CNP ニルバーニンはどうなる(9/27)
目次
CNPマーケティング
従来のライセンスビジネスだけではなく、他にもやっていいと感じている
ライセンス契約→IPを使っていいよというもの
そこに価値を上乗せできるはず
マーケティングなどをサポートする活動の中にIPを使っていくこともできる
鷹の爪団などのキャラクターを使ってマーケティング活動や発信活動に使っているサービスがある
そうしたアプローチはCNPもでき、強みを持っているはずだと感じている
キャラの強さだけで推すところ以外でも頑張れそう
基盤の技術を使っていきながら新しいマーケティングソリューションを提供していく
基盤の技術:ブロックチェーン・AI・メタバース
✅トークンマーケティング
インセンティブ
ファンディング:コミュニティの推進費用として使うと企業はタダでできる
✅コミュニティマーケティング
→コミュニティの設計・参加者募集・運営体制・モデレーター
✅キャラクターマーケティング
CNPを活用したマーケティングを提供する
デジタル城下町
CNPトレカを販促施策に使っていく
200年〜デジタルマーケティングの変遷
Webサイトと検索エンジンの台頭
2015年〜ソーシャルメディア
アフィリエイト・個人ブログ
コンテンツマーケティング
作るだけでなく発信も一緒に行う
個人が力を持つ→インフルエンサーの台頭
メディアに広告を出すよりもインフルエンサーの力が強くなっていった
コンテンツ自体はテキストから動画へ
2020年〜
新しい切り口としてトークン・キャラクター・コミュニティが出てきたと感じている
トークンを始めるのはいきなりは距離が遠い
まずはコミュニティ形成やキャラクターの使用からが良い
元々あるコミュニティと連携することで体感していくことから始める
自分たちだけで新しくコミュニティをできるのか?を学んでいく
NIRBURNIN
3.9万→3.8万ポイントに変更
次の変更は月曜日に3.8→3.7万に下がる
おもち先生の企画
【参加ポイント】 CNP Friend 5,000ポイント
【応募人数】 20名限定
【受付期間】 2024年9月29日まで
CNPFriendsポイントの予想企画
参加費:100ポイント
締め切りは:9月末
当選者で2,000ポイントを山分け
市況
フロア:0.37ETH
オーナー数:5442名
リスト:113体
イベントが行われると反動で買いが落ちついてしまう
レインボーキャンペーンは通常需要の先食いになるが、NIRBURNINは少し違う
お迎えキャンペーンの方が影響していそう
フロア価格に近い形でお迎えできる予定
そこを狙っている人が一定数いそう
お迎え会のイベントを早めにしようかと考えている
早めにこなして市場を通常化させた方が良さそう
根本的な部分は変えないようにしたい
まずはダッチオークションを終わらしたい
CNPトレカパス
明日の12時からも行われる
デザインコンペ
In English Ver.
What will happen to CNP Nirvanin (9/27)
CNP Marketing
I feel we can do more than just the traditional licensing business
License agreement -> you can use the IP.
Should be able to add value to it
We can also use IP in activities that support marketing, etc.
There are services that use characters such as the Eagle Claw Clan for marketing and communication activities.
I feel that such an approach can be done by CNP and should be a strength
I think we can do our best even outside of places where we only promote the strength of our characters.
Provide new marketing solutions while using the underlying technologies
Technologies of the foundation: blockchain, AI, metaverse
✅Token marketing
Incentives
Funding: companies can do it for free when used as a community promotion fee
✅Community Marketing
→Community design, participant recruitment, management structure, moderators
✅Character marketing
Provide marketing using CNPs
Digital Castle Town
Use CNP trekkers for promotional measures
200 Years - Digital Marketing in Transition
Rise of websites and search engines
2015 - Social Media
Affiliate and personal blogging
Content marketing
Not only creating but also disseminating together
Individuals have power → Rise of influencers
Influencers became more powerful than advertising in media
Content itself went from text to video
2020~.
I feel that token character communities are emerging as a new way to cut through
Starting with tokens is a long way off.
Better to start with community building and character use
Start with the experience by working with the original community
Can we create a new community on our own? Learn how to do it on your own
NIRBURNIN
Changed from 39,000 to 38,000 points
Next change will be down from 38,000 to 37,000 on Monday
Omochi-sensei's project
Participation】 CNP Friend 5,000 points
Number of applicants】 Limited to 20 people
Acceptance period】 Until September 29, 2024
Projected CNPFriends point projection
Participation fee: 100 points
Deadline: End of Sept.
2,000 points will be divided among the winners
Market conditions
Floor: 0.37 ETH
Number of owners: 5442
List: 113 units
When an event takes place, buying slows down in reaction.
Rainbow campaigns usually preempt demand, but NIRBURNIN is a little different
The pick-up campaign is likely to have more of an impact
We plan to pick up close to the floor price.
There are going to be a certain number of people looking to get in there
We're thinking of doing the pick-up event early
It would be better to do it early and let the market normalize
We don't want to change the fundamentals
We want to finish the Dutch auction first
CNP Trading Card pass.
It will take place tomorrow at 12:00 pm as well
Design Competition
この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?