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CNP コミュニティマーケの話(7/30)

目次


コミュニティIP

対する言葉としてメディアIPがある
テレビアニメに決まることで契約が進むなど、メディア先行型がある
ただ今はそればかりではないと考えている
1つのクールで80本のアニメが出ている
全てのアニメが生き残っているわけではない
その中から生き残っていけるアニメになる必要があるがリスクが高い
買い付けるハードルが高い
コミュニティ型は?
リスクが低い:コミュニティがある
低コスト:製作委員会などを設ける必要がない
拡散力:メディアの場合は費用がかかるがコミュニティ型は費用を抑えられる
長寿命:コミュニティの熱量が源泉となる。後から陳腐化もしにくい
IPって何?
ライセンスビジネスを探す側が、どのように探しているかを活かしていく

CNPトレカ

SR以上となる確定パックの手続きが必要
明日の18時までに手続きが必要となる
CNPトレカパスを入手している人は必須
専用額縁の申し込みは31日21時まで

MashRoom Cafe

キャンペーンは明日までの申請期間となっている

デジタル城下町提携

大阪のお城フェスにも参加する
各お城のデジタル住民証が10,000枚発行される
実際に来てくれた人に対して発行している
効率の良い入手方法は既存デジタル城下町のNFTを有料グレードアップすると支援者限定フォーラムに入れるようになる
支援者限定フォーラムが優先的に入手しやすくしている

CNPぬいぐるみ攻略

メルカリ転売も増えてきた

どこかでCNPのキャラクターを見たことがある状態を広げていきたい

800回分析応援ギフト

市況

フロア:0.238ETH
オーナー数:5407名
リスト数:136体

コミュニティマーケティング

プロモーションの観点から書かれているが、その他の観点でも刺さる部分がある
コミュニティとの繋がり度合いが書かれている
デジタルマーケティングとは
公式とユーザーがつながっている状態
公式アカウントが中心となり、各ユーザーとつながっている
効率よく情報を広げていく
誰に送るかを選別でき、コストと効果を最大化していける

コミュニティ要素を加えると?

公式起点からAさんからBさんの横のつながりが生まれてくる
ユーザーとユーザーがつながっていく状態を作っていく
CNPの場合は公式がない状態からのちに公式が生まれた
企業がどのように使うか?
ユーザー同士がつながっていくといいことが起こる

何がいい?

自走していく
ユーザー同士の会話から何かが生まれたり、ユーザー同士での自発的な動きが生まれていく(グループダイナミクス)
公式は動いているが、ユーザー同士が自走しているので別の価値も生まれてくる

応援する活動が生まれると?

活躍ユーザーが新規ユーザーとつながっていく
何層にもわたって活躍ユーザーが産まれていき、新規ユーザーとつながっていく
コミュニティIPは長寿命の源泉はここにある
プロダクトと考えても同じことになる
CNPというキャラクターで考えても同じ
キャラクターを使った新しい価値を作り、新しいユーザーに繋げていく
公式とユーザーの形になっているとつまらないものになってしまう
今からCNPと同じものをやろうとしても難しい
公式とユーザーの形にならないようにしていきたい
活躍ユーザーと新規ユーザーの形を目指している
ただし実際やるのは難しいという意見もあるが、実際にCNPはできている
デジタル城下町についても同じコンセプトで動いている
クラスター化されているものがあってもコミュニティ化されていないものがたくさんある
世の中にあるものを探していき、人と人を繋げていければ全く新しい価値がつけられると感じている
お城単位でコミュニティ化していくと、新しい展開ができてくるはず


In English Ver.

CNP Community Marketing Talk (7/30)

Community IP


The opposite term is media IP
There is the media-precedence type, such as a contract being decided on for TV animation.
But now we think it's not all about that.
There are 80 animations in one cool year
Not all of them are surviving.
You need to be an anime that can survive among them, but the risk is high
The hurdle to buy is high
What about community type?
Low risk: there is a community
Low cost: no need to set up a production committee, etc.
Spreading power: media costs more, but community type can keep costs down
Longevity: The heat of the community is the source. It is also less likely to become obsolete later.
What is IP?
Take advantage of how those looking for licensing business are looking for it

CNP Trending Card


Need to process a confirmed pack that will be SR or higher.
The procedure must be completed by 6:00 p.m. tomorrow
Required for those who have obtained a CNP Trending Card Pass
Application for exclusive frames must be made by 9pm on the 31st

MashRoom Cafe


Campaign application period ends tomorrow

Digital Castle Town Partnership

Participate in Osaka's castle festivals
10,000 digital resident cards will be issued for each castle
Issued to those who actually come to the event.
The most efficient way to obtain these certificates is to pay to upgrade the NFT of an existing digital castle town, which will allow you to enter the supporters-only forum.
Supporters-only forum makes it easier to get priority

CNP plush toy strategy


More and more reselling on Mercari.

We want to expand the state of CNP characters that you have seen somewhere

800 analysis support gifts

market conditions


Floor: 0.238 ETH
Number of owners: 5407
Number of listings: 136

Community Marketing

Written from a promotional perspective, but there are other aspects that stick out as well
It describes the degree of connection with the community
What is digital marketing?
The state in which the official and the user are connected
The official account plays a central role in connecting with each user
Information is spread efficiently
It is possible to select who to send the information to and maximize cost and effectiveness.

What if we add a community element?


From the official starting point, horizontal connections are created from Mr. A to Mr. B.
Create a state where users are connected to each other
In the case of CNP, there was no formula, but later a formula was created.
How can companies use it?
When users are connected to each other, good things happen.

What is good?


Running on its own
Something is born from conversations among users, or spontaneous movement among users (group dynamics)
Officials are working, but another value is created because users are running on their own

When supportive activities are generated?


Active users connect with new users
Layers and layers of active users are spawned and connected with new users
This is the source of the longevity of community IP.
The same thing applies to products.
The same is true when we think of CNP as a character
Create new value with the character and connect it to new users
If it's in the form of a formula and users, it's going to be boring
It is difficult to try to do the same thing as CNP now
We want to avoid the form of official and user
We are aiming for a form of active users and new users
However, some people think it is difficult to do this in practice, but CNP has actually been done.
The same concept is being applied to digital castle towns.
There are many things that are clustered but not community-oriented.
I feel that if we can find things that exist in the world and connect people to people, we can add completely new value.
If we can create a community in each castle, we will be able to create a new development.

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