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CNP 湘南蔦屋書店が無事終了ほか雑談回(10/22)

蔦屋湘南店特別ブース



二日間に渡る特別ブース出店が終了。
蔦屋の店舗内では塗り絵イベントをやっているという動線がしっかりと作られていた。
全く知らない人が蔦屋店舗の案内からブースに来てくれて親子で塗り絵をやってくれていた。
フィジカルでCNP、CryptoNinjaに触れてもらう機会を増やしている段階。
Web3内ではある程度認知が届いてきている。
そこから先を広げていくことでそれ自体が価値となってくる。
生まれてくる価値をライセンス事業として進めていく。
クリエイターが活かす
✅収益化に活かす
✅企業へのライセンス提供
などで活かしていきたい。
さまざまな人に届けていくのが大事。
難しいができると価値につながっていく。
湘南店の店長とも話ができ、イベントを好意的に捉えてくれていた。
メインの動線ではないが少し滞留できるような場所の提供をしてくれていた。
蔦屋のイベントは10月いっぱいまで開催している。
主要都市に出展している店舗は収益も高い。
香川の店舗と北海道も収益が高い。

蔦屋の店舗があって商圏があるところで来店している。
北海道の余市町の場合はもう少しふるさと納税などでの露出が高いこともあり、認知されて集客・収益につながっているように感じている。
地域にある店舗に加えて、ふるさと納税がある。
点と点を繋いでいく施策(局地戦)は非常に重要だと感じている。
今後の展開につながるような話もでき、一定の収穫を得られたと感じている。
LINE NFTの取得も大きなトラブルなく進んでいる。
お店のオペレーション・トラブル報告もほとんどない。
うまく回っている状況で一定の目処が立っている。
今回LINE NFTの入手までできたという既成事実を積み上げられたことが大きい。

市況


オーナー数:5398名
フロア:0.665ETH
リスト数:129体
一気に状況が動いたことでフロア価格にあまり目にしないものが多数存在している。

レインボーキャンペーン


新キャラクター・トワとセツナがもらえるキャンペーン。
第6期は一旦今日で終了し、第7期も開催される。
各期で1回応募できるので今日までに購入した人は忘れずに申請して欲しい。

トレジャースタンプ


追加情報は明日公表できる予定。
新たな保有メリットを広げられそう。

精霊進化
個体自体が変形しているのではなく、コスプレされた個体と考えると可能性が広がる?
派手なコスプレにすると制約がなくなりそうとも考えている。

TikTok


TikTok制作はひとつの目安として1万人のフォロワーを目指している。
ショート動画は横展開しやすい。
TikTokのショート動画をLINEやYouTubeにも展開していく。
それぞれのプラットフォームの特徴を見ながら修正していきたい。
YouTubeは特殊な動き方をしている。
最初の動画再生は1万インプレッションがあったが投稿をしていくと再生数は数百に落ち着いている状態でそれぞれのプラットフォームにより癖がある。
Aopandaの凄さが改めてわかるがCNPも学びながら進めていきたい。

サンドボックス


モバイル版が追加されると圧倒的にユーザーが増える。
✅ランドは誰でもオープンできるのが年内
✅2024ではモバイル版も出てくる予定
CNPは9つのエリアのうち1つしか開放していない。
残りの4つのクラン開発を進めながら展開していく。
CNP Landと盛り上げを繋げてボクセルアバターもうまく展開したい。
年内のタイミングでクラン開発も進みそうだが、他の開発状況と合わせて展開していきたい。

CNPの特徴


CNPは上から落とすIP(テレビや漫画)とは異なる。
その代わりコミュニティの動き方がものすごく特殊。
10/1からAutumn Storeが開催スタート。
Ninja DAOのメンバーが開催から各店舗に行った情報をSNSであげている。
本部は今まで店舗巡回や店舗からの情報を待つだけだった。
ただ今回はNinja DAOのメンバーがあげてくれた情報が圧倒的に早く量も豊富だったため驚かれている。

IPの価値にどうつながっていく?


CNPはコミュニティがあることでホットスタートが切れるのが現在大きな価値になっている。
ライセンシングEXPOとの打ち合わせで展開のスピード感に驚かれている。
ホットスタートはコミュニティがあることが前提。
企業がIPビジネスを展開するには作ってからの展開が難しい。
一般的にはIPとしてデビューするまでが非常に大変だが、一方CNPは最初の盛り上がりが作るのが強く、他ができないことをやっている。
Web3・NFT要素という強みは企業にはない。
Web3発のIPは他にない成長と拡大ができている。
世の中に広げていく楽しみと難しさを感じながらCNPを進めていきたい。


In English Ver.

