:102体
オーナー数:5441名
NIRBURNIN
新しいキャラクターを生み出すのはハードルが高い
キャラクター数が増える分だけ大変になっていく
ルナやヤーマが出てきたような軽い感覚ではできない
それなりの仕掛けを作りながら生み出す必要が出てくる
今回はそれを解決する取り組みの一環でもある
キャラクターが出てくるイベント・バー忍が頻度少なくなる場合、それを埋める施策として何かできないかという形から生まれた
デザイン違いの素体を生み出すのは良いのではないかと感じた
虹色のキャラクターはやや高く取引されている
虹色が出ていないキャラクター(オロチ・ナルカミ・ミタマ)を虹色化していく
各キャラクター30体出てくる
参加方法は3つ
1.レインボーキャンペーン
→9/21以降に2次流通からCNPを購入してくれた先着30名
2.CNPフレンズポイントで参加
→10月に募集予定:ダッチオークション形式を予定
3.お迎え会
→運営保有分をニルバーニンした個体を購入できる
In English Ver.
What is CNP NIRBURNIN? (9/18)
Preliminaries
Meeting with CNP Trending Cards
CNP is born without a story.
CNP Trekkers have grown up successfully filling the gaps.
CryptoNinja's animation has a similar feel to it.
They have created an original story with a minimum of setting, and people are accepting it naturally.
I have a feeling that this approach will work well.
Meeting with Mr. Komugi
What is the position of CNP among the IPs in the world?
How we will develop in the future, etc.
We would like to talk about this after we have a good understanding of the situation.
CNP is still a mysterious thing.
We are working on making it into a language.
CNP picture book
Crowdfunding for a limited quantity has already sold out
New entrants to picture books are difficult because the sales floor is filled
Barriers to entry are high
There is a way to recover the production cost from sales over a long period of time, but the span of time until the next book is produced is long.
Therefore, they are raising crowdfunding for the next production in parallel with the first one.
We would like to promote our popularity through crowdfunding, and next, we would like to promote our popularity through the pre-order release on Amazon.
Scheduled for release in January next year
Limited edition of 1,000 copies will also come with CNP trekkers
Interesting how CNP's corporate sponsors are connected to each other
KDDI, Hagoromo, Monolith, Jiji Press Publishing
This is going to be a new benefit of becoming a sponsor
Aiming for a long seller with fans
There are short-term timeframe battles such as animated films, but it could be done with a long-term timeframe battle based on fan communities
CNP Trending Cards
There will be an additional release of trending card passes on 9/27-28
Trending Card Pass holders get a 15% discount on box or carton purchases
Or CNP token holders and CNP holders will also get a discount
Carton purchases come with a scarcity proof trending card
In addition, holders of a Trending Card Pass will receive an unrecorded Trending Card.
Holders of the Trending Card Pass, which was previously released in June, will also receive the same benefits.
Castle tours
We hope to hold events such as these tours at castles all over Japan.
It would be interesting to have a talk show or something like that, though it would be a bit plain if it is just a commentary event on castles.
We think it would be interesting to organize a digital castle town tour by organizing a tour event with tax payments from hometowns.
Market conditions
Floor: 0.38 ETH
Listings: 102 bodies
Number of owners: 5441
NIRBURNIN
Creating new characters is a hurdle.
The more characters we have, the harder it gets.
You can't do it in a light-hearted way like you did with Luna and Yama.
It is necessary to create new characters with a certain amount of tricks.
This time, it's part of the effort to solve that.
The idea was born from the question of what we could do to fill the gap between the frequency of events and bar ninjas in which a character appears and the frequency of those events.
We felt that it would be a good idea to create an element with a different design.
Characters in rainbow colors are traded at a slightly higher price
Characters that are not rainbow-colored (Orochi, Narukami, and Mitama) will be turned into rainbow-colored characters
There will be 30 of each character
There are three ways to participate
Rainbow Campaign
→First 30 people who purchase CNP from secondary distribution after 9/21Participation with CNP Friends points
→Scheduled to recruit in October: Dutch Auction format plannedPick-up party
→Able to purchase individuals who nirvanaed the management holdings
この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?