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CNP スペース調子悪い?(2/20)

目次


デジタル城下町


デジタル城下町のミーティングをしてきた
今後の開発チームが新しくなった
・LINE(DOSI)=はじめさん
・コントラクト周りー=syouさん
・アプリ=CNP Friendsのチーム(エニークラウド:同じ構造・主要機能を取り入れる)
デジタル城下町アプリも2月下旬〜3月上旬に新しい機能がついてくる
現地に行くことで日本のお城(200城程度)が記録される機能がつく
登城記録として写真や投稿がつけられる
現地訪問で町民証NFTがあればグレードアップする機能もつく
CNPフレンズは歩いてポイントが貯まる
デジタル城下町は現地訪問がトリガーとなっている
お城好きな人にはトークン周りなどの付与はまだ早すぎる
自治体がデジタル城下町に参加する
自分の訪れるお城をデジタル御城印として集めていく
アプリの中で集まる人数がある程度の規模になってくる
お城好きな2万人近いユーザーが一つのアプリに集まるようになる
自治体が町民証をもとにアピールできるようになる
アプリ内で地域の催しなどを効率よく告知できる
お城を持っている自治体が参加して集まってくることで人も集まってくる
今までは興味外の人たちや集まりの外側にいる人を集めてくる必要があった
ずっと外部プラットフォームにお金を払い、使い続ける必要があった
ただもっと深い場所で交流できる場所が必要だった
深い場所/集まりであれば情報拡散もよりしやすい
お城イベントをアプリ内で発信することで良質なコンテンツになる
ユーザーと自治体お互いがWin-Winになっていく
犬山市だけではない取り組みになってきている
自治体との繋がりができてきており、次の展開へと繋がっていきそう
3月2日/3日にお城イベントが名古屋である
まだ事業収益がないため体勢を大きく整えられない
Riumのオープン記念で歌を歌うことになっているがお城イベント終了直後のため、どうしたら間に合うか考えている

市況


新規5件購入
マジックエデンに移動していくとランキングもどうなっていくか?
世界ランキングは世界にアピールする場所だった
ランキングに入ることで世界の人から注目されることになる
マジックエデンではクリエイターアライアンスメンバーに入れてくれたことで注目度を獲得できていると感じている
オーナー数:5359名

NINGDM


次回はちょうど1ヶ月後くらいに開催する予定(3/17)
3/10くらいからどの個体を景品にするかを決めていく
今回のNINGDOMの2〜4位の人に選んでもらいたい(協力があれば)
全体の参加余白を広げるような動き方をしてくれた
今CNPホルダー内ではいろんな案が飛び交っている
ポイントの使い方を広げている
たくさんの使い方が生まれ、ひとつ一つの施策でどれだけポイントが消費されるのかが注目ポイント
なぜならポイント消費量の20%が企画者に付与されるから
ポイントを使った消費企画を考えてもらうことで、歩いて積み上げていく以外の獲得方法につながっていく
ヒロユキさんは自分だけのポイントでは今回勝てないと考え、ポイント消費の企画を計画した
結果ポイントが想定以上にもらえ、今回の結果に繋がった

TikTok


海外の人にも見てもらいながら進めている
今フォロワーは8万人ほどいる
海外のユーザーも増えてきた
ユーザーベースを作っていきたい
フォロワーが増えることで見栄えも良くなる
ライセンシングジャパンなどの出展時でもSNSフォロワー数はアピールしやすい
体裁を整えていきたい
YouTube:1.5万
X:国内3万/海外15万
他のIPと比べてどうか?もしっかり見ていきたい

おにぎリーリー


締切間近

✅My CNP Story→2.24(土)23:59〆切
✅FiNANCiEウォレット登録→2.20中
My CNP Storyは持っててよかったStoryにも繋がっている
持っててよかったという話も発信してもらいたい
NFTは掴みどころがないもの
どういった形で理解してもらうのか?となるときにエピソードは非常に大事になってくる


In English Ver.

CNP space not good? (2/20)

Digital Castle Town

We had a meeting about Digital Castle Town.
New development team for the future.
LINE(DOSI)=Hajime-san
Contracts = Mr. SYOU
App = CNP Friends team (Any Cloud: same structure and key features)
Digital Castle Town app will also come with new features in late February/early March
A function will be added to record Japanese castles (about 200 castles) by visiting the site.
You can add photos and postings as a record of your visit to the castle.
If you visit a castle and have a NFT, you will be able to upgrade your status.
CNP Friends can earn points by walking
Digital Castle Town is triggered by visiting the site.
It is still too early to give tokens around the castle for castle lovers, etc.
Municipalities participate in digital castle towns
Collect the castles you visit as a digital castle seal
The number of people who gather in the application will reach a certain scale
Nearly 20,000 castle-loving users will gather in one app
Municipalities will be able to promote themselves based on the citizen ID cards
Local events can be announced efficiently within the app
Municipalities that have castles will be able to participate and gather together, which will attract more people.
Until now, it has been necessary to attract people outside of their interests and gatherings
We have had to pay for and continue to use outside platforms for a long time
We just needed a deeper place to interact
A deeper place/gathering would make it easier to spread information
Sending out castle events within the app would be quality content
Win-win for both users and local government
This is becoming an initiative that is not limited to Inuyama City alone
Connections with local governments have been established, and it is likely to lead to the next stage of development.
A castle event will be held in Nagoya on March 2 and 3.
Still no revenue from the project, so we are not able to establish a large organization.
We are supposed to sing a song at the opening celebration of Rium, but since it is right after the castle event, we are trying to figure out how to make it in time.

Market conditions

Purchased 5 new properties
As we move to Magic Eden, what will happen to our ranking?
World ranking was a place to appeal to the world.
Being in the rankings would get us noticed by people around the world.
I feel that Magic Eden has gained a lot of attention by including me as a Creator Alliance member
Number of owners: 5359

NINGDM.

The next meeting will be held in exactly one month or so (3/17)
Starting around 3/10, we will decide which individuals to give away as prizes
We'd like to have the 2nd-4th place finishers of this NINGDOM to choose (if they cooperate)
They've been working on a way to expand the overall participation margin.
There are a lot of ideas flying around within CNP holders right now
They are expanding the use of points
Many ways to use the points are being created, and the focus is on how many points will be consumed by each measure
Because 20% of the point consumption is given to the planner.
By having planners come up with consumption plans using points, it will lead to other ways of acquiring points besides walking around and accumulating them.
Mr. Hiroyuki thought that he could not win this time with his own points, so he planned a point consumption plan.
As a result, he received more points than expected, which led to this result.

TikTok

The project is being promoted while being viewed by people overseas.
We now have about 80,000 followers.
The number of overseas users is increasing.
We want to build up our user base.
The more followers we have, the better we will look.
The number of SNS followers is easy to promote when exhibiting at Licensing Japan and other events.
We want to keep up appearances
YouTube: 15,000
X: 30,000 in Japan / 150,000 overseas
How does it compare to other IPs? We also want to take a close look at

Onigiri Lee Lee

Deadline is coming soon


✅My CNP Story→2.24(Sat)23:59 Deadline
✅FiNANCiE Wallet Registration → during 2.20
My CNP Story is also connected to Good to Have Story
We want you to send out stories of the good to have too.
NFT is something that is elusive.
How do we get people to understand it? Episodes are very important when it comes to

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