CNP Shonan Tsutaya successfully closed and other chat sessions (10/22)

Special booth at Tsutaya Shonan


The two-day special booth opening has come to an end.
The flow line of the coloring event was well established inside the Tsutaya store.
Total strangers came to the booth from the information in the ivy store and did coloring with their parents and children.
We are in the process of increasing opportunities for people to come into contact with CNP and CryptoNinja in a physical setting.
We are in the process of increasing opportunities for people to come into contact with CNP and CryptoNinja physically.
Expanding beyond that point will bring value in itself.
We will promote the value that emerges as a licensing business.
✅Creators will make the most of it.
✅Monetize the value

Providing licenses to companies
We would like to make the best use of the technology in the following ways.
It is important to reach a wide range of people.
It is difficult, but if we can do it, it will lead to value.
We were able to talk with the manager of the Shonan store, and he was very positive about the event.
He provided a place for us to stay a little while, although it was not the main flow line.
The ivy store event runs through the end of October.
Stores exhibiting in major cities are also highly profitable.
Stores in Kagawa and Hokkaido also have high earnings.

Stores are visiting where there are Tsutaya stores and a trade area.
In the case of Yoichi Town in Hokkaido, the stores have a little more exposure through hometown tax payments, etc., and we feel that this has led to recognition, attracting more customers and revenues.
In addition to stores in the community, there are also hometown tax payments.
We feel that measures to connect the dots (local competition) are very important.
We were able to talk with them about future developments and feel that we were able to obtain a certain amount of benefits.
The acquisition of LINE NFT is also progressing without major trouble.
There have been almost no reports of operational problems at the stores.
The situation is going well and we are on track to achieve a certain level of success.
The fact that we were able to acquire the LINE NFT this time is significant.

Market Status

Number of owners: 5398
Floor: 0.665 ETH
Number of listings: 129
The situation has moved at once, and there are many things in the floor price that we don't see very often.

Rainbow Campaign

Campaign to get new characters, Toi and Setsuna.
The 6th period ends today and the 7th period will be held again.
You can apply once for each period, so don't forget to apply if you have purchased by today.

Treasure Stamp

Additional information will be available tomorrow.
It will be possible to expand the new benefits of ownership.

Spirit Evolution
Will there be more possibilities if we consider the individual itself as a costumed individual rather than a transformed one?
We also think that the restrictions may be removed if the cosplay is fancy.

TikTok

TikTok production is aiming for 10,000 followers as one guideline.
Short videos are easy to expand horizontally.
We will expand TikTok's short videos to LINE and YouTube.
We would like to modify the platform while keeping an eye on the characteristics of each platform.
YouTube has a special way of operating.
The first video had 10,000 impressions, but as we posted more and more videos, the number of views has settled down to a few hundred, and each platform has its own characteristics.
We are learning the greatness of Aopanda, but we would like to continue learning CNP as we go forward.

Sandbox.

The number of users will increase overwhelmingly when a mobile version is added.
✅Land will be open to everyone by the end of the year.
✅Mobile version will be available in 2024.
CNP has only opened 1 of the 9 areas.
The remaining 4 clans will be developed as we move forward with clan development.
We want to connect CNP Land with the excitement and develop voxel avatars well.
Clan development is likely to progress at the end of the year, but we would like to develop it in conjunction with other developments.

Features of CNP

CNP is different from IP (TV or manga) that is dropped from above.
Instead, the way the community moves is very specific.
Autumn Store started on 10/1.
Ninja DAO members have been posting information on social networking sites about the store since the event started.
The headquarters used to just wait for the information from the stores and the store patrols.
This time, however, the information provided by Ninja DAO members was overwhelmingly fast and plentiful, which was surprising.

How does this lead to IP value?

CNP's hot start with the community is currently of great value.
They are surprised at the speed of development at the meeting with the Licensing EXPO.
Hot start is based on the premise that there is a community.
It is difficult for companies to develop IP business after it is created.
In general, it is very difficult to debut as an IP, but CNP, on the other hand, has a strong initial momentum to create, and is doing what others cannot.
The strengths of Web3 and NFT elements are not available to companies.
IPs originating from Web3 have been able to grow and expand like no other.
I would like to continue to promote CNP while feeling the fun and difficulty of expanding it to the world.

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