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CNP 明日は湘南の蔦屋書店でお待ちしてます(10/20)

トワとセツナ


Xのヘッダー画像を用意したので自由に使ってみてほしい。

市況


55件の取引
市況・ムードも良くなってきている。
オーナー数:5401名
1体購入した人が手放してこのタイミングで抜けている状況。
既存ホルダーが買い増ししている。
一方で新規購入も7件。
新陳代謝が発生している状況。
NFTから抜ける人が6月くらいから減少傾向。
CNPの発行数が市場規模よりも多いため、今はある程度のホルダーにしっかり持ってもらいたい。
一方で新規ホルダー数も増やしたい。
新規のみだと市場拡大から手を加えないと難しい。
CNP単独では力不足で難しい。
今の段階では複数点持ってもら痛い。
できればお気に入りのキャラクターを1体ずつ揃えていってほしい。
その中の遊びとしてCNPフレンズやCtoEプログラムも準備している。
ここからどうなっていくのか推移を見ていきながら全キャラクター揃えていって欲しいとも考えている。
フロア付近が昨日までに売れたため、ある程度いい個体がリストされている。
フロア:0.67ETH
リスト数:100体
昨日までが150体ほど出ていたが一気になくなってきている。
土日に差し掛かるためどう動くかがひとつのポイントになってくる。
マカミがリリースされた5月くらいが1ETHだったのでそこまで回復してほしい。
売りの圧力が強まり、買い圧力が強くなかったためフロア価格が落ちてきていた。
ただ売り圧力がある程度一巡し、おむかえマカミ会やSTART Landの盛り上がりなどが牽引して上がってきている。

CNP Autumn Store


Summer Storeは原宿で行ったが、Autumn Storeは全国20店舗で開催している。
店舗ごとに異なるものの蔦屋書店では展示に力を入れてくれている。
展示パネルも運営が用意して店舗で活用してくれている。
展示しているものを見てくれて改めて気づきも出てきていると感じる。
小売の立場からすると認知があるIPであればリスクがない。
蔦屋書店はライフスタイルを提案することを生業としている。
もう人気があるものはライフスタイルの提案ではなく単なる小売りになってしまう。
ただ売れるものではなく、ライフスタイルの提案としている。
ライフスタイルというところで言えばNinja DAOやCNPは面白い。
個人的にはライフスタイルの提案はコミュニティを選ぶだと感じている。
今はコンテンツやメディアを選ぶ状況。
今後はコミュニティを選ぶことに繋がっていくと想像している。
その一環として蔦屋書店は選んでくれたと感じている。
コミュニティを提案するために取り扱っているIPを提案している。
Web3的な提案ができる。
蔦屋書店がそうした拠点となっているのはいいアプローチとなっている。
出来上がっているコンテンツを買いに行く場でもあるが、自分たちが関与して提案していくものとしてCNPを使ってくれていると信じている。
蔦屋側から考えるとリスクがあると感じている。
駆け出しIPを採用するというのはリスクが大きい。
1ヶ月間20店舗の枠を使ってくれている。
明日から後半戦初めて週末を迎える。
対象のTSUTAYAにぜひ訪れてほしい。
来店記念LINE NFTだけでも入手して欲しい。
元々メジャーなIPが蔦屋に出す意味とは違う、
蔦屋に出すことで目に止めてもらえる人や状況を増やすことに意味がある。
取り組みを通じてCNPにとって確実にプラスに作用する。
お店側から見ると売り上げにつながるのが大事で分析している。
CNPを出して良かったと思われるようにぜひ購入もしてくれると嬉しい。

CNP Crafts


ラフォーレは全国から集まってくる拠点
TSUTAYAはやや違う意味合いがある。
CNPを知らない蔦屋利用者にアピールする場所だと感じている。
推しグッズとしての販売だと知っている人がターゲットになってしまう。
CNP Craftsは手工芸品として展開することで推しグッズから少しずらして購入してもらいやすくしている。
キーホルダーだと抵抗があっても革細工であればわかる人だけが分かる。
数が用意できないアイテムなので購入希望者はぜひ早めに入手して欲しい。

10/21・22 特別ブース展示


湘南店のみ特別ブース展示をする。

蔦屋の用意している組み立てブースで展示される。
ブースは湘南Tサイトにあるスターバックス前に用意される。
ハゴロモさんも取り仕切る形でいる。
ブースの展開は10時から17時で終日いる予定。

どんなことがされる?


✅アートパネル展示
✅ぬりえ

現地で塗り絵に参加
ダウンロードしてポストでも参加できる
CNPステッカーをプレゼントする。(先着200名)
アートパネルも発売される

特別ブース

カレンダーの制作秘話

新しい人に見てもらうことに加え、コミュニティにいる人が現地に行くのも意味がある。
両方をやりながら新しい人たちにこの盛り上げを伝えていきたい。
今まではデジタルの中だけで動いていた。
その状況ではたくさんの人が知っている状況にはならない。
アニメ放映ではたくさんの人が知っている状況を作れている。
✅デジタルの展開
✅アニメ放送
✅リアル店舗展開
CryptoNinjaチームが目に入る状況を作っていき、IPを育てていく。
Summer/Autumnときたので他の季節もやっていきたい。


In English Ver.

