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CNP メディア型IPとコミュニティ型IP(7/19)

目次


明日で3年目突入


3年目は土日を他の誰かに使ってもらおうかと考えている
連続記録よりもCNPを使ってみんなで動いている形の方が価値がある
運営主導のバランスを落としていこうかとも考えている
NFT・Web3の早い流れに対応するように進めてきたが、ずいぶん落ち着いてきたような感じがする
IPの育成も時間がかかる
有象無象のNFTプロジェクトが出てきた中で、埋もれないように伝えていくために努力してきた
そうしたところから少しずつ変化していこうかと考えている

デジタル城下町のミーティング

キャラクターのライセンス提携ができれば良いが、まだその段階まで進めて行ってない
お互いに可能性を探っていく状況
システム開発の打ち合わせも並行して行なっていた
8月は愛媛でデジタル城下町の公演も行う
また8月には大阪でお城EXPOにも出展する

トワセツナ公式

MashRoom Cafe

1,000件突破キャンペーンを開催中
ファンアートのグッズを注文してXでポストしてもらう形
ポストURLをFiNANCiEに投稿することでCNPトークンがもらえる
締切は7/31までだが、FiNANCiEの使用上購入から到着まで時間がかかる
今日の時点で7/26発送予定となっているためギリギリ
当初は8月末までの販売期間だったが、販売期間は延長される
今まで他のIPでは二次創作作品を長期間発売期間を用意できなかった
二次創作で収益が上げられるものは他にない
キャラクターを守ることでブランド価値を高めていた
CNPは真逆でチャンスとなる
CNP単体ではなく、誰が描いたかという価値が生まれてきている
最多ファンアートが集まったIPとしてしばらく展開したい

クリエイター自ら購入することも対象となる

Kn1ghtでビンゴ

CNPトレカ

市況

フロア:0.226ETH
リスト:140体
→リスト数は減っていっている
すぐ売りたいという人がフロア付近へ大量に並べている状況
メディア
TVアニメ出したからと言ってものが売れるIPになる話ではない
特に深夜アニメなどは厳しく、ライセンス契約に至らないこともある
従来だと作品がメディアを通してたくさんの人に届いて、届いた人からファンが生まれて消費者になっていく
我々もそうなりたいと展開しているがそこだけになっていてもだめ
立ち位置的にも認識して別の流れを作っていくものが良いと感じた
メディア型のIP:メディア発
コミュニティ型のIP:Web3/Vtuber
構造が全く異なる
メディア型:たくさんの人にキャラクターやストーリーを届けていかなければいけない
届いたものを見てくれて好きになってくれて推してくれて初めて成り立つ
グッズ展開する人からすると、そこまで届いていないと感じている
メディア型IPだけではずっと推していけない
知名度はあるけど推しが少ない・ファンが少ない状況になりやすい
CNPは?
そうした課題を解決していると言える
すでにファンがついていて広げていく役割
強い熱量が真ん中にあり、外の人たちに熱を届けていく
熱を届けるものがメディア
商品(おもちゃ)を売る時マーケティング方法が全く異なる
従来だとたくさんの販売店に届ける必要があり、コストが高いのではないか?
今まではそれでも良かった
真ん中が熱量が高いため、より販売しやすいのではないかと感じている
キャラクターの認知度
メディア型:広く浅く
メディア型ではない計測方法が必要だが、グッズになった時に展開しやすいと言えそう
認知されていないことで展開できないと感じていたが、そうではないのではないかと感じてきた
マーケティングコストをかけていくよりも、ピンポイントで売れるかもしれない
今までのIP構造
TVが見れなくなっている
強いIPを持っているところから状況が変わってきている
新しいアプローチをやってみないか?
今までにはない販売方法・使い方が提案できそう
我々ができる規模の中、銀座の行列やラフォーレ原宿の熱量にもつながっていることを伝えられるのではないかと感じている
ライセンスを使う側も今までのIPと異なると言えるようになりそう
キャラクターを使っていいという契約から、ソリューション契約ができるかもしれない
ソリューション
キャラクターを使います=一緒に盛り上げていく価値を含めて契約に盛り込んでいく
ソリューションも一緒になって契約して一緒に盛り上げるコミュニティメンバーにも還元されるような流れになっていけばと感じている
今のフェーズで戦っていけるものが少し見えてきたように感じる
TVアニメの価値や書籍・トレカが出てきてたくさんの商品展開がされる
多数の人を巻き込まれていく状況になっていけば、熱量高いコミュニティ良いのではないかと感じる


In English Ver.

