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CNP 今後の展開について続き(11/9)

商標



CryptoNinja Partnersはイケハヤ氏の会社で取得している。
CNPというワードを確保しようと動いている。
国内の商標はOK。
海外の商標手続きを開始している。
アメリカ・欧州・中国で進めている。
フランスでCNPという保険会社がすでにあり難しそう。
Fafaという柔軟剤も国によって呼び名が異なる。
アメリカとかはスナッグル
ブラジルはフォフォ
それぞれの国の中でやっていくと呼ばれる名称も変わっていく可能性がある。

市況


フロア:0.54ETH
リスト:156体
今日もおむかえされている履歴がある。

レインボーキャンペーン


ラバーフィギュア

11/22予約開始(予定)
フィギュアにLINE NFTがついてくるがこのクリエイティブも出来上がってきた。
3週間くらいの予約期間。
クリスマス前には届く流れ。
届く箱にも注目してほしい。

TikTok


YouTubeアカウントにも少しずつ乗っかってきている。
インスタやLINE(BOOM)も展開していきたい。
様々なチャネルで展開していくことを見据えている。
ショート動画を切り抜いてGIF動画を作っていったら?
作ったらCNP公式がリポストする?
TikTokフォロワーは2,000人を超えた。
じっくり進めていきたい。

施策展開


CNPは他のIPにはない強みを作っていきながら、6つの方向性から広げていく。

③愛する


✅Web3時代のIPを作る
✅キャラクター自体の可愛さを作る
✅バー忍
✅デジタルパートナー:対話型AIの使い方
LINEのCNPアカウントはマカミになっていて話す形で物事が進んでいく。
CNPフレンズの中にも用意されている。
コミュニケーションを通じての愛しかた・推し方もありだと考えている。
Chat GPTはデジタルの中で頼りになってくれる存在。
ただそこにカウンターが必要。
キャラクターを立てることでカウンターがわりになっている。
今っまではストーリーがあってそれを受けてキャラクターがあった。
ポケモンはゲームを通じて親しくなってキャラクターが形成されていった。
CNPは別のアプローチからコミュニケーションとっていく。
技術の進歩が早い中どこまで踏み込んでいけるかわからないが進めていく。

CNPフレンズの中で進めていきたい構想


✅自分のことを知って欲しい
✅複数のCNPそれぞれが性格が違う
✅自分の代わりに投稿する
実現できたら楽しくなりそうと考えている。
関連グッズが増えていくのもコンタクトポイントが増えていくひとつのツールとなる。
関連グッズやトレジャースタンプはたくさんの人に届くひとつのツールになる。
キャラクターを使うことでCNPを知っている人の圏外へ届けられる。
CNP Craftsも誕生してきた。
CNP運営がなるべく作らずに周りのパートナーが展開してくれ、ライセンス契約をする形で強化していきたい。
運営の力でやるとリソースや届けられるエリアに限界がある。
今リーチできていない層にも一般流通に乗せることで届けられる。

④楽しむ


✅バーニンウォーズ
✅漫画
コンテンツ自体を楽しんでもらうことを意識している。
事業構造的に台所事情は厳しい。
コンテンツの生まれ方・どんな状況で生まれていくか?引き続きやっていきたい。
新たな色の巻物が出る時にナルカミ転生記を読み直して欲しい。
ナルカミ転生記は先々の展開が描かれている漫画。
TikTokなどのショート動画も加わった。
自前で制作するのは限界がある。
CNPというキャラクターが育ってきたので企業から声がかかってほしい。
アニメ化したら嬉しい。
TSUTAYAでの展開では絵本があればさらに効果的だったと感じている。
絵本は表紙で売れる。
アクリルスタンドはもう少し距離が遠い存在。
裾野を広げる意味でも絵本はいい。
ロイヤリティのみでインパクトあるコンテンツを制作していくのは難しい。
どういうお金の集め方ができるか?などを考えている。


In English Ver.

CNP Future Development continued (11/9)

Trademark

CryptoNinja Partners is being acquired by Ikehaya's company.
They are working to secure the word CNP.
Domestic trademarks are ok.
They have started the trademark process overseas.
They are proceeding in the U.S., Europe, and China.
There is already an insurance company called CNP in France, so it will be difficult.
Fafa, a fabric softener, is also called differently in different countries.
In the U.S., it is called Snuggle.
Brazil is called Fofo.
The name of the product may change as it is developed in each country.

Market conditions

Floor: 0.54 ETH
List: 156 bodies
There is a history of being diapered today.

Rainbow Campaign

Rubber Figure


11/22 Reservation start (tentative)
The figure will come with LINE NFT, but this creative is also ready.
Pre-order period is about 3 weeks.
The figures will be delivered before Christmas.
Please look out for the box it arrives in.

TikTok

We are also getting on YouTube account little by little.
We would like to expand to Instagram and LINE (BOOM) as well.
We are looking to expand through various channels.
What if we cut out short videos and make GIF videos?
If we make them, will CNP officials repost them?
We have over 2,000 TikTok followers.
We would like to proceed slowly.

Policy development

CNP will expand from 6 directions while creating strengths that other IPs do not have.

③Love

✅Create an IP for the Web3 era
✅Make the characters themselves cute
✅Bar Shinobi
✅Digital partners: how to use interactive AI
The CNP account on LINE is a makami and things are done in the form of talking.
It is also available in CNP Friends.
We believe that there is a way to love and guess through communication.
Chat GPT is a dependable presence in the digital world.
However, there needs to be a counter.
By creating a character, it becomes a counter.
Until now, there was a storyline, which was followed by characters.
With Pokémon, characters were formed by getting to know each other through the game.
CNP takes a different approach to communication.
I don't know how far we can go in this rapidly advancing technology, but we will continue to advance.

This is a concept that I would like to promote within CNP Friends.

✅We want people to know about us.
✅Multiple CNPs, each with a different personality
✅Posting on my behalf.
We think it will be fun if we can make it happen.
More related goods would be one tool to increase the number of contact points.
Related goods and treasure stamps will be one tool to reach many people.
The use of characters can reach people outside the sphere of those who know CNP.
CNP Crafts have also been created.
We would like to strengthen CNP Crafts in the form of licensing agreements with partners around us, without the CNP management creating them as much as possible.
If we do it by ourselves, there are limits to the resources and areas we can reach.
We will be able to reach the people we are currently unable to reach by putting them on the general distribution network.

④.Enjoy!

✅Burnin' Wars
✅Cartoons
We are conscious of having people enjoy the contents themselves.
The business structure is in a difficult situation in the kitchen.
How are contents born and under what circumstances are they born? We would like to continue to do so.
We want people to re-read Narukami Tenseiki when new color scrolls are released.
Narukami Tenseiki is a manga that describes the future development.
Short videos such as TikTok have also been added.
There is a limit to what we can produce on our own.
The character of CNP has been developed, so I would like to hear from companies.
We would be happy if it were made into an animated cartoon.
We feel that the TSUTAYA project would have been even more effective if a picture book had been included.
Picture books sell by their covers.
Acrylic stands are a little more distant.
Picture books are good in terms of broadening the base.
It is difficult to create impactful contents with royalties alone.
What kind of money can we raise? We are thinking about how to raise money, etc.

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