CNP Tomorrow we are waiting for you at Tsutaya in Shonan (10/20)

Towa and Setsuna


I've prepared a header image for X. Feel free to use it.

market conditions

55 transactions
Market conditions and mood are improving.
Number of owners: 5401
The situation is that people who purchased one unit are letting go and exiting at this time.
Existing holders are buying more.
On the other hand, there were 7 new purchases.
A situation of metabolism is occurring.
The number of people exiting NFT has been decreasing since June.
Since the number of CNPs issued is larger than the market size, we would like to have a certain number of holders hold the shares firmly.
On the other hand, we would like to increase the number of new holders.
If it is only new holders, it will be difficult to increase the number of new holders unless we start by expanding the market.
CNP alone is not strong enough and it is difficult.
At this stage, it is painful to have multiple holders.
If possible, we would like them to have their favorite characters one by one.
We are also preparing CNP Friends and C to E programs as part of the fun.
We would like them to have all of the characters while watching how things develop from here.
The floor was sold by yesterday, so there are some nice pieces listed.
Floor: 0.67 ETH
Number of listings: 100 individuals
There were about 150 pieces until yesterday, but they are all gone at once.
One point is how they will move as we approach Saturday and Sunday.
I hope it recovers to that level since it was 1 ETH in May when Makami was released.
The floor price had been falling because selling pressure was increasing and buying pressure was not strong.
However, the selling pressure has run its course to some extent, and the excitement of Omukae Makami Kai and START Land are driving the price up.

CNP Autumn Store

While the Summer Store was held in Harajuku, the Autumn Store is being held at 20 stores nationwide.
Each store is different, but Tsutaya has put a lot of effort into the exhibition.
The management also prepares display panels for the stores to use.
I feel that people are becoming more aware of the exhibits.
From a retailer's perspective, there is no risk if the IP is well known.
Ivy is in the business of proposing lifestyles.
What is already popular is no longer a lifestyle proposition, but simply retail.
It is not just something that sells, but a lifestyle proposition.
In terms of lifestyle, Ninja DAO and CNP are interesting.
Personally, I feel that a lifestyle proposition is about choosing a community.
Right now, people are choosing content and media.
I imagine that this will lead to choosing a community in the future.
I feel that Tsutaya has chosen to be a part of that.
We are proposing IPs that we are handling to propose community.
We can make a Web3-like proposal.
It is a good approach to have Tsutaya as such a base.
It is also a place to go to buy content that has already been produced, but I believe that they are using CNP as a place to make proposals through their own involvement.
From the ivy store's point of view, we feel that there is a risk.
Hiring a fledgling IP is risky.
They have been using 20 store slots for a month.
Tomorrow will be the first weekend of the second half.
We hope you will visit the target TSUTAYAs.
I want you to get just a commemorative LINE NFT for your visit.
It is different from the meaning of originally major IPs to put it out in ivy stores,
It is meaningful to increase the number of people and situations that will catch their eyes by putting it out in ivy stores.
It will definitely have a positive effect on CNP through this initiative.
From the store's point of view, it is important that it leads to sales, which is why we are analyzing it.
We hope that people will purchase our products so that they will be happy to have CNP.

CNP Crafts

Laforet is a base for people from all over the country.
TSUTAYA has a slightly different meaning.
We feel that it is a place that appeals to ivy shop users who are not familiar with CNP.
If it is sold as a promoted product, the target audience would be those who know about it.
CNP Crafts is a handmade crafts, which makes it easier for people to buy them by shifting them away from the recommended goods.
Even if they are reluctant to buy a key chain, only those who know about leather crafts will understand it.
Since a limited number of these items are not available, those who wish to purchase them are encouraged to do so as soon as possible.

10/21/22 Special Booth Exhibit

Only the Shonan store will have a special booth exhibition.

The booth is located at the Shonan T-Site.
The booth will be located in front of Starbucks at Shonan T-site.
Mr. Hagoromo will be in charge of the booth.
The booth will be open from 10:00 to 17:00 and will be there all day.

What will be done?

✅Art panel display
✅Coloring

Participate in coloring on site
Download and participate in the post as well
CNP stickers will be given away. (first 200 people to arrive)
Art panels will also be available

Special booth


Uncover the story behind the creation of the calendar


In addition to getting new people to see it, it also makes sense for people in the community to go there.
We want to do both and tell new people about this excitement.
Until now, we have been working only within the digital world.
In that situation, it is not a situation where a lot of people know about it.
With the broadcast of the animation, we are creating a situation where many people know about it.
✅Digital development
✅Animation broadcast
✅Real storefront development
The CryptoNinja team will create a situation where they can be seen and grow the IP.
Summer/Autumn has come and we would like to do other seasons as well.

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