CNP TSUTAYAを展開するCCCと基本合意(4/20)
NFTのジェネラティブをテーマとしたテレビ放映。
CNPもジェネラティブを紹介する場面で登場する。
市況
ロイヤリティ問題があるので、取引が落ち着いていてもあまり気になっていない状況。
フロア:1.0989ETH
リスト:145体
あと9日でサクラアップデート(コントラクト移行)
オファーをかけていると、無価値なコレクションのアクセプトがされてしまう可能性があるので注意。
CNP Villains
28日 12時リリース。2,222体 1体2,000円。
LINEの決済システム上本人確認を済ませておく必要がある。
本人確認は4,5日かかるので今週中には対応しておかないと間に合わない。
購入検討者は早めに対応を。
CNPがCCCと基本合意
CNPはさまざまな考えがある中で、企業との基本合意を進めた。
基本合意は一緒に頑張っていこうという意思表示と同じ。
ソフトバンクと同様に基本合意提携(昨年11月)
ソフトバンクは、企業や自治体の顧客に対してWeb3・NFTの提案や協力をCNPと行う基本合意。
ソフトバンクが抱えている顧客に対してWeb3を紹介していく取り組みになるので、まだ時間がかかる見込み。
実際に何かをやる場合、契約を交わして進めていく流れになる。
これからどういうことをやっていくかの話し合いをCCCと進めていく流れ。
CCCとは?
TSUTAYA・蔦屋書店・Tポイント・Tカードを展開している企画会社。
NFTから生まれたWeb3時代のキャラクターを活用した新たなライフスタイルを提案する。
CCCは新たなライフスタイルを提案する会社。
ライフスタイルや仕事もWeb3で大きく変化している。
T会員は7,000万人の会員がいる。
グループ会社の中でCNPを活用できればと考えている。
1年前だと想像つかなかった。
日本のビジネスシーンの中でも使い道があるとみて進めている。
今後NFTは企業が市場を引っ張っていく形になっていくのではないかと感じている。
スターバックスはロイヤリティプログラムをスタート。
仮想通貨やNFTという用語を出さず、裏側ではブロックチェーンが使われている状態。
今後はこうした動きが出てくると考えている。
キャラクタービジネスとして、たくさんの人がキャラクターを使ってくれることが大事。
企業がゼロからキャラクタービジネスをやっていくのは非常に費用と労力がかかる。
一方Web3のプロジェクトはそこまでの体力(財力)がない。
既存の企業と連携しながらキャラクターを育てていきたいと考えている。
CryptoNinjaは?
CNPはソリューション(商品)
CryptoNinjaは概念のようなイメージ。
使いやすいパッケージとしてCNPがある。
CryptoNinjaは純度の高い取り組みを行っている。
・アニメ制作費をブロックチェーンを使って集める。
・共通の財布を作る。
CryptoNinjaがそうした動きをとっているので、CNPは実利的な動き方をしていける。
企業はWeb3領域に入りたいが入れない状況。
Web3領域に入るためには
・自前でプロジェクトを起こす
・自前サービスに組み込む
どちらか必要だが、どちらもハードルが高く入れない。
Web3の中に入っていくのは、既存のNFTプレーヤーと連携していくのが最も効率よく安全。
実際にadidasはそのような取り組みで参入した。
ゼロからWeb3の領域に入っていったのではなく、既存のNFTプレーヤーと連携していた。
NIKEはClone Xを買収してWeb3に入っていった。
CNPも今のポジションにいればそうした話が出てくるかもしれない。
うまくお互いのメリットが合致したらと考えている。
In English Ver.
Basic agreement with CCC, which operates CNP TSUTAYA (4/20)
Television broadcast on the subject of the NFT's generative.
CNP also appears in a scene introducing the generative.
Market Conditions
The situation is not so much of concern even though trading is calm because of the royalty issue.
Floor: 1.0989 ETH
List: 145 units
Sakura update in 9 days (contract migration).
Be aware that if you are making offers, you may be accepting worthless collections.
CNP Villains.
Released on 28th at 12:00 p.m. 2,222 units, 2,000 yen per unit.
You need to have your identity verified on line payment system.
It will take 4 or 5 days to confirm your identity, so you need to do it by the end of this week or you will not make it in time.
Those who are considering purchasing should do so as soon as possible.
CNP Reaches Basic Agreement with CCC
CNP has proceeded with a basic agreement with the company amidst various ideas.
A basic agreement is the same as a statement of intent to work together.
Basic agreement partnership as well as SoftBank (last November)
SoftBank reached a basic agreement with CNP to propose and cooperate with Web3/NFT for corporate and municipal customers.
This will be an initiative to introduce Web3 to SoftBank's customers, so it is expected to take some time yet.
If something is actually done, a contract will be signed and the process will proceed.
We will discuss with CCC what we are going to do.
Who is CCC?
CCC is a planning company that operates TSUTAYA, Tsutaya, T Point, and T Card.
It proposes a new lifestyle utilizing the characters of the Web3 era born from NFT.
CCC is a company that proposes new lifestyles.
Lifestyles and work are also changing dramatically with Web3.
T membership has 70 million members.
It would have been unimaginable a year ago.
We are moving forward with this project because we believe there are uses for it in the Japanese business scene.
We feel that NFT will become a form of market leadership by companies in the future.
Starbucks has started a loyalty program.
Without mentioning the terms virtual currency or NFT, blockchain is being used behind the scenes. .
We believe that this type of movement will emerge in the future.
As a character business, it is important that many people use characters.
It is very costly and time-consuming for a company to start a character business from scratch.
On the other hand, the Web3 project does not have the strength (financial resources) to do so.
We would like to develop our characters in cooperation with existing companies.
What about CryptoNinja?
CNP is a solution (product)
CryptoNinja is like a concept.
CNP is an easy-to-use package.
CryptoNinja is a highly pure initiative.
CryptoNinja is a pure initiative: - Collect animation production costs using blockchain.
Create a common wallet.
Since CryptoNinja is taking such a move, CNP can move in a pragmatic way.
Companies want to enter the Web3 domain, but are unable to do so.
To enter the Web3 space
Create their own projects.
Incorporate it into their own services
Either of these is necessary, but both of these hurdles are too high to enter.
The most efficient and safe way to enter the Web3 space is to collaborate with existing NFT players.
In fact, adidas entered the market with such an approach.
They did not enter the Web3 space from scratch, but worked with existing NFT players.
NIKE entered Web3 by acquiring Clone X.
CNP may have such discussions if they are in the position they are in now.
We hope that the benefits will be mutually beneficial.
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