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CNP トレスタ発売開始&TSUTAYAは明日から(9/30)

CNP1%CLUB


にんけっと現地でもらうか配送でもらうかの選択が明日までなので早めにお願いしたい。
漏れた場合はにんけっとに間に合わないため配送になる。

市況


フロア0.388ETH
リスト:190体
一昨日まで盛り上がり昨日今日は落ち着いている。
名前募集の応募数が現在までに202件ある状況。

CNPトレジャースタンプ発売開始

4,440点の販売、1点1,800円。
12時発売予定だったが、システム的な不具合によりスタートできなかった。
LINE社も対策をして15時に改めて発売。

購入ページ


現状1,000点が販売済みで10月末まで発売中。
1年前の感覚だと買ったら値段が上がる状況だったが今は落ち着いている。
今は短期販売よりもじっくり広げていくフェーズになっている。
今回のトラブルは機会損失に繋がっている部分もある。
1ヶ月に1回は安くLINEメッセージが打てるので明日告知を出したい。
LINEのメッセージは非常に優秀。
LINE配信36,000
開封率9,773→9,780
click数3,186
メッセージ配信後から少しずつ開封されている。
配信されてすぐ開封されている状況。
ただ今回は開封からクリックされたもののシステムエラーにより購入できなかったため、一部が機会損失に繋がっていると思われる。
ホルダー824で1,000点の販売になっている。

トレジャースタンプを持っている人へのサプライズ


LINEアカウントのマカミくんにメッセージを送ると精霊進化に関する情報を少し教えてくれる。
精霊進化についてはvoicyプレミアムで少し話をしている。(10/1)
進捗報告がメイン。
今はゴリゴリ進めるフェーズではなく、展開する順番を調整している状況。
精霊進化への考え方を共有している。

CNP Autumn Store


TSUTAYAの中にCNPコーナーができる。
パジーペンギンがウォルマートでぬいぐるみ販売している。
規模は違うものの同じような展開をしている。
蔦屋書店はコンセプトショップにもなっているのでその中で展開されることがCNPにとって非常に強い魅力に映る。
「みんなで育てるIPプロジェクト」
これまでのIPとは違い、みんなの力でできている。
現地ではリーフレットがもらえる。
お店によっては特別パネルも掲示されている。(名古屋)
プロジェクトのコンセプトもうまく伝わっていけばと思っている。

TUSTAYA初


TSUTAYAとしても初めての試みになる来店特典のNFT配布。
効果が出れば次のプロジェクトや他の企画にも繋がっていく。
TSUTAYA側の集客ツールとして活用していける。
IP側もNFTを用意したらTSUTAYAに展開できるようになるかもしれない。
CNP側から見てもNFTの使い方が増えていく。
来店特典のNFTは大事な位置付けになる。
TSUTAYA側ともう少し踏み込んだ話も出たがまずは簡易的な試みにした。

このイベントのために作ったブックカバーとブックマークを用意している。
ブックカバーはコミックサイズ。
商品の購入や紹介がされている。

限定特典のミニカレンダーが特典として付いている。(TSUTAYA限定)
一部の店舗ではアパレルグッズなども置いてある。
今回の取り組みが成功することでNFTの普及にも弾みがつくと考えている。


In English Ver.

CNP Treasure Stamps go on sale & TSUTAYA starts tomorrow (9/30)

CNP 1% CLUB


You have until tomorrow to choose whether to get it onsite at Nikketsu or by delivery, so please do so as soon as possible.
If you miss it, you will not be able to make it to Ninket, so it will be delivered.

market condition

Floor: 0.388 ETH
List: 190 units
The market has been active up to the day before yesterday and has calmed down yesterday and today.
There have been 202 applications for the name application to date.

CNP Treasure Stamps go on sale.


4,440 items sold, each at 1,800 yen.
The sale was scheduled to start at 12:00 p.m., but due to a systemic glitch, it was not able to start.
LINE took countermeasures and put them on sale again at 3:00 p.m.

Purchase page

Currently 1,000 items have been sold and will be on sale until the end of October.
A year ago, the price would have gone up after purchase, but now the situation has calmed down.
We are now in the phase of slowly expanding sales rather than short-term sales.
This trouble is partly due to lost opportunities.
We can send out a cheap LINE message once a month, so we would like to send out a notice tomorrow.
LINE messages are very good.
LINE distribution 36,000
Open rate 9,773 → 9,780
Number of clicks: 3,186
Messages are being opened little by little after delivery.
The messages were opened as soon as they were sent out.
However, this time, some of the clicks were not able to purchase due to a system error, which may have led to lost opportunities.
The 824 holders have sold 1,000 items.

Surprise for Treasure Stamp holders

If you send a message to Makami-kun on the LINE account, he will give you a little information about the spirit evolution.
I talk a little about spirit evolution on voicy premium. (10/1)
Progress reports are the main thing.
They are not in the phase of gorging themselves on it, but are adjusting the order of deployment.
We are sharing our thoughts on spirit evolution.

CNP Autumn Store

CNP corner will be opened in TSUTAYA.
Pudgy Penguin is selling plush toys at Wal-Mart.
Although the scale is different, they are developing in a similar way.
The Tsutaya is also a concept store, so the fact that CNP is being developed within the concept store is a very strong attraction for CNP.
The "IP Project for Growing Together"
Unlike previous IPs, it is made by everyone.
You can get a leaflet at the site.
In some stores, special panels are also displayed. (Nagoya).
I hope the concept of the project will be well communicated.

TUSTAYA's first challenge

This will be TSUTAYA's first attempt to distribute NFT as a perk for visiting a store.
If it proves to be effective, it will lead to the next project and other projects.
TSUTAYA can use it as a tool to attract customers.
If the IP side also prepares NFTs, they may be able to deploy them in TSUTAYA.
From the CNP side, the use of NFT will increase.
The NFT will be positioned as an important benefit for customers who come to the store.
We discussed with TSUTAYA about going a little further, but decided to start with a simple trial.

We have prepared book covers and bookmarks made especially for this event.
The book cover is comic size.
Products are available for purchase and introduction.

A limited edition mini calendar is included as a bonus. (TSUTAYA exclusive)
Some stores also carry apparel goods.
The company believes that the success of this initiative will give momentum to the spread of NFT.

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