見出し画像

19歳。練習への取り組み方がガラッと変わった。

ずっと公園でひたすら1on1の練習をしていた高校時代!!
My high school days that I practiced for 1on1skill so much!


あの時は本当に1on1が強ければそれだけでプロになれると思っていました笑
At that time,I thought I was able to be a professional basketball player if I kept to practice for 1on1skill.


練習量はかなり多かったとは思います!
ただ、後から考えれば内容は

〝好きな事だけをやる〟

でした。

My practice amount was a lot I think.
But it’s just 〝I did what I want 〟


高校を卒業して、いろんなところへの練習に参加できるようになりました。公園で練習するだけではなくなりました笑
After I graduated high school I could go many place to practice not just a park anymore.lol


いろんな人に出会い、いろんなバスケを知り大きく考えが変わりました。
Meeting many people,many kind of basketball style changed me a lot.


好きな事ばかりやっていてもダメだ。どうやったらプロになれるか?自分に何が足りないか?何が必要なのか?
Can’t do just what I like. Gotta think how to be a pro , what else I have to do and what I need to be a pro.

〝苦手な事に向き合う〟〝Face things you are not good at〟

ようになりました🏀


この時から練習メニューもわかりました!
I changed my practice menu a lot.


走ったり、パスの練習したり、バスケの勉強したり、プロになるための練習に切り替わりました🔥
Ran a lot, worked out for passing and studying Basketball.
Everything is for becoming a professional basketball player🔥


次回は具体的に、どんな練習をしていたのか?
練習に対しての向き合い方はどう変わったのか?を書いていきます^ ^
Next time I’ll tell you about how I practice and how I face a practice!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?