CNP Media Type IP and Community Type IP (7/19)

Tomorrow will be the 3rd year.

Thinking about having someone else use Saturdays and Sundays for the third year
There is more value in the form of everyone working with CNP than a continuous record
We are also thinking about dropping the balance of management initiative
We have been trying to keep up with the fast flow of NFT and Web3, but it seems to have calmed down a lot.
IP development also takes time
We have been making efforts to communicate our IPs so that they will not be buried in the myriad of NFT projects that have emerged.
We are thinking of making gradual changes from such a point of view.

Digital Castle Town meeting


It would be nice if we could establish a character licensing partnership, but we have not yet advanced to that stage.
We are still exploring possibilities with each other.
System development meetings were also being held in parallel.
In August, a performance of Digital Castle Town will be held in Ehime.
Also in August, they will exhibit at the Osaka Castle Expo.

Towa/setsuna Official


MashRoom Cafe


Currently holding a campaign to exceed 1,000 orders
Order fan art goods and have them posted at X
Post URL to FiNANCiE to get CNP tokens.
Deadline is 7/31, but due to the use of FiNANCiE, it takes time from purchase to arrival
As of today, it is scheduled to ship on 7/26, which is just in time!
The initial sales period was until the end of August, but the sales period will be extended.
Until now, other IPs have not been able to provide a long release period for their secondary productions
No other secondary productions can generate revenue
Brand value was enhanced by protecting the characters.
CNPs are the exact opposite and represent an opportunity
Value is being created not only by the CNP itself, but also by who drew it
We would like to develop for a while as an IP with the largest number of fan art

Creator's own purchase is also eligible

Bingo at Kn1ght


CNP Trending Card


Market condition

Floor: 0.226 ETH
Listings: 140
→The number of listings is decreasing.
People who want to sell immediately are placing a large number of listings near the floor.

Media


Just because you put out an animated TV series doesn't mean it will become an IP that sells.
Late-night animation is particularly difficult, and sometimes licensing agreements are not reached.
In the past, works reached a large number of people through the media, and the people who received the works became fans and consumers.
We want to be like that, but it is not enough if we only focus on that.
I felt that it would be good to recognize our position in the market and create another flow.
Media type IP: Media originating
Community IP: Web3/Vtuber
Completely different structure
Media type: We have to deliver our characters and stories to a lot of people.
It is only possible when people see what is delivered, like it, and push for it.
People who develop goods feel that they have not reached that level
You can't keep pushing for media-type IP alone
It's easy to have a situation where you have name recognition but few guesses and few fans
What about CNP?
I can say that CNP is the solution to these problems.
A role that already has a fan base and is expanding
Strong passion is in the center, and the heat is delivered to the people outside.
The media is what delivers the heat
When selling a product (toy), the marketing method is completely different
In the past, you had to deliver the product to many dealers, and the cost was high, wasn't it?
Until now, that was fine.
We feel that the middle is more easily marketed because of the high level of heat
Character recognition
Media type: broad and shallow
Need a measurement method that is not media type, but could be said to be easier to develop when it comes to merchandise
Felt that lack of recognition made it impossible to develop, but now feel that this may not be the case
May be able to pinpoint and sell rather than spending marketing costs
IP structure up to now
TV is no longer being seen
Things are changing from where we have strong IP
Why don't we try a new approach?
We may be able to propose a sales method and usage that has never been done before
I feel that we can convey the fact that we are connected to the queues in Ginza and the heat in Laforet Harajuku on a scale that we can handle.
The licensee will be able to say that the IP is different from the previous IP.
A solution contract may be possible, instead of a contract that says we can use the characters.
Solution
Include in the contract the value of using the character = making it exciting together
I feel that the solution should also be included in the contract, so that it will be returned to the community members who will be involved in the contract and who will be excited about it together
I feel that we are starting to see some of the things that we can fight for in this phase.
The value of the TV animation, books and trekkas will come out and a lot of products will be developed
I feel that it would be good for the community to have a high level of enthusiasm if we can get a large number of people involved in the situation

Translated with DeepL.com (free version)

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